Actualitate

A crescut numărul accidentelor. Unde s-au produs cele mai multe, principalii vinovați

23 de oameni au murit și 71 au fost grav răniți în accidentele rutiere petrecute în județ în primele nouă luni ale anului, informează Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud. Numărul accidentelor a crescut cu circa 15% comparativ cu perioada similară din 2022.

Potrivit IPJ, în primele 9 luni ale anului 2023 a crescut numărul total de accidente rutiere cu 14,7%, de la 409 la 469.

Numărul accidentelor grave înregistrate rămâne același ca și în perioada similară 9 luni 2022, respectiv de 77.

Numărul accidentelor ușoare crește de la 332 în 9 luni 2022, la 392 înregistrate în perioada similară 2023.

În ceea ce privește numărul persoanelor decedate, a fost înregistrată o creștere cu 5, de la 18, la 23 în primele 9 luni ale anului 2023.

Cu privire la consecinţele accidentelor de circulaţie grave produse în primele 9 luni ale anului 2023, s-a constatat că cele 77 de accidente grave au avut drept consecinţe decesul a 23 de persoane (+5), rănirea gravă a 71 de persoane (+3) şi rănirea uşoară a 53 persoane (+10).

Din totalul accidentelor rutiere produse, 37% din accidentele rutiere s-au produs în mediul urban (173) şi 63% dintre acestea s-au produs în mediul rural (296), iar drumurile naționale rămân în continuare categoria cea mai afectată din punct de vedere al riscului crescut de producere a accidentelor (160 accidente, soldate cu 243 de victime).

Referitor la principalele cauze care au condus la producerea accidentelor grave de circulaţie, s-a constatat că, în primele 9 luni ale anului 2023 au existat trei cauze majore, acestea fiind:

  • abateri bicicliști (16 accidente, 4 persoane decedate, 15 răniţi grav şi 3 uşor);
  • viteză neregulamentară (14 accidente, 8 persoane decedate, 14 răniţi grav și 16 persoane rănite ușor);
  • conducere fără permis (6 accidente, 2 persoane decedate, 4 răniţi grav și 1 persoană rănite ușor).

”Chiar dacă nu reprezintă o cauză generatoare de accidente rutiere, lipsa centurii de siguranță sau a dispozitivelor de siguranță – în cazul copiilor, reprezintă o cauză care agravează consecințele accidentelor rutiere”, a transmis IPJ.

Astfel, în perioada imediat următoare, va fi lansată campania ”Centura salvează vieți” ce va fi derulată până la sfârșitul acestui an. Deși în primele 9 luni 2023, polițiștii Serviciului Rutier au aplicat peste 760 de sancțiuni pentru lipsa centurii de siguranță, ca să fie purtată în mod constant, participanții la trafic trebuie să conștientizeze faptul că: centura salvează vieți, protejează și limitează consecințele accidentelor rutiere.

”În cadrul acestui proiect, dorim să tragem atenția conducătorilor auto și pasagerilor prin prezentarea unor cazuri din județ, dar și prin testarea simulatorului de accidente. Totodată, în cadrul campaniei ne dorim să demarăm o acțiune de donare a unor astfel de scaune și dispozitive, de la părinți ai căror copii au crescut și nu le mai folosesc, către părinți cu posibilități financiare reduse”, a transmis IPJ care va derula campania în parteneriat cu Rotary Club Bistrița Nosa.

Începând cu luna aprilie 2023, la nivel județean este derulată campania ”Bicicliști, mopediști, căruțași în siguranță” în cadrul căreia, cu sprijinul U.A.T.-urilor au fost instruiți bicicliștii, mopediștii și căruțașii din județ cu privire la regulile de circulație. Aceștia au primit din partea autorităților veste cu elemente reflectorizante, broșuri cu regulile de circulație, dar și alte materiale preventive. Totodată, au fost desfășurate acțiuni de verificare în trafic a acestora.

2 comentarii

  • Foarte bune, toate aceste acțiuni….însă ar trebui sa verificați urmatorul aspect : Avem,conform declarațiilor,un număr de1580 de analfabeți în județ!Eu cred ca sunt mai multi …! Fără sa adăugăm, analfabeții „….functionali”….Intrebare…Câți dintre aceștia,au carnet de conducere? Poate exista posibilitatea ,nominal,sa aflam! Ar fi foarte interesant…! Cu respect,MNPop

    13
  • Am fost in țară recent.
    Am avut ocazia să conduc. Legal, permis internațional.
    Primele observații.
    Vizibilitatea deficientă a poliției.
    Pe un traseu de 400 km , drumuri principale și laterale, am încrucișat probabil 4 mașini. Dintre care una care a terminat o intervenție lângă Dej , într-un cartier de romi și se îndrepta spre Dej, a ales deliberat să omită o abatere gravă de la regulile de circulație, autoturismul din fața celui de poliție a decis să se încadreze contrasens la Dej, astfel că toate mașinile care veneau dinspre Dej, vreo patru spre Bistrița..au trebuit să frâneze de urgență și să treagă dreapta stânga ca să evite impactul cu cel care s-a încadrat greșit. Semnalizarea acolo e deficitară, e adevărat, dar inacțiunea polițistului m-a șocat. Ar fi putut să aprindă girofarul…dar a ales să meargă spre Baia Mare deși a văzut totul ce s-a întâmplat. Poate avea un apel, poate un rendez-vous de sâmbătă.
    Celelalte trei mașini cu ocupanți pol , una era în context de prevenție, vizibile , una prin Cluj , a doua mașină staționată într-o stație de benzină lângă Gherla iar polițiștii erau la masă( e dreptul lor desigur dar ideea în sine nu e rea, mulți conștietizau că există poliție prezentă deci adaptări de comportament). Iar o mașină era pe banda laterală undeva prin Reteag. Nu știu ce făcea radar-represie s-au și-a parcat-o să doarmă sau să viziteze pe cineva târziu.
    Deci concluzionând , prezența slabă dacă ne raportăm la numărul de kilometri, mă întreb cum un refugiat ucrainean sau unul care traversează țara pe timp de noapte zi, poate fi temperat pentru a călca pe pedală, când percepția lui va fi că e țara dintre sate și păduri..
    În schimb de exemplu, dacă conduci prin New York, chiar în izolatul parc Adirondack prin State, o ții la limita vitezii legale, trooperii chiar dacă lucrează solo, sunt foarte activi, prezenți chiar prin sălbăticiile lor . Normal, un echipaj ar trebui să fie omniprezent la intersecțiile majore de drumuri europeene, pe porțiunile care generează cele mai multe accidente din cauza nerespectării vitezei etc…doar ca să amintească conductorilor că există poliție.
    Asta vorbind de poliție.
    Vorbind de conducătorii auto.
    Tot pe același traseu, de două ori , am evitat ceea ce popular să cheamă față-n față pe banda mea, doi ciobani cu cefe groase și cască la volanul unor vanuri au intrat pur și simplu pe banda mea în serpentine cu viteză , în ultima secundă am evitat acroșajul. Nebuni locali care cred că ei cunosc drumurile dar nu se gândesc la ceilalți. Cu unul chiar mă gândeam să fac un u-turn ca să-l avertizez de comportamentul de kamikaze la volan, dar după o reflecție mi-am zis ar fi fost o pierdere de vreme, comportamentul lui din trafic va avea consecințe în nu prea mult timp, karma s paying back.
    Apoi , l-am încrucișat la terasele pe centru pe omul , care a decedat într-un accident de motocicletă, viteză fără permis.Bozbici.
    My ass că nu a avut permisiunea noului proprietar, erau la masă împreună. Iar faptul că nu există informații că acel proprietar nu a apelat la 112 pentru furt de motocicletă din start,ca să reclame dispariția .Accidentul lui în opinia mea a fost datorat mai multor factori, alcool (consum pe Centru) viteză (depășirea limitei legale) plus infrastructura (bordurile prea înalte din sensurile giratorii-deraiere). Dacă prietenii l-ar fi reținut sau condus acasă, dacă cumva ar fi mesaje subtile, creative de prevenție pe Centru în fața teraselor respective unde toată lumea stă până târziu, dacă ar fi autocontrol și o cultură populară de autoreținere după consumul de alcool, dacă lumea ar realiza că într-un oraș pe care îl traversezi într-o jumătate de oră la picior, dacă ești sănătos în loc să aștepți autobuzul o altă jumătate de oră în altă stație..probabil numărul de accidente ar fi mai mic.
    Ca să nu spun de idioții de pe drumurile europeene, care te depășesc în viteză ca să-ți intre în față cu orice preț, luând riscuri enorme, depășiri fără vizibilitate, reintrarea pe bandă forțând spațiul și frânarea celui din spate care respectă viteza și distanța față de vehiculul din față, oamenii care conduc prudent..idioți pe care într-un km îi vezi că au oprit la o bodegă.
    Dar cum situația depinde de mulți…..cu prea mulți dacă..e așa cum e.
    E loc de îmbunătățire și totul ține de fiecare participant în trafic.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.