Actualitate

Ce tip de lucrări urmează să se facă pe str. Gh. Șincai și General Grigore Bălan, la Linia Verde

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a vorbit într-o conferință de presă despre lucrările complexe care se fac în cadrul proiectului Linia Verde pe străzile Gheorghe Șincai și General Grigore Bălan, închise traficului rutier în această perioadă. ”Sunt tot felul de discuții în spațiul public și oamenii trebuie să înțeleagă ce facem pe șantiere”, a spus el.

Strada Gheorghe Șincai

”Partea carosabilă va fi reabilitată integral. Doarece suntem obligați să intervenim și pentru schimbarea rețelei de apă și a branșamentelor, vom merge pe o soluție mixtă în ceea ce privește fundația drumului, adică peste tot pe unde va fi săpat pentru branșamente, și discutăm despre 41 în momentul de față, rămâne de văzut câte vor fi în final, vom fi obligați să compactăm cât mai bine, în rest vom merge cu balastru stabilizat pentru a proteja casele cu o vechime foarte mare, unele fiind destuld e șubrede. Ar fi de preferat exclusiv varianta cu compactare, cu vibrare, dar ținând cont de specificul acestei străzi, o stradă istorică, vom merge pe soluția mixtă. Soluția cu balastru stabilizat este prietenoasă cu clădirile din jur. Va fi bandă dedicată pentru autobuzele electrice.

Vom avea trotuare noi, placate cu piatră naturală, integral. Pistele pentru cicliști vor fi amenajate pe partea stângă, sensul de mers spre poșta veche, pentru ambele sensuri, deci câte 1 metru pentru fiecare sens de mers. Vor fi intervenții de realizarea a unei infrastructuri pentru fibră optică și intervenții la rețeaua de curent. problema fibrei optice o vom rezolva printr-o colaborare cu un operator care furnizează servicii de televiziune, telefonie și internet. Nu putem accepta ca în oraș să mai spânzure firele pe stâlpi, pe clădiri, peste străzi.

Referitor la rețeaua de apă și canalizare, despre care s-a discutat mult în ultimul timp, nu pot fi de acord ca să nu intervenim și să nu schimbăm și rețeaua de apă și branșamentele. Aici conducta este una destul de bună, de fontă, dar nu poți realiza branșamente noi într-o conductă veche, deci este total inacceptabil ca după ce aceste lucrări sunt gata și avem o garanție pentru fundația dumului de 30-40 de ani să începem să săpăm pentru că apar probleme la rețeaua de apă. Banii cu care a venit municipalitatea pentru rezolvarea problemei la rețeaua de apă și pentru branșamente, 612.000 de lei, aport la capitalul social, practic au destinație clară”.

Strada General Grigore Bălan

”Până în 3 august, Aquabis trebuie să finalizeze lucrările la branșamente, după care vom continua lucrările. Se reabilitează întreaga parte carosabilă și se marchează banda dedicată autobuzelor electrice pentru ambele sensuri, cu delimitare fizică. Vom avea piste pentru cicliști cu lățimea de 1 metru dar acolo soluția este diferită, vor fi piste pe ambele sensuri. Se vor înlocui stâlpiid e iluminat public din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipați cu corupuri de iluminat LED.

Înlocuim pavajul clasic cu un alt tip de pavaj, cu modele contemporane prin prisma dimensiunilor generoase și a mixului de culori inspirate din natură și acre să imprime personalitate spațiului public. În proiect era prevăzut pavaj de hală, nu punem pavaj de hală, ci unul modern. Vom merge cu acest tip de pavaj pe toate trotuarele unde vom interveni, nu doar pe Linia Verde.

La patul drumului se va merge pe soluția folosită și între str. Bistricioarei – str. Petre Ispirescu și anume lucrări de compactare pentru că discutăm despre o stradă și cu blocuri, și cu case mai noi, nu atât de vechi ca pe Gheorghe Șincai.

Deschiderea circulației

”Până cel târziu în 4 septembrie lucrările trebuie terminate la nivel de binder, atât pe Gheorghe Șincai cât și pe General Grigore Bălan trebuie să se poată circula. Chiar dacă ulterior se va mai lucra la trotuare, la înlocuirea stâlpilor, plus alte lucrări din proiect, acest lucru se va face cu cirulația deschisă. Circulația va mai fi închisă apoi doar pentru o perioadă scurtă de timp, pentru turnarea stratului de uzură și pentru marcaj”.

Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, în proiectul cu bani europeni ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (68.899.677,03 lei) se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Constructor este M.I.S. Grup.

19 comentarii

    • Primarul pune presiune pe MISGrup si bine face, poate se vor tine de cuvant si de termene. Culmea, toti constructorii din oras se incadreaza cu lucrarile, numai MIS o tot lalaie ca sa mai ceara bani. Macar de cand tot sta Turc cu gura pe ei mai misca una-alta, dar pe vremea lui Cretu, cand au primit cam toate lucrarile, n-au facut mai nimic.

    • Este recomandat să parcați pe str. Liviu Rebreanu în fața casei primarului deasemenea niște claxoane și flas-uri ar fi oportune.

    • Pe luna! De câte ori vrei sa-ti repete primarul? Mai posibilitatea sa parchezi la ANL-urile de pe str. Subcetate!

    • @ A.C. Cu ” Linia Verde pe Perete ” să circuli tu și primarul tău consiliere !

  • Bezmeticilor potoliți-vă unde mama și tata urbanismului vreți voi să faceți piste de biciclete pe străzile înguste și nașpa din Centru Vechi ?

  • Ăștia nu au reușit nici măcar să marcheze pistele de biciclete deja făcute dar vorbesc de lini si axe . Cine mai poate să pună botul la toate goșile lor.

  • Stratul de balast nu este de ajuns , terenul trebuie compactat bine și pus un strat adânc de beton altfel în timp casele și așa extrem de șubrede din Centru Vechi vor cădea din cauza vibraților gândiți-vă că un autobuz electric și un troleibuz sunt mult mai grele decât un autobuz normal și astfel pe aceste străzi vor trece în mod regulat echivalentul a două Tir-uri pline, Gândiți-vă la ce solicitări vor fi supuse aceste clădiri dacă voi faceți fundațiile acestea iluzorii propuse de primar. Da prețul este mai mic dacă puneți doar balast dar acești bani economisiți se vor regăsi doar în buzunarele firmei de construcțiu nu și în buzunarele Bistrițenilor.

  • E de circ primarul ăsta! La Liviu Rebreanu nu are de gând să termine lucrările anul ăsta că le lălăie de doi ani cu doi muncitori care nu fac nimic cât e ziua de lungă?! O conferință de presă în curte, acolo, promițând elevilor că vor intra în toamnă la ore, nu l-ar aranja?

    • Proiectul a inceput in 3Noiembrie 2020 si are termen de 30 de luni executie, adica cu finalizare Aprilie 2023. Asa ca- fie ca-ti place ca nu, lucrarile sunt in termen – informatiile astea-s publice.

    • Nu ne place consiliere.Si nu le place la mai multi.peste un an si opt luni ,ca alegerile se vor tine in iunie va trebui sa iti cauti servici si alt dos de pupat ,,fie ca iti place ,fie ca nu”.

  • Termenele sunt prea lungi. Trebuie date termene mai scurte la toate lucrările de construcții din sectorul public.
    Apoi dacă se vorbește de vibrații, aș vrea ca autoritățile să vadă și să limiteze și vibrațiile date de muzicile din centrul vechi care cu un bass exagerat vibrează toți pereții. A se vedea manifestările cu scenă în Piața Centrala dar și muzica din interiorul unor baruri de pe L.R sau Albert Berger.

  • nici mama dracului nu va asculta deoarece sunteti nimeni si nu aveti ce spune organizatnu va mai obositi si mereti mai bine la FIGA la o baita.

    • Bălane, Faptul că nu ascultă primarul nu ascultă comentariile de aici sau de altundeva este fix problema lui. Dacă continuă să le ignore în continuare va rămâne tot în situația asta de cacao și va trebui să facă alte conferințe de presă în care să încerce cumva să iasă basma curată din toate tâmpenile care se fac în Bistrița.

  • Singura soluție viabilă rămasă pentru ca Centru Vechi să iasă din falimentul ăsta cronic este Mutarea Autogării în Piața Centrală ( așa cum a fost înainte când centru era funcțional și plin de lume ) în caz contrar vom rămâne cu crâșme cu bețivi și fetițe etc…. și toate parancheliile organizate pe banii noștri de primărie.

  • acum ca s-au apucat de sapat pe Dinu Lipatti nu mai putem iesi cu masinile de pe stradute, ca distinsa strada Nicolae Bretan are impinse curtile oamenilor pana dupa strada. Chiar nu se vede treaba asta?

    • Strada Nicolae Breban trebuie conectată cu strada Industriilor pe sub pasarelă. Acum singura ieșire din Cartierul Compozitorilor este în față la Dedeman, după ce se vor face și blocurile de pe Ioan Căianu la ore de vârf va fi jale mare să încerci să ieși din cartier. Chiar Arhitecta Șefă locuiește în cartierul Compozitorilor nici măcar toate problemele care sunt și se vor accentua dramatic la ea în cartier nu este în stare să le vadă, atunci nu trebuie să ne miră de toate lucrările aiurea care încep să apară în oraș : îngustarea străzilor, dispariția locurilor de parcare, astuparea șanțurilor de gardă care ne protejează de inundații, piste de biciclete imposibile pe străzile și așa foarte înguste din centru etc…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.