Actualitate Recomandări

Constructorul Liniei Verzi turează motoarele pe str. Gheorghe Șincai. Zeci de utilaje, la lucru

(FOTO-VIDEO) Peste 30 de utilaje ale companiei M.I.S. Grup, dintre care 20 autobasculante, patru cilindri compactori, un excavator, un gudronator etc., dar și 40 de muncitori, lucrează sâmbătă pe strada Gheorghe Șincai din Bistrița, sub supravegherea inginerului Sorin Baba, manager de proiect ”Linia Verde”.

”Pentru că se anunță precipitații, am forțat să turnăm astăzi stratul stabilizat pe cea mai mare parte din strada Gheorghe Șincai. Rămân doar porțiuni unde Aquabis nu și-a finalizat lucrările, sperăm că se va întâmpla acest lucru luni. Următoarea etapă este să montăm guri de scurgere pe partea stângă a străzii pentru pista de biciclete. Se vor monta așadar săptămâna viitoare gurile de scurgere, se vor repoziționa, bordurile, iar asfalt vom turna estimăm din 29 august pentru că e nevoie de șapte zile ca startul de stabilizat să atingă rezistență, abia apoi se poate turna stratul de asfalt. Noi așa ne-am luat angajamentul ca, până la începerea școlii, să fie turnat binderul. Numai dacă apar situații neprevăzute vom decala termenul, dar sperăm să nu apară”, a spus Sorin Baba.

Potrivit acestuia, pista de biciclete va fi amenajată la marginea carosabilului vechi, locurile de parcare de pe această stradă urmând să dispară în totalitate întrucât va trece pe aici și autobuzul electric.

În video de mai jos, ing. Sorin Baba dă explicații despre ce se întâmplă pe șantier:

”Astăzi se toarnă stratul de balast stabilizat care se compactează, după care, timp de șapte zile, se sistează lucrările pentru ca acest strat să capete rezistență. Apoi, se vor monta bordurile și se va asfalta cu stratul de bază. Îi rog pe cetățeni să nu intre pe suprafața proaspăt amenajată, pentru a asigura un nivel înalt de calitate a lucrărilor! Pe strada Grigore Bălan soluția tehnică aplicată este diferită: săpătură la cca 1 m, compactare, inclusiv balastrare și montarea bordurilor. Săptămana viitoare vom avea o procedură de verificare a nivelului de compactare, cu implicarea Inspectoratului de Stat în Construcții, după care va fi turnat primul strat de asfalt”, spune primarul Ioan Turc.

14 comentarii

  • Unde putem vedea online planuri bazaconilor Linia Verde pe Perete și îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu- Năsăudului ?!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Unde putem vedea online planul sau schița Pasajului Subteran Tărpiului sau și acesta este ascuns bine în seiful din Primărie pentru ca locuitori afectați de acesta de pe strada Tărpiului și Dalas să nu poată să facă solicitări și reclamați ?! Doar doctorul amicul liberalilor trebuie să îl vadă, prieteni știu de ce.

  • Aceste proiecte au fost inițiate de fostul primar Ovidiu Crețu (PSD) care a avut de partea dânsului o majoritate largă PSD-ALDE care a votat ce se face azi. Întrucât observ că nu știți folosi intrumentele de căutare, vă ajut eu cu niște link-uri:
    https://timponline.ro/primarul-cretu-despre-transportul-public-si-linia-verde-in-doi-ani-stim-pe-ce-teren-jucam/
    https://timponline.ro/cristian-niculae-linia-verde-un-proiect-stiintifico-fantastic-sau/
    https://timponline.ro/primarul-cretu-tur-al-orasului-intr-un-autobuz-electric-linia-verde-in-proiectare/
    Conform propunerilor rezultate dintr-un studiu al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, Linia Verde trece prin zona Centrului istoric fiindcă nu există nicio linie de transport public, fiind astfel sufocată de autovehicule mici, rezultând atât un aspect inestetic, dar mai ales o concentraţie mare de noxe care influenţează negativ calitatea vieţii oamenilor.
    Zona este caracterizată de existenţa instituţiilor publice locale, unităţilor de învăţământ, dar şi de funcţionarea zonei comerciale şi turistice a oraşului, toate aceste funcţiuni fiind generatoare de trafic
    Soluţia propusă este crearea unui traseu nou pentru transportul public urban operat cu mijloace de transport ecologice, respectiv autobuze electrice, care va traversa municipiul Bistriţa de la vest la est, prin centrul istoric al oraşului
    Traseul va asigura colectarea cetăţenilor şi a elevilor dinspre extremităţile oraşului spre centru, rapid, curat şi gratuit, determinându-i astfel să renunţe la autoturismele personale
    Proiectul va fi completat de o politică de taxare progresivă a parcărilor în centrul istoric, dar şi de o politică de eliminare treptată a circulaţiei autoturismelor în centrul istoric. Detalii AICI: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:g5OtamtMb-sJ:www.nord-vest.ro/wp-content/uploads/2017/09/Linia-verde-de-transport-public.ppt&cd=9&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

    • Mulțumim pentru precizări doamnă Sabău și pentru efortul de informare a oamenilor din Bistrița.
      Eu am încercat să caut online cum bănuiesc că este și firesc pe site Primăriei și pe pagina de facebook a Primărie însă nu am reușit, nu m-am descurcat să găsesc un plan dimensionat sau miște schițe cu dimensiuni de parte carosabilă, trotuar, parcări și piste de biciclete. Vedeți aici și ideea cu troleibuzele urîte și zgomotoase ce nu sunt necesare nicăieri în Bistrița care a stârnit atâtea proteste, într-un oraș mic ca Bistrița sunt suficiente doar autobuze electrice, vedeți și podul Berărie care în intenție a fost foarte bun dar planul la care sa ajuns este un eșec el putând fi utilizat de puțini șoferi etc
      Știți și dumneavoastră că intentiile pot fi bune dar amănuntele strică treaba . Bistrițenii merită să știe dinainte ce se vrea să se realizeze în orașul lor. În alte țări când se modernizează o stradă înainte de aceasta la intrare se pune un panou mare în care se prezintă cum va arăta strada după modernizare etc. Doamna Sabău vă mulțumesc încă odată că ne informați și aștept în continuare multe articole bune de la dumneavoastră. O zi agreabilă .

  • Ati inteles tantalailor fara nume ?
    Totul vi se trage de la peeseedee, adica disparitia locurilor de parcare etc.

  • Aceast beton stabilizat ARATA EXCELENT ACUM dar va fi bombardat si spart pentru niste cabluri/conducte uitate a fi traversate pentru ca totul sa para normal unei lucrari facute de cretu/turc!

    • Poți să folosești str. Tabără prin Pădurea Codrișor o să ocolești un pic dar și peisajul este mai fain, nu te mai plânge.

    • Deși cineva spunea că acolo sunt case faine nu ocolesc pe strada Tabără până nu se face parcarea din mijlocul pădurii 😀😀😀😀😆 .
      Pe strada Codrișor este drumul mult mai scurt nu trebuie să ocolesc tot orașul să stau în ambuteaj în nebunia care se crează pe Republicii.

    • Pe str Taberei duce undeva drumul inspre partea de jos , intreb ca nu am fost niciodata pe acolo

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.