Mașinile cu cele mai multe daune aparțin unui producător german, potrivit unei statistici date publicității de o companie auto. Marca respectivă este și principala țintă a hoților.
Potrivit studiilor carVertical, companie de date auto, jumătate dintre BMW-urile verificate pe platforma proprie fuseseră avariate. Modelele BMW sunt și o țintă populară în rândul hoților cu o pondere de 17,7% din totalul instanțelor de furt descoperite pe carVertical. În 2023 7,5% dintre toate vehiculele verificate pe platformă avuseseră kilometrajul dat înapoi, însumând 7,7 de miliarde de kilometri.
Mașinile BMW sunt implicate cel mai des în accidente
În 2023, 1,78 milioane de cazuri de daune au fost identificate pe carVertical, în creștere față de 1,4 milioane de cazuri în anul precedent. Valoarea cea mai mare a pagubelor aparține unui Lamborghini Huracan, a cărui reparație s-a ridicat la 250.000 de euro. Daunele totale suferite de vehicule care au fost incluse în studiu au depășit 4,4 miliarde de euro. În 2022, acest număr a fost de 5,1 miliarde de euro.
BMW este marca cel mai des avariată de pe platformă, 48,4% din totalul mașinilor sub acest brand având înregistrări de daune. Audi (43,9%), Skoda (43,7%), Dacia (43,5%) și Lexus (42,4%) nu sunt foarte mult în urmă. În medie, 39,3% dintre toate vehiculele rulate care au fost verificate pe platforma carVertical au fost avariate la un moment dat, ceea ce sugerează că șansele de a cumpăra o mașină cu un istoric îndoielnic sunt destul de mari.
Mașinile germane premium atrag cel mai mult hoții
Anul trecut au fost depistate multe vehicule furate pe carVertical. Cu toate acestea, numărul real de furturi poate fi chiar de o sută de ori mai mare la nivel european, deoarece mașinile furate ajung rareori la vânzare pe piața vehiculelor rulate. De cele mai multe ori, sunt dezmembrate și piesele sunt ulterior vândute pe piața neagră.
Mașinile BMW sunt cele mai căutate de către hoți, având în vedere că 17,7% dintre toate vehiculele descoperite pe platformă ca fiind furate au aparținut acestui producător german. Modelele Mercedes-Benz (15,3%) și Audi (12%) atrag și ele răufăcătorii, ceea ce sugerează că proprietarii de vehicule premium ar trebui să fie precauți. Ford (6,1%) și Volkswagen (5,4%) prind și ele top 5.
Majoritatea mașinilor furate au fost fabricate între 2016 și 2019, deoarece vehiculele vechi de 5-7 ani sunt foarte dorite pe piața de mașini second hand. Majoritatea mașinilor furate au fost produse în 2016 – 12,4%.
Fiecare a 13-a mașină a avut kilometrajul dat înapoi
Dintre toate vehiculele verificate pe carVertical în 2023, 7,5% au avut kilometrajul dat înapoi. Aceasta înseamnă că 1 din 13 mașini de pe piață a avut kilometrajul modificat, cumpărătorii plătind în exces pentru astfel de vehicule. În total, pe platformă au fost înregistrate 7,7 miliarde de kilometri dați înapoi, o ușoară creștere față de 7,4 miliarde în anul precedent.
Odometrul cel mai puternic modificat din 2023 îi aparține unui Volvo V70 – kilometrajul său a fost dat înapoi cu 450.000 de kilometri. Cu toate acestea, nimeni nu poate învinge deținătorul recordului absolut, o Toyota Rav 4 care avea 993.000 de km scoși de pe odometru.
Anumite mărci de mașini sunt mai predispuse la a le fi fraudat kilometrajul. 14,3% dintre toate mașinile Opel verificate pe platforma carVertical avuseseră kilometrajul dat înapoi, subliniind importanța verificării istoricului la cumpărarea unei mașini second-hand. Opel este urmat de Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8%) și Porsche (10,5%).
Modificarea frauduloasă a kilometrajului este mai frecventă în rândul mașinilor mai vechi. 13,8% dintre toate mașinile fabricate în 1995 aveau kilometraj manipulat, făcând vehiculele produse în acest an să aibă cel mai înalt grad de risc din acest punct de vedere. Fraudarea kilometrajului este o practică comună și în rândul mașinilor fabricate între 2012 și 2016, unde cotele sunt de aproximativ 11%. Odometrele mașinilor mai noi pot fi accesate prin instrumente speciale de diagnosticare și nu necesită intervenție mecanică pentru a fi modificate.
Volkswagen Golf a fost mașina cea mai verificată în 2023
Când vine vorba de vehiculele preferate de către utilizatorii platformei, BMW ocupă locul 1 cu o cotă de 14,7%, ceea ce înseamnă că 1 din 7 mașini verificate pe carVertical a fost fabricată de acest producător. Volkswagen (14,3%), Audi (11,9%), Mercedes-Benz (8,4%) și Ford (5%) au fost și ele mărci populare.
Modelul cel mai des verificat pe carVertical în 2023 a fost Volkswagen Golf (responsabil pentru 4,91% dintre toate verificările istorice de pe platformă). BMW Seria 3 (4,89%), Volkswagen Passat (3,8%), BMW Seria 5 (3,7%) și Audi A4 (3,5%) au fost, de asemenea, modele popolare printre cumpărătorii de mașini second hand.
În timp ce șoferii au preferințe diferite de culoare a caroseriei, negru (29,6%), gri (26,6%) și alb (18,8%) au dominat piața. Ponderea culorilor extravagante precum verde, violet sau galben depășește rar 1%.
Studiul a analizat informații din 26 de țări diferite: Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Spania, Italia, Belgia, Ungaria, România, Lituania, Letonia, Estonia, Slovacia, Slovenia, Croația, Ucraina, Cehia, Polonia, Bulgaria, Serbia , Suedia, Elveția, Danemarca, Finlanda, Australia și Mexic. Toate statisticile se bazează pe datele agregate ale companiei.
Boss! Hai să te fac cu un bemveu belea!
Te-ai săturat să te vadă lumea sărac? Este timpul ca veața ta să se schimbe.
Cumperi bemveul dă la mine și poți să te întorci cu capul sus în satul de unde ai plecat cu autobuzul. Femeile nu o să mai fie o enigma pentru tine, fostele, se vor bate pentru tine, poți parca oriunde, poți schimba direcția de mers fără să semnalizezi.
Are geamuri fumurii ca amantele măritate să se simtă în siguranță.
Muzica boss, se aude ca în studio, ai impresia că Țancă Uraganu și Dani Mocanu cântă pe bancheta din spate.
Nu știu cum poate cineva să dea kilometrajul înapoi , fără să fie descoperit.
În Danemarca totul este digitsl, adică public (și acesta nu e un lucru bun) .
Poți oricând să cauți pe internet nr. mașinii, și îți apare;
la cât km s-a făcut revizia tehnică a mașinii .
când a fost la revizie a doua oară, câți km avea mașina la acea dată.
E cumpărată mașina pe credit?
Cat a plătit cel care a cumpărat mașina, și câți bani datorează respectivul bancii!
E mașina în Leasing? De obicei se vede cine a luat un Audi în leasing!? O fată tânără de 25 de ani cu năframă (musulmană) cu Audi , e clar ca e leasing!
Deci, cum dai kilometrajul înapoi daca pe internet scrie ca la data de 01.05.2021 mașina avea 220.000 km?
stai bine cu informarea, dar ești jale cu concluziile!
E foarte bine că informațiile sunt disponibile online și e foarte rău că lumea nu știe să se informeze, dar din greșeli se învață (cine poate) și așa evoluăm!
PS Poate învățăm ceva și din procesul câștigat cu Gabriel Resources!
Caut pe internet nr mașinii mele.
-cumpărată în 2021
– consum ; 22,8 km/litru benzina
-preț 20.000 euro
-dator băncii (Jysk Finans ) cu 10.000 euro.
Prețul actual al mașinii 15.000 euro
-asigurat la Lærestandens Bradfordikring
– in data de 14.05. 2023masina avea 20.000 km.
Revizia tehnica s-a facut la compania A+ in data de;
etc.
Pur si simpu nu ai cum sa dai kilometajul inspoi!
Digitalizarea e buna, și nu prea
Cred ca nu dormi bine, in Danemarca!!! 😀 Lasa-ne taică, ai descoperit și tu cozile la cireșe tocmai in Danemarca!!!
Ai masina nouă si esti dator la banca? Treaba ta, nu ne interesează 😀😀😀
De bemwisti și snobi ca tine suntem saturați!😉
Adriane , fii fericit ca te lasa danezii sa conduci !
În România doar cu șpagă ai fi trecut examenul psihologic !
@ Danemarca!!! Mai Adi, Adrian C !!! Tu ai o mare problemă!!! Dacă nu găsești un psihiatru să te ajute, te invit în România! Se poate chiar organiza și venirea ta ! Pregătiți toți în halate albe și o cămașă de forță!!!
Oare Adi ăsta este născut în Danemarca? Devine mai agasant chiar și decât Bălănel. Pe semne acolo, în Danemarca, nu sunt psihologi ori nu-și fac meseria cum trebuie! Uite că mai scapă câte unul și ăla taman în Bistrița a venit de parcă nu avem noi destui….
Iar ești beat și fumat Adrian C !!!
Nu-l mai criticați pe bietul adi
Și-o uitat omul “opcinșile” la ieșirea din burg
Și eu sunt plecat de mulți ani și văd destule diferențe majore dar nu mă kc pe mine
Și ca să completez pt adi…
Stai liniștit fratica ca exista și în Danemarca service-uri ale romanilor,turcilor sau albanezilor unde mai fentează sistemul digital
Mai fac și ei un bănuț nedeclarat cu ai noștri,cu ai lor și așa mai departe
Cum spunea cineva mai sus…coada la cireașă e inventată de mult,nici de cum nu au inventat-o danezii
BMW mașină bună dar combinația putere motor/ tracțiune spate /lipsăexperiență/vorbitul la telefon/alcool și droguri are rezultate pe măsură!
Atenție mare și drumuri bune!
Ai uitat să spui: lipsă vizite la service!
BMW, the final frontiere…Deși nu-s mașini rele, dar din păcate retardații, maneliștii, cocălarii, analfabeții funcționali au o atracție deosebită pentru această marcă. E suficicent să te uiți ce specimene coboară din aceste mașini și ți se face lehamite. Mă uit cu milă la șoferii de bmw, bieții oameni… ar trebui ajutați cumva, duși la școală, la psiholog, nu știu, statul ar trebui să găsească o soluție… 🙁
Recomand tuturor care vor să-și achiziționeze o mașină , două surse de informație.
Prima JD Power
Oferă statisticile relevante privind calitatea mașinii.
A doua Consumer Reports. Se inspiră din prima, dar fac teste pe diferite tipuri.