O singură notă de 10 a fost obținută de elevii de clasa a VIII-a din județ care au susținut simularea Evaluării Naționale. Este vorba despre un elev de la secția maghiară a Școlii Gimnaziale ”Grigore Silași” Beclean care a primit nota maximă la proba de limbă maternă.
La Limba și literatura română, 55 de elevi au luat note între 1 și 1,99 (1,96%), 148 între 2 și 2,99 (5,29%), 232 între 3 și 3,99 (8,29%), 298 între 4 și 4,99 (10,65%), 451 între 5 și 5,99 (16,11%), 559 între 6 și 6,99 (19,97%), 540 între 7 și 7,99 (10,29%), iar 110 între 9 și 9,99 (3,93%.
La Matematică, 62 de elevi au luat între 1 și 1,99 (2,23%), 392 între 2 și 2,99 (14,08%), 659 între 3 și 3,99 (23,66%), 639 între 4 și 4,99 (22,94%), 601 între 5 și 5,99 (21,64%), 295 între 6 și 6,99 (16,41%), 167 între 7 și 7,99 (6%), 90 între 8 și 8,99 (3,23%) și 24 între 9 și 9,99 (0,86%).
”La Matematică, subiectele au fost percepute ca dificile, dar nu au fost de nivel de olimpiadă. Trebuie lucrat mai mult. Sunt multe platforme pe care se pot da teste online. Eu am promis unei clase de elevi de la Școala Gimnazială Avram Iancu, clasă cu rezultate mai slabe, că mă ocup de ei așa încât până în vară să-i aducem pe linia de plutire. Cu ei trebuie lucrat diferențiat și mult. O pregătire pentru Evaluarea Națională înseamnă multă muncă. La piramidă, avem de calculat arii și volume. Cu siguranță, vor primi o problemă în care trebuie să le calculeze. Nu pot fi surprize foarte mari la examenul propriu-zis. Chiar dacă sunt inspector general, eu și acum mă întâlnesc online cu copiii, un sfert de oră, o jumătate, cât este nevoie și ne permite timpul și muncim. Orice efort din partea noastră și a lor îi ajută să aibă note mai mari. În urma rezultatelor, fiecare școală va trebui să aibă un plan de măsuri pentru îmbunătățirea notelor”, a spus inspectorul general pentru Timp Online.
Cristian Nicula s-a întâlnit deja cu directorii de școli și le-a cerut să facă în așa fel încât elevii ca să își îmbunătățescă rezultale.
”Am avut surpriza să constat că, la o unitate școlară mică din mediul rural, la simulare copiii au văzut pentru prima dată un model de subiect care se dă la Evaluarea Națională. Nu este normal. La ședința pe care am avut-o cu directorii le-am cerut să insiste pe pregătirea elevilor pentru examen, iar la clasă să se lucreze mai mult pe astfel de subiecte, copiii să fie pregătiți, să nu aibă surprize. Repet însă: este o singură școală unde am întâlnit această situație. Majoritatea școlilor procedează corect și le mulțumesc profesorilor pentru implicare. Eu le-am cerut directorilor ca, după această simulare a Evaluării Naționale, să aibă ședințe cu părinții și să le aducă la cunoștință cât de pregătiți sunt copiii lor, părinții să-i ajute pe elevi să evolueze, iar o notă de 5 la simulare să se transforme într-un 7 sau 8 la examenul de vară. Sunt carențe, le vedem, dar sper să le depășim cu succes”, a spus inspectorul general Cristian Nicula.
Simularea Evaluării Naționale a fost susținută în 72 de centre de examen din tot județul pentru ca elevii să nu fie obligați să se deplaseze în alte localități.
”Județe similare cu noi au 20 de centre de examen. Noi vom proceda la fel și în vară tocmai pentru ca elevii să fie în mediul lor pentru că sunt încă minori și vrem să-i protejăm. Pe de altă parte, trebuie să știe că este lupta lor, familia trebuie să-i sprijine ca să aibă rezultate cât mai bune în vară. La admiterea în liceu vor conta numai notele de la Evaluarea Națională. De aceea, atrag atenția copiilor care au luat note mici la simulare să învețe de acum înainte ca să obțină note bune la examenul propriu-zis și să poată intra acolo unde își doresc. În fiecare toamnă, suntem asaltați cu cereri de transfer din partea elevilor care nu au intrat în clasa a IX-a unde voiau, dar nu îi putem ajuta. Nu putem muta un elev cu o medie mai mică decât a ultimului intrat în clasa respectivă. Oricâtă empatie am avea nu reușim pentru că nu ne permite legea. Elevii sunt în SIR, iar orice schimbare a clasei se vede până la Minister, în baza de date”, a spus Cristian Nicula.
În ce privește corectarea digitalizată a lucrărilor, inspectorul general consideră că aceasta a decurs foarte bine.
”A fost un algoritm de repartizare aleatorie a lucrărilor. Lucrările din județ au fost corectate în alte județe, la noi au sosit lucrări din alte județe. Cred că s-a lucrat bine, s-a demonstrat că sistemul e fiabil și nu pot fi suspiciuni de fraudă la peste 170.000 de lucrări câte au fost la nivel național. Lucrările au fost scanate în sala de examen de față cu elevul, secretizate. Profesorii din județ au încheiat printre primii corectarea și ni s-au mai și repartizat lucrări în plus. Cei de Română și Matematică nu au avut vacanță de schi fiind implicați în corectarea lucrărilor”, a explicat el.
În ce privește prezența la simulare, la Română au fost prezenți 96,42% dintre elevi, la Matematică – 95,94%, iar la Limba maternă – 98,77%: ”Procentele sunt bune. Sunt cazuri medicale sau alte situații, nu putem vorbi despre absenteism”.
În prima parte a lunii martie va fi și simularea Bacalaureatului.
Ești dat naibii de competent,cum poți tu in citeva minute online să rezolvi lipsurile unor copii fără talent la matematică. Ar trebui și părinții să mai stea pe acasă să-și verifice copiii și să ia măsuri.
Eeeei…ce ziceti domnilor??? Aud…
Mai multi bani in educatie, performante sporite- parca asa era sloganul!!!
„Odata cu alocare unor sume mai mari la Educatie, vom indeplini dezideratul unor performante demne de o tara educata”
Vorbe taica, vorbe!!!- ca sa citez din Caragiale.
Cresterea salariilor profesorilor, burse fara numar,fara numar… ne duc tot mai jos.Asta e drama.
Puteti sa ma depunctati cat vreti, adevarul il aveti in tabelul de mai sus, cu procentajele „performantei”
Un cetățean îngrămădit..
Din contră domnule Cetățean.. salarii mari, progrese mari!.. Uită-te puțin în afară (occident)!
Dacă tu crezi că salariul mic va impulsiona proful să îți educe odreasla, te înșeli..!
Faceți programa mai aerisită, nu mai obligați copiii să învețe noțiuni dificile, dar mai ales INUTILE!!! Faceți subiecte diferențiate, ca la bac! Una e să poți rezolva o ecuație de gradul doi și alta e să rezolvi nu știu ce problemă complicată conform nu știu cărei teoreme care are relevanță fix ZERO în viața reală….
Drepturi peste drepturi, burse, rechizite și tot felul de ajutoare, toate date mai mult cu scop electoral…peste toate inducerea ideii că școala trebuie să fie o plăcere, nu un efort…era de știut unde se ajunge. Subiectele nu au fost grele, ci doar au conținut itemi cu diferite dificultăți, un lucru firesc atunci când se dorește o departajare. Profesorii nu mai au nici o autoritate, s-au scos mediile semestriale, s-au scos tezele, telefoane și Tiktok toată ziua, in cap au doar fițe și pretenții, dar li se pare de neconceput să se concentreze zilnic câteva ore asupra studiului…si notele astea mici sunt trase in sus de cei câțiva care mai muncesc sau care sunt împinși de la spate cu meditații, nivelul real e mai jos de atât.
Corect, trebuie sa ne intoarcem la dreptul profesorilor de a da elevii cu capul de tabla/catedra, de a le da cu catalogul in cap, de a ii trage de perciuni, de a inspecta 10 minute la fiecare inceput de ora care elev are parul cu 1mm mai lung decat limita de psihopat definita pe moment de cel care face inspectia si de a ii arde un 3 elevului din cauza asta, de a lasa elevii sa foloseasca doar scarile elevilor si doar intrarile elevilor. La toate cele enumerate si la multe altele am fost martor in 12 ani de CNLR.
„Elevul trebuie sa stea in banca, sa nu miste in fata profesorului”. Cam asa ne zicea un profesor de la CNLR in urma cu ceva ani. La ce a dus asta? La generatii intregi educate pe baza de frica, generatii lipsite de initiativa si de creativitate dupa terminarea gimnaziului/liceului.
Daca pruncii vostri sunt needucati si au rezultate slabe la invatatura, atunci vina este in primul rand a parintilor. Daca nu le cultivati de acasa dorinta de a invata, de a explora, atunci un profesor nu are ce sa faca timp de 50 de minute la clasa. Cand eram elev aveam acces la un amarat de manual, pe jumatate rupt. Acum daca nu intelegi un concept la clasa, ai zeci, sute de surse online la dispozitie. Sunteti buni la inventat scuze, dar adevarul e ca sunteti niste lenesi ordinari. Evident ca e mult mai usor sa dai vina pe sistem, pe Iohannis, pe Deca, pe „Romania educata” ca nu-ti educa copilul.
Domnul inspectir general poate ca ar vrea sa-i ridice pe elevii dansului la nivel de trecere a testelor nationale,dar ar trebui ca acelasi lucru sa-l vrea si elevii dansului.Ma indoiesc insa ca acei elevi isi doresc sa sustina si ei aceasta dorinta.
Nu se poate recupera nimic, nu vor fi rezultate mai bune la E.N.
Din păcate, profesorii nu pot lupta cu această Românie educată.
Vorbiți de rezultate, de performanță la Simulare, privind Evaluarea Națională, când profesorii nu participă la ore sau trimit al profesor să-i țină locul, prezenta fizică, că el, vezi Doamne, are de răspuns la adresele trimise de I. Ș, J., iar notele la EN au fost ,ani de zile, sub 5 la toți elevii clasei! Se pune intrebarea firească de ce nu se închid astfel de școli ?!? Cum nu le crapă obrazul de rușine profesorilor cand primesc fluturașul cu salarii mari, care nu-și justifica performanța profesională, primesc zeci de milioane majoritatea! Participă și la greva! Ca să ce? Ca să-și justifice incompetența profesională !?! Merg la ore ca să le treacă ziua. Cum poți să semnezi în condica când știi ca nu ai făcut nimic?!?! Asta e realitatea dureroasă în unele școli! Dar nu pot nega și faptul că sunt școli unde se învăța, se face carte! Mă întreb, totusi, cum nu roșesc de rușine acești profesori?!? Nu le crapă obrazul de rușine ?!? Nu le pasă pentru că sunt în cârdășie personală cu unele persoane locale, iar inspectoratele se fac ca nu văd, nu aud semnalele de îngrijorare a părinților și rezultatele școlare, lipsa de interes și pregătire profesională, le tolerează, iar societatea noastră acumulează de la an la an tot mai mulți semianalfabeți care nu se pot integra în societate, nu reușesc în viață și pleacă în țări străine!?! 😡😥🇹🇩
As vrea sa nu generalizați. Există cazuri , nu neg , dar în majoritatea cazurilor mai e nevoie și de efortul elevului . Adică să deschidă caietul , să rezolve ,adică să învețe. In varianta in care elevul nu face nici măcar tema. Sau nu întreabă ce nu înțelege, profesorul nu are de unde ști ce nu a înțeles decât când ajunge să îl asculte și atunci poate e prea târziu. Incercati sa faceți ore cu elevi care nu știu nici împărțirea de clasa a IV a. Multe probleme vin din urmă de la clasele primare că nu se învață logic și nu se diseca fiecare enunț să înțeleagă sensul. Nu mai dați vina mereu pe profesori. Uitati- va și ce fac părinții ptr a controla modul în care își fac lecțiile proprii copii. Mai nou la fotbal 🏈 și învățământ se orice toată kumea
Nu mai dati vina pe elevi ca nu sunt dornici sa invete.Va invit la scoala din Buzau nu 5 sa vedeti cum se pregatesc si ce se discuta in timpul orelor de mate si romana.Din 18 elevi la matematica toti au luat note sub 5.Astept ca domnul profesor da si dea demitetea sa nu mai vina la intalnirea cu parintii.Sanctionat profesorul , tras la raspundere.Nu dau socoteala la nimeni si jignesc elevii.
Ca orice problemă gravă, și suntem în fața unei probleme grave, cu adevărat, are multiple cauze care trebuie analizate punct cu punct. Altfel, vorbim vorbire si comentăm ca să comentăm, cu porniri umorale, tendențioase și atât. Toți cei care lucrează în sistem de cel puțin 8_10ani și sunt de bună credință, dascăli devotați, ar putea să explice punct cu punct cauzele multiple ale acestei căderi a școlii românești, dar VREA CINEVA să audă asta?
Toți factorii decizionali, la nivel național și județean, se prefac a nu înțelege. Fac analize peste analize, praf în ochii opiniei publice.De ce, oare?
Răspuns :pentru că un popor educat este un popor greu de manipulat. Este pretențios, vrea calitate. Un popor neșcolit, vai de capul lui, vrea circ, pelerinaje la moaște, clarvăzători, cristale făcătoare de minuni…… adăgați că aveți de unde😶😪
@ Un dascăl din alte vremuri! Ai pus punctul pe I ! Ai perfectă dreptate! Așa este! Să nu uităm și de legalizarea canabisului în multe țări din Europa! Aș putea să mai dau exemple de rău făcut cu ,, intenție,,, ! Dar știi cum este, câinii latră, caravana trece!👍
ȘPAGA frate , in primul rand prostește iar pe urma ucide