Actualitate

Drumul Satu Nou – Cușma, modernizat și consolidat. Pod nou pe DJ 172G

Modernizarea Drumului Județean 172G Satu Nou – Cușma, în lungime de 6,7 km, a ajuns la final. Pe DJ 172G, la Satu Nou, a fost construit și un pod.

”O investiție realizată ca la carte, din fonduri europene și bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud”, a transmis președintele CJ Radu Moldovan.

La modernizarea drumului a lucrat Transilvania Grand Construct, proiectarea fiind realizată de Someș Top Grup. Investiția se ridică la 24.576.660 lei (circa 4,9 milioane euro) bani europeni prin POR și din bugetul CJ. Perioada de garanție a lucrărilor: 6 ani și jumătate.

Principalele lucrări: modernizarea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică, fundație din balast, strat de bază din piatră spartă, scurgerea apelor pluviale (4 km șanțuri din beton, 1,6 km șanțuri din pământ, 882 m rigolă de acostament, 50 buc. cămine de dren, 25 m rigolă carosabilă, 12 podețe tubulare), 49 de podețe tubulare pentru accesele la proprietăți, fundație adâncită de parapet tip L (466 m), ziduri de sprijin din beton armat (232 m), consolidări cu geocelule (11.900 mp), amenajarea a 15 drumuri laterale și 4 stații de autobuz, parapet de siguranță (1,3 km), 60 de indicatoare rutiere, 6 borne kilometrice, 60 borne hectometrice, marcaje transversale și longitudinale.

Lucrările de consolidare a drumului, de 19.015.046 lei (circa 3,8 milioane euro) din bugetul CJ, au fost executate de Transilvania Grand Construct în asociere cu Dimex 2000 Company și Dacia Faber, iar Someș Top Grup a făcut proiectarea. Perioada de garanție a lucrărilor este de 6 ani.

Principalii indicatori fizici: apărare de mal din anrocamente (242 m), ziduri de sprijin din beton monolit – 1,15 km, ziduri de sprijin din beton armat în lungime totală de 360 m executate pe fundații din piloți cu diametrul de 880 mm,  lungime pilot de 11 m, parapet metalic – 392 m.

Podul construit la Satu Nou a fost realizat de Trans Simy, iar DP Proiect a realizat proiectarea. Valoarea investiției este de 2.429.802, 95 lei (490.000 euro) din bugetul CJ. Perioada de garanție a lucrărilor: 10 ani.

Podul este amplasat oblic pe axul râului Budușel, are o singură deschidere cu o lungime totală de 17,44 m, 2 benzi de circulație și lățimea de 7,8 m. S-au realizat: calea pe pod (hidroizolație, strat protecție, strat asfaltic), rampe de acces (strat de uzură, strat de legătură, strat de bază din piatră spartă, strat de fundație superior din balast), lungimea rampelor de acces este de 52 m pe malul stâng și 30 m pe malul drept, pentru siguranța circulației s-au montat parapeți metalici, s-au făcut lucrări de amenajare a albiei.

”Ar fi cel mai frumos Moş al meu primit vreodată să încheiem anul fără datorii către constructori. În mare parte, tot ce înseamnă partea de finanţare cu fonduri europene sau partea de cofinanţare, pe care noi am asigurat-o la stabilizare la pod dintr-un credit pe care l-a făcut Consiliul Judeţean, se vor face integral. Avem, în schimb, diferenţe de preţuri în baza legislaţiei care s-a făcut odată cu creşterea preţurilor. Sincer, nu am o situaţie concretă cu fiecare leuţ pe care trebuie să îl dăm. Am avut mai multe discuţii la nivelul Guvernului şi am solicitat în repetate rânduri să fim sprijiniţi toţi cei care derulăm proiecte europene, măcar cu partea de cofinanţare pe care trebuie să o asigurăm acestor proiecte. Este o perioadă extrem de complicată, pe care o ştim cu toţii, legată de deficit, de procedura de deficit excesiv, de angajamentul domnului Câţu, de toate lucrurile astea. Ştim că, în momentul de faţă, Guvernul României a avut o discuţie la Bruxelles pentru o altă ţintă de deficit, nu 4,4, ci parcă 5,5 sau 5,7, şi vom vedea până la finalul anului dacă vom primi bani ca să putem să ne achităm integral datoriile, lucru pe care mi-l doresc foarte tare. Este primul an când Consiliul Judeţean s-ar putea să rămână cu anumite datorii’. Dacă va fi așa, vom avea ca prioritate la începutul anului viitor achitarea datoriilor rămase la finalul acestui an”, a declarat Radu Moldovan.

3 comentarii

  • Frumos drum ….peisaj frumos !
    Oare cât o să reziste ? Mă întreb (azi fiind 21 noiembrie 2023) fiindcă având drum pe aici , deja în două locuri suprafața carosabilului este lăsată (km 4) .
    Atenție la banda de urcare de la km 4 că sunt doua porțiuni unde riscați să ieșiți în decor. Drumul are denivelări nesemnalizate !!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.