Actualitate

CFR a lansat licitația pentru modernizarea Gării Beclean cu peste 43 mil. lei

Sucursala Regională CF Cluj a lansat licitația care vizează elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare în stația de cale ferată Beclean pe Someș, valoarea maximă estimată fiind de peste 43 de milioane de lei fără TVA. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie.

Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile din Programul Transporturi și de la bugetul de stat, durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor fiind de 29 de luni.

Principalele lucrări prevăzute în proiect:

– clădire nouă pentru călători în stația Beclean pe Someș

– spații interioare moderne cu săli de așteptare, case de bilete, spații speciale cu destinația ”Mama și copilul”spații comerciale

– modernizarea grupurilor sanitare, inclusiv grupuri sanitare pentru persoanele cu dizabilități

– modernizarea peroanelor de la linia 2 în stația Beclean pe Someș, marcaje direcționale (colorate și tactile) pentru persoanele cu deficiențe locomotorii, bănci pentru călători, sistem audio și electronic pentru informarea publicului călător, sistem video de supraveghere, panouri informative, panouri publicitare, rețea Wi-Fi etc.

– parcare auto și rastele pentru biciclete

– spații pentru activitate feroviară

– modernizarea instalațiilor de telecomunicații, siguranța circulației

– reamenajarea spațiilor verzi

Gara Beclean pe Someș a fost construită odată cu linia ferată în anii 1885-1886, fiind inaugurată în 3 mai 1886 ca parte din tronsonul Dej-Bistrița. În anul 1978, stația avea 8 linii de circulație și una de manevră, la care se adăugau o linie pentru podul basculă și una pentru depozitul de cereale al Bazei de recepție. Ulterior s-a ajuns la 12 linii de circulație și manevră, o linie de evitare, precum și o linie de racod cu Întreprinderea Metalurgică Beclean și balastiera de agregate. Apoi au fost lungite liniile 2 și 4, instalate aparate de cale noi cu duble joncțiuni și s-a mărit tipul de șină, pentru a se putea prelua traficul sporit.

13 comentarii

  • Ooooo, ce bucurie! Loati este pregatit! Caietul de sarcini de asemenea, doar chiar pentru el a fost facut! Dupa ce vor fi umflati cei aproape 9 milioane de euro ni se va spune ca cei doi, care a dat si care a luat, trebuie neaparat clonati iar modelul oferit de ei multiplicat la nivelul intregii tari. Ca, vorba lui Nicolicea, ce eram noi fara coruptie?

    15
    1
  • 43 milioane lei fără TVA, cu TVA se ajunge la 51 milioane de lei!

    Trăim in epoca digitalizării, inteligentei artificiale, totul se face de pe Telefonul Mobil , prin internet.
    In Danemarca o singura stație mai are casierie, Gara Centrală din Copenhaga!!!
    Călătorii iși cupare bilet electronic (online) iar controlorul scanează codul QR de pe telefonul mobil.

    Nici Oficii Poștale nu mai exista!
    Iti cumperi timbru online si primesti un SMS cu un cod de cifre si litere de genul
    5ASF
    DT93
    L1RZ

    Spațiile din fostele clădiri ale Companiei de Cai Ferate sunt închiriate!
    In unele dintre ele acum e Second Hand, 7-Eleven, Take Away mâncare Thailandeza, Galerie de Artă, iar eu am fost la o Nuntă organizata într-o fosta gară.
    Locuiesc într-un oraș cu 40.000 locuitori si nu exista casa de bilete, sala de așteptare.
    Am fost la Esbjerg, al 5-le-a oraș ca mărime din Danemarca si nu au casa de bilete.

    Bancile nu au bancnote! Te trimit la ATM!

    La UPU (urgente) nu poți sa apari asa, din senin.
    Te pune sa respecți procedurile, sa mergi la medicul de familie , daca e luni-vineri 08-16:00, daca e seara sau Weekend si medicul de familie nu e la cabinet, te pune sa suni mai întâi la 1813 numărul la care vorbești cu medicul de garda online, si doar daca considera ca e urgent, medicul de garda online te programează la urgente.

    E comic sa vezi oameni la UPU dând telefon la 1813 ca sa fie programați. După 45 min de așteptare, li se spune in telefon, ca nu e urgentă, ca poate aștepta pana luni, când se deschide cabinetul Medicului de Familie.
    Am fost acolo pt ca mi-a intrat in ochi cenușă de la grătar.
    Nu faceți grătare când e vânt, pentru că riscați să orbiți.

    Case de bilete, Sali de așteptare, mecanici de tren si de metrou, toate sunt de domeniul trecutului!
    Metroul e fără mecanic, trenurile de suprafața vor fi înlocuite cu trenuri fără mecanic peste 10 ani.
    Sala de așteptare e ca in stația de autobuz, oricum lumea merge la tren cu 2-3 minute înainte sa vina trenul.

    10
    4
    • Ce am vrut sa spun; investițiile trebuie făcute in; ceea ce e IMPORTANT; șine, traverse, semnale, bariere, trenuri, pentru ca trenurile sa circule cu 180 km/ora in loc de 45 km/h.

      Vânzări online, (cei care vand bilete dati afara)
      Semnale automate (impiegații de mișcare dati afara)
      Metrouri si trenuri automate (mecanicii dati afara)

      Mai putine investiții in cladiri!

      8
      3
  • Strada Garii din Beclean
    M-o lasat fara suman
    Saracia-n cur ma-n punge
    Io tat fug si ea ma-ajunge……din folclorul vechi si totusi autentic local.

    4
    4
  • Singura gara din judet care merita atentie este cea din Saratel. E singura statie unde opresc trenurile care fac legatura intre Baia.Mare si Bucuresti chiar daca e o mica. si exact pe aia, care ar costa mult mai putin bani nu o modernizeza….Sa nu mai spun de totala lipsa de intretinere sau demolare a haltelor de pe aria judetului care sunt in paragina totala sau date illegal.in chirie.. dar asta e CFR cea mai mizerabila si corupta institutie din Romania.

    8
    1
  • ….nu inteleg de ce nu incep sa refaca liniile si dupa aceea garile!!
    Fac gara si cand se hotarasc sa faca liniile isi dau seama ca mai trebuie o linie si sparg gara!!!
    Nu mai bine dati banii pe ceva palpabil…de exemplu…pe manusi!

    • Pentru ca scopul e spalare de bani. Gara din Beclean este total irelevanta. In afara de un personal care face legatura intre BN si Cluj, nu opreste un singur tren important prin acea gara. La fel Bistrita Nord, gara renovata pe bani grei, pt ce?

      2
      1
  • Foarte bine că gara Beclean pe Someș- un important nod feroviar, a fost inclusă pe lista celor care urmează a fi modernizate prin fonduri externe nerambursabile din PROGRAMUL TRANSPORTURI și de la BUGETUL DE STAT. Numai că o modernizare similară ar merita si gara Sărătel, un nod feroviar la fel de important care se află pe magistrala de căi ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea gării Sărătel ar putea să includă si amenajarea unui centru intermodal de transport extins pentru transportul de călători si de mărfuri. Acest centru intermodal de transport de la Sărătel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati economice in zonă, la fel cum este deja platforma companiei TeraPlast. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Sărătel ar putea deveni pentru Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.

    7
    2
  • @dracu si @Sergiu
    Aveti dreptate cu gara Sărățel!
    De la Sărățel mergi la Bucuresti (Baia Mare- București) Budapesta (Brașov-București) si la Viena.
    Biroul de informații al CFR e varza!
    Întreb in Gara de Nord cum pot sa ajung la Bistrița.
    Răspuns: cu trenul București Baia Mare la ora 21:00.
    Am luat trenul București-Brasov (16:00) Am schimbat in Brasov si am luat București-Budspesta. Am coborât in Saratel la ora 00:30.

    Odată a avut avionul întârziere avionul CPH BUD. Am alergat la Gara cu geamantanul după mine, m-am urcat in tren fără bilet.
    Mii-au dat ungurii amenda . Nici-o problema , amenda in Danemarca e de 100€, amenda ungurilor era cam cât era biletul de tren Budapesta-Sărățel.
    Când a trecut trenul in România, mi-au dat amenda și romanii (CFR).
    In fine, am ajuns cu bine, iar la salariile din Danemarca si la ce prețuri sunt in Danemarca, amenzile respective sunt o nimica toată.

    4
    1
    • …si gara din Bistrita Bargaului. Pentru lemn si turistii de la Colibita. Cu putin efort se pot pune un prefix acolo sa devina….si aerogara!!! Ca doar sunt avioane si in lacul Colibita!!!
      Sau l au scos???

      2
      2
  • Imi face o deosebita plăcere sa citesc nuvela Proștii de Liviu Rebreanu.
    Despre țăranul care s-a sculat cu noaptea-n cap ca sa meargă “numai pana la Beclean” și a rămas de tren.

    Sau “Cuibul Viselor” tot de Liviu Rebreanu! care se întoarce in satul natal, cu trenul și totul e schimbat, nimic nu e la fel!
    Autorul zice; mă simt mai străin ca in orice colț de lume.
    Mi-au dat lacrimile când am citit aceasta nuvelă!
    Totul e schimbat! Mă simt mai străin ca in orice colț de lume! Oamenii pe care îi știam nu msi sunt printre noi, casele arată altfel ,….

    7
    4
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.