Un dezvoltator imobiliar care vrea să construiască case pe Valea Sigmirului pe o suprafață de 2,2 hectare va trebui să amenajeze mai întâi drumul de acces, rețeaua principală de alimentare cu apă și canal și după ce acestea vor fi recepționate să se apuce de construit case. Decizia aparține Consiliului Local Bistrița la inițiativa viceprimarului Sorin Hangan.
Consiliul Local Bistrița a aprobat, în ședința de miercuri, cu 17 voturi ”pentru”, niciun vot împotrivă și nicio abținere Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan și construire case de locuit unifamiliale S(D)+P+1E” în municipiul Bistrița, zona Valea Sigmirului, însă cu o condiție: dezvoltatorul va pregăti mai întâi infrastructura și rețele, aceasta va fi recepționată înainte și abia apoi se va elibera autorizația pentru construirea caselor propriu-zise.
Inițiativa îi aparține viceprimarului Sorin Hangan și a fost aprobată atât de Comisia de Urbanism, cât și de cea Juridică și constă în aceea că ”extinderea drumului și a rețelelor de utilități se va face pe cheltuiala beneficiarului și se va recepționa înainte de emiterea autorizației de construire pentru construcțiile propuse”.
În ședință, Sorin Hangan a explicat de ce a cerut în mod expres acest lucru:
”Nu e nimic în plus față de ce am discutat de foarte multă vreme. E singurul moment în care noi, Consiliul Local, și administrația poate să impună niște reguli. Nu facem altceva decât să introducem o suprafață de aproximativ 2,2 ha de teren din extravilan în intravilan, ceea ce înseamnă că creștem foarte mult prețul acestui teren.
Propunerea de dezvoltare a acestei suprafețe cu 16, 18, 20 de construcții e irelevantă, dar persoana care este beneficiara acestui PUZ poate să vândă parcele și ne trezim ca și în celelalte peste 300 de situații de străzi din Bistrița în care nicio stradă nu are măcar 6 metri, nu 7 sau 8 ca să avem pentru două sensuri și măcar minim trotuar pentru o parte. Multe nu au canalizare, niciun fel de sistem de preluare a apelor, iar oamenii toată ziua strigă, mă rog, beneficiarii de bună credință. Sigur că au cumpărat în cunoștință de cauză, dar strigă: mai călcăm mult în praf, în noroi, când o să beneficiem? Păi va fi foarte greu, dar, dacă nici măcar acum nu avem un moment T0 pentru ceea ce dezvoltăm de azi înainte, înseamnă că, peste 20 de ani, în ritmul ăsta, puteți aduce și primarul din New York că tot nu va putea gestiona această situație. Nimeni nu mai respectă. Dezvoltatorii vând și drumul ca teren, oamenii spun că sunt proprietari, acesta e un drum privat, nouă ne ajung și 4 metri, de ce să fie 8? Deși în momentul când aprobăm, sunt anexe cu planșe: drumul de 8 metri are trotuar, etc. Nu mai respectă nimeni. Dacă nu punem această condiționalitate, nu putem lua nicio măsură. Dacă dezvoltatorul nu o respectă, PUZ devine nul. Acesta este motivul pentru care am depus amendamentul și nu știu de ce ar deranja”, a spus viceprimarul.
Sorin Hangan a precizat că, fără aceste reglemenări clare se ajunge la situații în care una se discută, alta se face.
”Nu demult, am pățit tot așa. Am aprobat, i-am spus să lase teren pentru drum că e nevoie de parcări că așa a fost discuția, a fost de acord și apoi a zis: Domnule, ăsta e șantaj! Nu am cerut să ne dea drumul în domeniul public, pur și simplu poate să rămână în proprietatea domniei sale, să-l administreze, doar că el trebuie scris la Cartea Funciară categorie terenul dezmembrat – drum deschis circulației publice. Proprietarul poate fi Ion a Mariei din deal că nu mă deranjează și să-l administreze. Dacă nu punem aceste condiționalități, ne trezim ca și cu Dedeman căruia i s-a dat aprobare cu condiția să facă sens giratoriu, dar nu a mai făcut și așa mai departe. Intervenția noastră se referă strict la rețeaua principală de alimentare a cartierului, la cea de canalizare, iar drumul adus la nivel de organizare de șantier. Eu nu pot să-l oblig să îl asfalteze dacă oamenii vor să circule pe piatră. Intervenim strict la rețeaua principală. Rețele individuale nu intră în treaba noastră”, a spus el.
Cu 17 voturi ”pentru”, niciun vot împotrivă și nicio abținere amendamentul propus de Sorin Hangan a fost votat și de plenul Consiliului Local, la fel ca și PUZ în întregime cu modificarea menționată.
PUZ a fost realizat de Daco Arhitectura SRL pentru Vetoria Rauca și poate fi consultat AICI.
Cand un om politic ia o decizie de genul asta….sa spunem corecta…si dupa ce el spune ca i creste valoarea terenului tot ce a spus e anulat si….chiar el!
Încă o dată se dovedește că Varianta 4 Albastră pentru Autostrada Nordului este pusă la mișto în SF (numai pentru a ieși la număr) deoarece Primăria Bistrița tocmai a aprobat acum acest PUZ situat foarte aproape de casele peste care trece Varianta 4 Albastră.
https://timponline.ro/usr-aceasta-este-cea-mai-buna-varianta-pentru-drumul-dej-bistrita/
Păi ce are că Varianta 2 Verde trece peste casele din mijlocul Sigmirului pe strada Secundară 5🤑
Varianta 1 Roşu este singura ce nu trece peste case şi ocoleşte integral oraşu Bistrița.
Sa incerci sa introduci civilizatia in municipiul bistrita….tocmai de pe valea magherusului!!!
Am descoperit coada la cireasa.In tarile CIVILIZATE, este obligatoriu sa ai infrastructura si apoi constructia.
Domnule Justitiar,daca stiai treaba asta,de ce nu ai spus-o acum 15 ani,acum 10 ani acum 5 ani……? Intrebare retorica!
A spus-o el si inca 100.000 oameni in ultimii 20 de ani dar cine sta sa asculte pulimea…
corect @unualtu mulți am tot spus-o, unii și prin adrese/petiții către primărie și ar trebui prinse în categoria de utilități, inclusiv fibra optică că n-am făcut nimic dacă este canalizare, apă, gaz și curent, dar vine Orange, Vodafone sau Digi și sparge după. Sau nu mai vin deloc că n-au pe unde să-și tragă mațele!
@ Marius, Oameni care şi-au făcut case în cartierele noi şi-au constuit ei pe banii lor toate rețele de utilități mai puțin asfaltul pe străzii doar dezvoltatorii fac golănii asta pentru a câştiga cât mai mult. Aşa că întrebarea nu are sens în acest cax
Introducerea cu cântec a Pădurii Codrişor în intravilan pentru a fi distrusă definitiv.
Nu-i nicio problemă vă învață Bălan ” civicu ” cum să construiți fără autorizație.
Dar ce nu-ți convine idiotule ? Nu distruge nimeni nimic se respectă normele de mediu dar tu ai o problemă mintală cu mediu .
@ Gore mai urmează doar să spui că ” are toate avizele necesare ” cum face orice politician de la noi după ce face o prostie enormă şi meniu este complet.
Pentru o reală informare un extras din RLU PUG HCL 136/2013, cred că este necesar:
,, I.4.8. Autorizarea executării construcţiilor şi a amenajărilor de orice fel este permisă
numai dacă se asigură accese pietonale, potrivit importanţei şi destinaţiei construcţiei.
Orice construcţie nouă va avea un acces pietonal şi un acces auto dintr-o cale
principală de circulaţie, cu excepţia celor pentru care există o documentaţie de
urbanism aprobată , cale de unde se va stabili şi numărul administrativ al imobilului.”
Totodată RLU PUZ adoptat în 25.10.2023, înscrisul ,,Planul de acțiune pentru implementarea investițiilor propuse prin PUZ” conține:
,, După aprobarea fazei PUZ, investitorul va demara procedurile de realizare a investiției. Într-o primă etapă vor fi elaborate proiectele de execuție…pentru următoarele:
– realizare rețele utilitare pe drumurile propuse spre modernizare înainte de modernizarea acestora ( extindere de rețele și pregătirea pentru branșamente )
Toate costurile legate de realizarea investiției ( amenajări de teren, construcții, realizarea branșamentelor la utilități) vor fi suportate de investitor.”
În opinia mea, stimate domnule Hangan, nu este nevoie de acel amendament, ( efectele operând doar pentru parcela acestui PUZ), el trebuie utilizat ca articol la HCL pentru prelungirea valabilității PUG ce expiră la 31.10.2023, numai pentru a întării prevederea din RLU mai sus enunțată și pentru ca dezvoltatorii să – și respecte cumpărătorii imobilelor construite.
Însă, dacă din 2013 până astăzi, nu au fost aplicate aceste prevederi, noi rămânem doar cu actul de imagine al politicianului.
Autorizatule !
Balan a construit cu acte perfect in regula insa onor Primaria din vremea aceea nu le-a inteles si desi Balan a fost amendat cu 1.000 lei si asta s-a prescris.
Acuma nu mai am nevoie de o tadula prafuita totul s-a lamurit in instanta si iti doresc sa te preocupe cu totul altceva.Nu peste mult timp voi expune spre citire sentinta ca sa nu mai cotcodaciti vreo 2-3 indivizi neasumati degeaba.
Hai noroc !
Deci tot fără autorizație vedeți că se poate construi în România şi fără autorizație vă învață Bălan ” civicu ” cum să faceți asta mintenaş !
Domnule Craciun, ati punctat decisiv! Foarte bine! Acum se poate lesne afla, cine,ce si cum……a fost posibil….. Tara ,fara responsabilitati…..
Drum si retele, becuri , beculete si figuri dupa care peste 2-3 ani se aproba si niste blocuri P+10 prin spatele caselor.
Traiasca Urbanismul laudat al Bistritei fara PUG actualizat, tot degeaba.
Unde deja există cel puțin o casă trebuie interzise orice fel de bloc sau locuință colectivă.
O casă trebuie să ai prioritate absolută în fața oricăriu tip de clădiri în orice fel de tip de zonă şi atunci problema este rezolvată de la sine în toate cazurile şi nu mai există nicio discuție şi nicio interpretare tendențioasă.
Este simplu unde este o casă nu se face nici-un bloc și se termină rapid și corect orice fel de discuție.
Este necesar amenajarea corespunzătoare a sensului giratoriu dintre strada Soarelui şi strada Clujului.
Pentru ca și noi cei din Sigmir să ajungem pe biciclete în siguranță la muncă trebuie să fie construită pista de bicilete de pe strada Calea Clujului.
Ar fi un lucru util și așteptat de locuitori.