Actualitate

DN 17, plin de cratere în zona de munte. Cinci șoferi și-au distrus mașinile

Cinci șoferi care și-au distrus mașinile în craterele de pe DN 17 au cerut despăgubiri Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, structura teritorială a CNAIR. Pentru ca să le primească trebuie să se adreseze instanței, a spus Alexandru Slavita, șeful Secției Bistrița a DRDP Cluj.

”Principala problemă pe care o avem este degradarea îmbrăcăminții asfaltice pe DN 17 de la Mureșenii Bârgăului în sus, de la km 90 la 94, zona Tureac. Drumul a fost reabilitat acum 15 ani, lucrări de anvergură nu s-au făcut pe el decât un șlam bituminos, iar acum avem probleme de profunzime. La vremea aceea, îmbrăcămintea a fost din beton cu ciment, iar acum, sub beton, apar probleme. De urgență va trebui să intervenim pe 4000 de mp de unde să scoatem dala de beton afară la 1,5 metri adâncime, să facem blocaje din bolovani și piatră, niște drenuri. Avem și vreo 7000 mp de tasări, niște degradări de adâncime mai mică. Mai avem în program, de la Mureșenii Bârgăului până la limita de județ, să aplicăm în primă fază un covor asfaltic. Licitațiile sunt făcute, avem contracte cu prestatorii. Așteptăm vremea bună ca să începem lucrările de primăvară”, a spus Alexandru Slavita, miercuri, în ședința Colegiului prefectural.

Potrivit acestuia, s-au făcut și intervenții cu mixtură stocabilă la rece, dar acestea nu au rezistat: ”În urma deszăpezirii, sare materialul din groapă și avem, din păcate, nu una, vreo cinci solicitări de despăgubire pentru degradarea cauciucurilor, îndoirea jenților. Le-am trimis la DRDP, dar probabil că numai în instanță se vor soluționa. Sunt șoferi din județ, din Suceava, din Neamț”.

Tronsonul degradat a fost reabilitat de o firmă din Israel, Ashroich & Roichman Group, care a lucrart între Tureac şi limita cu judeţul Suceava timp de mai bine de 3 ani, în urma câştigării licitaţiei pentru suma de 84,7 milioane de lei.  

Etichete

14 comentarii

  • Incompetenți cei de la DRDP Cluj, au așteptat pana in ultima clipa când deja se duce drumul la vale si pune in pericol siguranta in trafic.
    Pe sectorul de Suceava drumul a fost reabilitat vara-toamna trecută si arată perfect.
    De ce au așteptat așa mult cei de la Cluj ? Se stia de starea drumului de cel putin un an doi

    48
  • Mai lasati povestile, ca tot drumul pana la limita de judet Suceva ii praf!!! Tot! Sunt gropi care, noaptea daca dai in ele, acolo ramai cu masina, o rupi toata, atat de rau este stricat drumul! Ii varza!
    Folositi pentru reparatii mixtura asfaltica stocabila, care este prelucrabila de la -10°C la -15°C, si in cazuri exceptionale se poate utiliza la temperaturi extreme de la -40°C la +60°C. Inca nu am avut ziua -15, asa ca cumparati si astupati gropile ca aveti cu ce.
    La pregătirea lui se folosesc aditivi speciali care facilitează fixarea asfaltului, achizitionati si din astia ca sa tina, nu tot furati si bagati in buzunar. După reparație, drumul poate fi imediat redat circulației.
    Stiu, costa, dar si noi fraierii , astia care nu lucram ca si bugetari va platim o gramada de bani ca sa faceti lucrul cum trebuie (numai salariul aproape il impartim cu minunatul stat roman fara sa mai vorbim si de alte taxe) si teoretic sa aveti grija de noi si bunurile noastre!

    52
    1
    • Așa este, dar pe acești indivizi numiți politic in funcții, nu îi doare capul, dar ar trebui să fie trași la răspundere și dacă sunt găsiți vinovați să plătească despăgubiri din buzunarul propriu.

  • Intr-adevar, circuland des in directia Vatra-Dornei, am observat de un timp,deteriorarea importanta a asfaltului, incepand cu zona Valea Strajii ,pana la iesirea din judet! Trebuie sa ai mult calm si sa faci un adevarat slalom printre gropi!! Inadmisibil,pentru un drum strategic si national-european !!

    38
  • Bine ca marele min’stru dă comunicații se dadea frecvent pe acea ruta catre casa (fiind originar din judetul Suceava) si nu a facut absolut nimic pentru reabilitarea tronsonului. Si mai voia si presidentia Consiliului Judetean… Era sau este cel mai bun anti- exemplu!
    Toate tronsoanele au fost reabilitate -s-au reparat si s-a inlocuit stratul de uzura- si cel de la limita judetului la Cluj pe raza judetului Cluj (asta de cativa ani) si cel din Suceava cel putin pana la Vatra Dornei. Pe Bistrita marii politieni vor doar fonctii cat mai mari in guverne, ca toti sarakii, ar face orice numai sa nu se ocupe si de judet. Platim apa pe pret de deșert pentru investitile proaste facute in zonele cu voturi si evident 0 conectati la apa si canalizare, avem drumuri de acces de tot RHT-ul in schimb avem poteci de munte super asfaltate pentru TAF-urile sponsorilor de partid.
    Aici se ajunge cand te lasi condus de un Putin-ica local timp de 20 de ani! Apropo, nu merge d-nul prezident sa faca poze si cu gropile de acolo? Sorry, dar Flutur pe langa Moldovan este racheta – cel putin la sectoarele de drum care conteaza! Primul tronson aprobat de guvern pentru autostrada este aprobat tot in Suceava, iar orasul Suceava are o centura functionala de cativa ani buni!
    Nu-i nimic la noi se face drum intre Orosfaia si Visuia pentru cei 3 ciobani care se plimba cu oile – pe aceiasi bani cat centura de la Suceava 🙂 , ca si ei e oameni ! Atat s-a putut!

    50
    4
    • Normal ca liderul maxim de la Judet e interesat de drumurile locale. Aici are control pe licitatii pe bugete si pe firmele prietene. La Drumurile Nationale nu se complica ca sunt prea multe usi de deschis.
      Dar asa inseamna sa fi mare baron local sa ai gandire doar judeteana …
      Un bilant corect pt liderul maxim:
      0 parcuri industriale
      1 semi centura facuta la Beclean (dupa 20 de ani), defapt un amarat de pod.
      0 investitori mari veniti in judet (traiasa Leoni ca multi bistriteni au descoperit apa curenta si wc multumita lor)
      1 frate impingator de vagoane pus sef la Aquabis
      12 ani cu Cretu si bataie pas pe loc
      1 partie de ski la deal (tot in bilantul Raducu)
      0 partii de ski la munte
      1 polivalenta noua (aici merita aprecieri)
      5 firme de casa scoase din foame multumuita liderului maxim
      uai cate ar fi de scos la iveala in 12 ani

      38
      5
    • Apropo de TAF uri buey Fluturică.Ia vezi tu cine era director la directia silvica Suceava ,cand Sweighofer a incheiat primul contract de exploatare de masă lemnoasa in Romania.Era Flutur …pedeleu derbedeu si acum penaleu.

      7
      9
  • Mai rău nu se poate , zice pesimistul !
    Un anume domn publica în spațiul public virtual imagini ale unor fetițe, sub pretext că argumentează dezvoltarea handbalului bistrițean. Cred că autoritățile însărcinate cu protecția copiilor (nu cu Dorel) ar trebui să verifice dacă nu s-a adus atingere dreptului la imagine și la protecția copiilor respectivi.
    Există interesul legal și acordul parental pentru o astfel d e publicitate ?
    Este lege sau nu e ? E, e, e, dar nu E !
    Cât privește domnul cu origini în județul vecin, îl aștept să-și spele cenușa din cap pusă față de incidentul de securitate de la camera deputaților (un eufemism ”incident de securitate”, în fapt o gherlă demnă de CAP cuca măcăii !)

    19
    1
  • Pentru tot ce nu s-a realizat in judet (lista e prea lunga) , iar drumul amintit e doar un exemplu ,multumim tovarasului prim secretar Radu Moldovan.
    Nu uitati sa Nu-L votati , nu de alta dar vrea in parlament unde primeste atat imunitate cat si o pensie speciala.

    23
    7
    • Dragă LORO
      Țin să te anunț că te afli într-o confuzie. Drumurile județene și cele naționale sunt administrate de 2 instituții distincte, respectiv, drumurile județene de către Consiliul Județean iar cele naționale de către DRDP Cluj. Fiecare cu drumurile lui să zic așa, fiecare cu bugetul lui. CJ BN nu poate asfalta drumuri naționale și nici DRDP drumuri județene. Drumul spre Suceava este drum național, deci în grija DRPD Cluj, singurul care poate face proiecte, studii, licitație pentru modernizare sau orice lucrare aferentă tronsonului de drum. Ne suparăm astfel pe DRDP Cluj pentru drumurile naționale și pe CJ BN pentru cele județene. Apropo, drumurile județene nu arată chiar rău.
      De comentat poate oricine, chiar și lipsit de informații.

      16
      18
  • Draghe zORRO!
    Or fi drumurile de mai multe categorii (ulițe, cărări, poteci,, etc., numai autostrăzi nu), dar toate (TOATE am zis, zerro mic) sunt în grădina guvernanților !
    Și cine guvernează România de vreo 70 de ani ?
    Ghici ?
    O guvernează cineva ?
    Vom trăi și vom afla (vorbe, nu fapte).

    12
  • Domnule director, cred că matale ai ,,probleme de profunzime”! Nu ți-e rușine să vii acum în toiul iernii cu asemenea argumente? În vara și toamna trecute nu ați văzut cum arată acel drum? Nu știați că vine iarna sau voi dormeați în timp ce sucevenii munceau? Ei cum au putut și voi nu? Ați fost să vedeți ce cratere sunt pe scel sector de drum?Voi gândiți că puneți viața oamenilor în pericol? Ar trebui sa plătiți cu libertatea pentru asta! Bine că avem pretenții la mașini de ultimă generație, să ce? Să le zdromim pe astfel de drumuri? Dacă nu plătim rovigneta suntem amendați imediat fără discuție, dar dacă ne zdrobim mașinile trebuie să acționăm în instanță, să așteptăm luni sau ani de zile recuperarea banilor, așa-i? Mi-e greață de voi, sincer!

    22
    1
  • La CNAIR e sef un leberal buey trompetă.Tocmai de aia Flutur fostul țuțăr a lui Băsăul și a lui Lenuța de Plescoi,e raketă.

    4
    11
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.