Social

Singurul pod din lemn stratificat din țară, ”un proiect de senzație”, prinde contur la Sângeorz-Băi

La Sângeorz-Băi se construiește singurul pod din lemn stratificat din țară, o construcție care va arăta, la final, extraordionar. Podul este construit de Silvania Internațional după un concept al arhitectului Daniel Sâdor, precizează Forestmania, un site de informații din domeniul forestier. 

240 mc de grinzi lamelare din lemn de molid au fost folosiți la construcția podului în lungime de peste 54 de metri și de 4,2 metri lățime.

Podul în formă de S poate suporta o greutate de 3,5 tone și face parte dintr-un proiect velo de circa 23 de milioane de lei, urmând să unească două piste pentru cicliști amenajate pe fiecare mal al Someșului.

”Unicul pod din lemn stratificat din țară, cel de la Sângeorz-Băi, peste râul Someș, e aproape gata și arată extraordinar! Mai sunt de făcut planșeul, hidroizolația, curburile din lemn lamelar, cu lumini, balustrada luminată și membrana transparentă. Va fi wow! Felicitări echipei Silvania Internațional, în special arhitectului Sâdor Daniel, și MIS Grup pentru proiect și execuție, Emil Iugan pentru viziune și promovarea lemnului în construcții, felicitări Cadwork pentru soft, felicitări Primăriei Sângeorz-Băi pentru că menține tradiția! La cât mai multe, Doamne-ajută!”, a menționat Forestmania.

La Sângeorz-Băi au ajuns cele 60 de biciclete achiziționate prin proiectul de “Amenajare zonă de promenadă pe Valea Borcutului și asfaltare străzi în orașul Sângeorz-Băi”, respectiv cel de “Amenajare piste de biciclete, pod rutier peste râul Someșul Mare și asfaltare străzi în orașul Sângeorz-Băi”, care vor fi la dispoziția cetățenilor printr-un sistem de tip “Bike Sharing” și care vor putea fi folosite pe baza unor carduri reîncărcabile eliberate de un automat.

Iată și câteva imagini cu cel mai lung pod din lemn din România: ”Un proiect de senzație, care ne face mândri și ne dă speranță că statul va privi mai atent și spre sectorul forestier din România”.

2 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.