Nivelul de zgomot a crescut simțitor de la un an la altul din cauza traficului rutier tot mai intens, câteva intersecții din Bistrița fiind cele mai zgomotoase din oraș, potrivit Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud care a dat publicității rezultatul măsurătorilor.
Astfel, în perioada ianuarie – octombrie 2022 s-au înregistrat 23 de depășiri ale limitei minime admise, fără să fie depășită limita maximă, pe străzile de categorie tehnică I (limită 75-85dB) din municipiul Bistrița și anume:
- 9 depășiri pe pe str. Libertății (max 79,61 dB în februarie 2022);
- 4 depășiri în intersecția str. Libertății – str. Petru Maior – Bulevardul Independenței – str. Sigmirului (max. 79,31dB în luna august 2022);
- 7 depășiri pe Bd. Independenței (max. 78,8 dB în luna iunie 2022);
- 3 depășiri în intersecția Bd. Independenței – str. Odobescu – str. G. Șincai – str. Gării (max. 78,2 dB în luna iunie 2022).
Cauza principală a depăşirilor pentru zgomot este traficul rutier, susține APM.
În anul 2021 s-au înregistrat în total 15 depășiri ale nivelului de zgomot: 6 depășiri ale limitei minime admise, fără să fie depășită limita maximă, pe străzile de categorie tehnică I (limită 75-85dB) -5 în municipiul Bistrița și una la Prundu Bârgăului, 4 depășiri ale limitei admise (70dB) în cazul străzilor de categorie tehnică II, din municipiul Bistrița, 4 depășiri la limită incintă industrială: 3 în zona industrială Leoni Bistrița și una în zona industrială Dan Steel Beclean) și o depășire la limită piață agroalimentară Năsăud.
În ce privește calitatea aerului, per ansamblu aceasta a fost acceptabilă, consideră Agenția pentru Protecția Mediului, deși a scăzut comparativ cu 2021 în special din cauza șantierelor deschise în oraș.
În privința indicatorului PM10, deşi au existat un număr de 7 depăşiri în anul 2021, valoarea medie anuală a indicatorului PM10 conform determinărilor efectuate de APM BN prin Staţia automată de monitorizare a calităţii aerului, a fost de 20,47 µg/m3 valoare ce se situază mult sub valoarea limită anuală de 40µg/m3 cuprinsă în prevederile Legii 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător. În anul 2022 pentru perioada ianuarie – octombrie 2022, valoarea medie a indicatorului PM10 a fost de 26,03 µg/m3.
Cauzele acestor depășiri au fost condițiile meteorologice nefavorabile – umiditate ridicată, calm atmosferic; creșterea consumului de combustibil folosit la încălzirea domestică datorită temperaturilor scăzute, folosirea materialelor antiderapante în timpul perioadei de îngheţ și șantierele multiple deschise ce duc la creșterea PM10, a zgomotului și vibrațiilor.
În ce privește indicatorul O3, depășirile se datorează radiației solare ridicate în perioada caldă a anului iar numărul lor se încadrează mult sub numărul permis anual.
Poluanți gazoși NH3, NO2 și SO2 -determinări de 30 de minute – au drept cauze arderi, traficul rutier, descompunerea substanțelor organice.
Nu va mai zdrobiti sa dati astfel de stiri, fiindca romanii si mai ales tineretul nu constientizeaza nimic din astfel de stiri.
Acesta este de fapt efectul oricarei extinderi in extravilan a unui oras iar daca amintesti de asta esti catalogat babalic nociv de unii comentaci , care nici macar nu realizeaza ca si plamanii lor se umple de cancer .
asa ca plimbari placute pe strazile Bistritei, atentie insa sa nu dea biciclistii peste voi sa va rupa picioarele acolo unde cetateanul imparte pista cu biciclistul.
Conditiile de siguranta a omului sunt tot mai scazute iar rotile de vehicole primeaza inainte de toate.
Nu uitati ca la cresterea zgomotului in oras contribuie din plin si folosirea abuziva a sirenelor de la salvari si politie dar si claxonatul aiurea de la masini desi in municipiu este interzis doar pe hartie folosinta claxonului.
In urma cu cativa ani am depus la primarie in CL 1.000 de semnaturi ale bistritenilor semnate de preoti, profesori, tineri , elevi , pensionari care spuneau clar ca sunt agresati de acest zgomot produs.
Nimeni nu a luat nici o masura.
Nu va mirati ca scade calitatea vietii si nu o puneti numai pe scumpirea vietii la alimente si energie.
Unii bistriteni fac istericale sa fie cat mai multe parcari si conditii pentru sicriele pe patru roti.
Praful e de la santierele din oras .Firmele au greata de mijloace de protectie contra prafului.
Cel mai fain e cand dau ture baietzi cu partzaitoarele pe 2 roti cu tobe modificate si politia se gandeste cum va fi somnul in beamveuri.
ceva masuri?controale si amenzi?vedeti pe la santiere prin unirea ,da nu va intere nici sesizati.
Solutie: mai putin loc pentru vehicole. Mai mult spatiu pentru omeni. Vezi Paris, Berlin, Copenhaga si altele.
Trendul este invers fata cum este aici. Nu este normal ca masinile ocupa mult mai mult spatiu de cit omeni.
De la un zgomot 80db/A in sus permanent incepe pagubirea auzului definitiv.
In zone de locuinte ar trebuie sa fie zgomot de fond nu mai mult de 65db/A. Asta doar este pozibil fara trafic permanent de masini sau cu masini electrice, care din pacate sint excesivi de costizitoare.
Este simplu : Ghiolbanilor necivilizați ce locuiesc în Centru și în Centru Vechi precum și angajaților din primărie trebuie să li-se interziscă să mai aibă automobile, dacă vor să meargă undeva să se deplaseze cu autobuzele electrice. De fapt trebuie să li-se interzică să aibă automobile la toți ce locuiesc pe Linia Verde.
În primul rând nesimțiți ce locuiesc în Centru Vechi trebuie să fie obligați să-și parcheze mașinile în curți și nu pe stradă că de aceea au PORȚI ȘI CURȚI. Vezi aici nesimțiți de pe Alexandri , Zorilor, Coșbuc și Lupeni unde este jale.
Bai Aurele ! Eu nu ma dau ecologist doar iti amintesc ca sunt deja de milti ani si tot ce fac si zic reconfirma statutul meu de ECOLOGIST curat si altceva nu stiu, sa ma prostituez ca altii pe la partide.
Daca m-ai cunoaste cu adevarat si ai vedea ce fac timp de 12 luni in contiunuu ai recunoaste ca vorbesti pe langa.
Nu sti nimic din activitatea mea fiindca nu e tema ta .
Eu astept sa vad pozitia administratiei locale / primariei/municipalitatii etc. , in legatura cu cele semnalate de Agentia pentru protectia mediului. Ce se poate face sa scada nivelul de zgomot si ce se poate face pentru cresterea calitatii aerului. Iar daca se poate face ceva , de ce nu s-a facut pana acum , de ce nu se face , cine trebuie sa faca , cine va face , cand va face s.a.m.d. ? Cred ca (pe fond) d-l Balan are multa dreptate. La fel si d-l Walter Born . Ambii sunt persoane responsabile si bine intentionate iar in legatura cu aspectele tratate in articol nu cred ca ar trebui sa fie loc de zeflemele. Trebuie alocati bani pentru plantarea mai multor arbori , trebuie redusa viteza automobilelor , trebuie redus traficul pe arterele cu probleme , eventual prin prevederea unor sensuri unice de deplasare , poate fi restrictionat accesul in zona centrala , actiuni pentru care nu trebuie asa multi bani dar trebuie multa pricepere si vointa.
Pozitia autoritatilor e pozitia mamei iedului…Golanii cu troshkoletele modificate si firmele de constructii stau in spatele lor .
@Leo, Prin măsurile propuse de tine doar muți traficul auto dintro parte a orașului în altă parte a orașului ! Singura soluție este să le fie interzis celor ce locuiesc în zona centrală să aibă automobile !