Președintele Klaus Iohannis a semnat decretul de promulgare a legii care prevede o serie de măsuri de simplificare în obținerea unor servicii publice din partea instituțiilor. ”Un pas important pentru debirocratizarea serviciilor publice! Instituțiile nu mai au voie să pună oamenii pe drumuri!”, spune deputatul PNL Diana Morar, care a inițiat proiectul de lege alături de ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.
Astfel, prin lege:
– Instituțiile au obligația de a publica modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor furnizate, în format electronic, pe pagina de internet proprie.
– Instituțiile sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail.
– Se elimină cerinţa de depunere a copiilor legalizate după documente (se realizează certificarea conformităţii cu originalul de către funcţionar).
– Se interzice instituțiilor să solicite copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții publice.
– Instituțiile nu mai pot solicita dosare, dosare cu șină și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie. Cele care solicită copii în format fizic pe hârtie pentru diverse acte, cereri sau formulare au obligaţia de a asigura, în mod gratuit, fotocopierea acestora.
– Instituțiile sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să furnizeze o adresă de e-mail, și să accepte documente semnate electronic.
– Instituțiile trebuie să pună la dispoziția persoanelor fizice și juridice metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, cu cardul sau prin alte sisteme de plată.
Legea intră în vigoare la 180 de zile de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial, pentru a putea fi pusă în aplicare. ”Sunt necesare o serie de modificări în structura informatică și în infrastructura instituțiilor publice care sunt obligate să aplice această lege, iar termenul respectiv este tocmai pentru a se putea realiza aceste modificări”, spune Diana Morar.
Cu sina sau fara sina cred ca putini stiu ca legea a fost promulgata de presedinte. Evident , va urma o perioada de tranzitie pana se va aplica. Dar (pe) cand se va promulga legea de anulare a pensiilor speciale ? Cat mai permite UE ticalosia ? Numa intreb !
…propun scoaterea de la vanzare a dosarelor cu sina!!!
(.sa nu puna sfoara in loc de sina…asa ca dragi parlamentari va rog sa ma pregatiti o lege, asa sa fie pregatita ca la beclean, si pentru dosarele cu sfoara)
Mare realizare a actualei puteri. Au scos șina de la dosar și se bat cu pumnul în piept. Ca să compenseze realizarea asta enormă au băgat impozit pe bacșiș, au scumpit băuturile carbogazoase cu zahăr cu 1,5 lei ca să nu dea diabetu-n noi și au anulat și îndemâna de 50 de bani pe litru la benzină și motorină. Românilor le-a crescut nivelul de trai datorită dosarelor cu șină.
Pe când o lege pentru interzicerea borcanelor de murături astupate cu celofan legat cu sfoară de iută?
Praf in ochii …, cu legile lu peste.Pe cand legile de confiscare a averilor nejustificate …….ASTEPTAM de 30 de ani. .Lucrati din greu pentru oamenii. Bajocura curata.
@nicu
👍🏻
Punct ochit punct lovit.
găinării… lucruri mici pentru oameni care se vor a fi mari.
Sunt chestii de forma. Desigur ele vor usura activitatea persoanelor fizice dar vreau sa vad impactul asupra altor legi si ordine. ExempluȘ ca sa iei autorizarea de la ISU ti se cer mai multe documente originale decat ai obligatia sa ai. De ce? Pentru ca e pompieristic si e stat in stat. Pentur ca dupa un dezastru a trebuit ca zelosii ca astia de scot dosarul ciu sina sa faca o lege de nu mai poate nimeni fara pile mari sa se mai autorizeze. Exemplele pot continua…
Se elimina dosarul cu sina dar sunt la moda chitantele si plimbatul de la Ana la Caiafa fara rost… „trebuie sa mergeti acolo si pe urma sa veniti la noi”.
„Instituțiile sunt obligate să folosească cu precădere mijloacele electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are şi este de acord să furnizeze o adresă de e-mail, și să accepte documente semnate electronic.”
Obligație opțională…
Nivelul potrivit de ‘precădere’ va fi stabilit de o comisie constituită ad-hoc. Acesta va fi aprobat ulterior prin HG-uri.
Institutiile vor fi obligate sa opteze mai degrabă pt mijloace electronice…. Sau micile detalii din rețetă care strică ciorba. Chiar ca ar trebui o comisie atent ticluită constituită ad-hoc.
In rest numai de bine!