Actualitate

Primarul Crețu, tur al orașului într-un autobuz electric. Linia verde, în proiectare (FOTO-VIDEO)

O firmă din Cehia care produce autobuze electrice și care dorește să-și facă promovare a adus un autobuz la Bistrița pentru testare gratuită timp de trei zile. Primarul Ovidiu Crețu a făcut un tur al orașului, pe traseul dintre Viișoara și Unirea pe care dorește să realizeze linia verde.

Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, tur al orașului într-un auto…Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, a făcut un tur al orașului într-un autobuz electric

Posted by Timp Online on 22 Februarie 2016

”Este un exemplu ceea ce înseamnă transportul confortabil. Este un autobuz de oraș, este una dintre variantele bune. Ceea ce vrem noi să facem prin acea linie verde este mult mai mult decât atât. În valoarea pe care noi o estimăm pentru proiect, 8 milioane de euro sau poate mai mult, partea principală este infrastructura rutieră, care trebuie modificată fundamental. Infrastructura ocupă 80-90% din proiect. Trebuie să creăm linie prioritară pentru transportul în comun, să aducem transportul în zona centrală. Reabilitarea drumurilor din zid în zid, adică trotuoar, pistă de bicicliști, parte rutieră, parte pentru transportul în comun, se va face pe lungimea întregului traseu, circa 6 km. Va fi o modificare de substanță a traseului acestei linii verzi, gândită și promovată pentru a aduce oamenii în zona istorică a orașului. În toate orașele europene lucrurile se desfășoară în felul acesta, transportul în comun trece prin centrul istoric. Multe și-au permis tramvai, am fi dorit și noi un tramvai pe această linie, însă costurile ar fi fost mult prea mari, de peste 100 de milioane de euro, ceea ce pentru Bistrița nu este fezabil acum. La numărul de locuitori este preferabilă varianta autobuzelor electrice, care sunt și mult mai flexibile”, a declarat Ovidiu Crețu.

1 autobuz electric 22 feb 2 autobuz electric 22 fe 3 ovidiu cretu autobuz electric 22 fe 4 autobuz electric 22 fe

Crețu crede că autobuzele electrice vor circula la Bistrița abia în 2020, ”poate 2020 plus ceva, adică la finalul perioadei de finanțare. Este extrem de mult de lucru, nu se poate realiza până în 2018”. ”Semnăm contractul de proiectare pentru linia verde cu o firmă din București, Eurocerad International SRL, liderul unei asocieri de firme. La Bistrița putem discuta doar ceea ce putem asigura din fonduri europene. Proiectarea trebuie să se finalzieze anul acesta, cel puțin DALI, să depunem proiect pe POR. Pe Axa 4 avem șanse să aducem plus minus 30 de milioane de euro. Ministerul a spus că suma totală se va împărți în mod egal la toate reședințele de județ din Regiunea Nord-Vest”, a spus primarul Bistriței.

Ovidiu Crețu a menționat că proiectul liniei verzi este legat de planul de mobilitate urbană, altfel nu se pot accesa fonduri europene. ”Lucrăm la acest plan din 2014, cu foarte multe probleme pe parcurs, am ajuns la o fază încârt să-l depunem pe consultare publică”.

El a afirmat că zona pietonală, ”cea de viitor mediu, nu de viitor îndepărtat” este Piața Centrală, Piața Unirii, str. Liviu Rebreanu și str. Dornei, ”chiar dacă va circula transportul în comun”: ”Oamenii trebuie să ajungă cumva în zonele centrală. Sigur, cei care au case în zona respectivă și au loc de parcare în curte, vor putea să intre”.

Primăria Bistrița va depune un proiect pe fonduri europene prin care va solicita 8 milioane de euro pentru introducerea unei linii de autobuze electrice, care va însemna și reabilitarea străzilor și realizarea benzilor de rulare pe traseul Libertății – Independenței – Gh. Șincai – Dornei – Gen. Gr. Bălan – Calea Moldovei, modernizarea stațiilor de transport între Viișoara și Unirea, amenajarea unui garaj și stații de încărcare a mijloacelor de transport electrice, plus sistem e-ticketing.

5 ovidiu cretu autobuz electric 22 fe 6 autobuz electric 22 fe 7 autobuz electric 22 fe 8 autobuz electric 22 fe 9 autobuz electric 22 fe 10 autobuz electric 22 fe 11 autobuz electric 22 fe 12 autobuz electric 22 fe

18 comentarii

  • bravos natiune
    se vor da la toti pensionariii liber la transport?
    atunci poti sa ii duci cu FERRARI ca tot asa nebuneala va fi

    vom vedea

  • Dacă are bateri fabricate la Rombat este de apreciat proiectul. Citisem undeva că în Olanda un pensionar se ridică de pe scaun și-l roagă pe un tânăr să ia locul lui, zicând – eu mă plimb tu vi de la muncă.

    • Faza cu pensionarul era doar o povestire de propaganda a tinerilor frumosi si barbosi. Asa au ei vise umede cu pensionari care le ofera locul. Vai de capul lor! Urat hal de degradare am ajuns sa vedem! Ma astept sa treaca la nivelul urmator si sa aiba pretentia sa le ofere locul si femeile insarcinate.

  • Ce fain!Dacă ar fi posibil să circule dea curmezișul,să avem loc in fată toti mosnegii:Bălan,Cretu,Tintean,Popescu,Fă Doina,Marinescu,Pupeza ,să aibă și bar cu Raducu ospătar si chioșc de pufuleti vânzător Dolha ,covrigi vânzător Denes si balonase umflator voinicul Danel.Da ati ghicit destinatia Honolulu traseu doar dus.Vreti? A Am uitat acolo am avea nevoie si de putin film,teatru.Stiti cumva un actor că îl luăm gratis .
    PĂREREA MEA!

    • Din păcate prietene,eu fac parte din categoria figurantilor care plătesc utilitățile ,bat din palme și uneori din gură,deși sunt convins că,câinii latră si ursul merge mai departe.
      PĂREREA MEA!

  • Deci 2020.. Hmmm, un alt proiect care va incepe sa functioneze…. abia peste 4 ani, cand va vrea un nou mandat… poate odata cu aqualandul, alea sunt proiecte pentru nepotii nostrii, deocamdata nenascuti… Ceva mai concret domnule primar, care sa ne prinda si pe noi in viata?

  • Cretu, care urmeaza sa se pensioneze in vara dupa incheierea mandatului, are grija de viitorul sau. Vrea autobuze electrice cu care sa-si plimbe nepotii.

  • De cand tot spun ca asta este viitorul a transportului in comun. El tot dadea inainte cu tramvaiul, am facut si un calcul economic in care demonstram ca amortizarea investitiei poate dura si o suta de ani. Se vede ca pana la urma am avut dreptate. E bine si asa.

    • Scuze ca si intervin. Mereu citesc de „amotozare” in relatia cu investitii publice. Caracterul investitiilor publice nu este tomai amortizare sau se fie economice ci mai ales se creasca nivel de trai, se imbunatateste serviciile la ceteteni. Altceas lucru putem spune la orice cea ce facem noi acasa ce nu aduce bani. Nu merita de fapt si nu aduce profit nici amortizare nu se face cu viata noastra. Lafel si investiitiile in educatie si sanatate nu trebuie se fie economic deosebit ci trebuie se serveasca scopul. Asa ca de data asta trebuie se spun ca este Ok si ar fi o investitie buna pentru mediu inconjurator care nu neapart trebuie se fie economic cu mare sens.

    • Pai, nu este chiar asa. Atunci cand faci o cheltuiala si in timpul exploatarii tot trebuie sa complectezi cu banii mei, ai tai, ai nostrii si treaba merge tot asa, atunci e cazul sa te intrebi daca e bine. Chiar si partia de schii, in cazul nostru tramvaiu, incasarile nu acoperea cheltuielile zilnice necesare unei bune functionari si atunci ce faci? O inchizi si nu e mai bine sa-ti pui intrebarile astea inainte. Hai sa nu confundam un tramvai cu o scoala, cu un spital, sau cu o gradina zoo, care stiu din start ca va avea pierderi, dar e necesara, pentru ca asa se doreste si exemlele pot continua. E bine si de gandit cateodata inainte.

    • Aici nu este vorba de tramvai si nici de pirtia Wonderland ci despre o linea verde care scoate poluare mai ales din centru orasului. Deci nici dvs. trebuie se fortati argumentele.

  • La ce distante sunt in marele oras Bistrita se poate merge si pe jos! Dar daca mergi pe jos cu ce te mai lauzi la restul cocalarilor?… Ce mentalitate aveti, numai cu curul in masina…

    • da’ du-te tu si rupe-ti gâtul pe pavajul din centrul proaspat renovat (si unele cabluri lasate atârnate pe trotuar), si inoata prin noroaie si balti ori de câte ori ploua mai tare.
      eu vreau sa ma plimb cu masina pentru care imi platesc toate taxele ca orice contribuabil: impozit, rovignieta, rca, accize pentru carburant, etc.

  • Linia verde?
    Linia verde ar fi mai recomndata pornind din Sarata pe langa rau in amonte prin pietre si praf (acolo e ceva verde de la rachita de pe mal) continuand pe langa strand pe dumul ala nepietruit si plin de gunoaie aruncate aiurea (acolo e verde de la padure ) continuand pe langa blocul de la podul jelnei care nu e terminat dar locuit (cu sperante de zbor deasupra unui cuib de cuci) mergand pe langa ambulanta in sus prin gropi si cimitire dupa care drumul spre unirea pe valea ghinzii, un drum bombardat de la ultimele aplicatii ratate din poligonul armatei (unde deasemenea e verde cat vezi cu ochii) continuand razant la tribord cu drujbele lui dumitru si ajungand la targul de „animale cabaline” din livezile…cu via…putin!!!!

  • Sa mearga d-nul Cretu si in cartier Unirea cu autobuzul sa vedem ce face in parcarea din centru… se va da jos in noroi? A vazut mormanele de pamant printre care aceste frumoase autobuze stationeaza iar calatori isi indoaie pantaloni si merg pe varfuri pt. a urca sa nu se murdareasca? Transmixt tie jena sa reclami acest lucru?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS