Pompierii militari au intervenit la un accident rutier produs pe raza localității Petriș, comuna Cetate, în care au fost implicate opt persoane. Un tânăr de 17 ani a murit. Șapte tineri au fost răniți și duși la spital.
La locul accidentului petrecut marți seară au fost direcționate două echipaje SMURD (terapia intensivă mobilă și un echipaj de prim ajutor), autospeciala de transport victime multiple, un echipaj de descarcerare și un echipaj de la Serviciul de Ambulanță Județean Bistrița-Năsăud.
În acest caz a fost activat Planul Roșu de Intervenție, informează ISU Bistrița-Năsăud.
Echipajele de intervenție au găsit nouă persoane, dintre care opt au fost implicate în accidentul soldat, din păcate, cu decesul unui tânăr în vârstă de 17 ani, găsit cu leziuni incompatibile cu viața.
Celelalte persoane implicate în accidentul rutier au fost preluate de echipajele medicale, stabilizate și transportate la UPU SMURD Bistrița, după cum urmează:
- echipajul de terapie intensivă mobilă – o victimă de 17 ani, cod roșu
- un echipaj aparținând Serviciului de Ambulanță Județean Bistrița-Năsăud – un tânăr de 17 ani, cod galben
- echipaj de prim ajutor SMURD – o tânără de 17 ani, cod galben
- autospeciala de transport victime multiple – doi tineri de 17 ani, cod verde; un tânăr de 19 ani, cod verde; un tânăr, cod galben
A noua persoană găsită la locul accidentului a fost cea care a acordat primul ajutor victimelor și a solicitat intervenția echipajelor de specialitate.
ISU Bistrița-Năsăud a pus la dispoziție un microbuz pentru transportul de la UPU SMURD Bistrița la locul accidentului a personalului unității medicale: 3 medici și 2 asistenți medicali.
Planul Roșu de Intervenție pentru județul Bistrița-Năsăud a fost dezactivat la ora 21.35.
”Din primele date, un autoturism care circula pe un drum de exploatare forestieră care face legătura între Petriș și Dealul Negru, condus de un tânăr din Bistrița, s-a răsturnat în afara părții carosabile. Din nefericire, accidentul s-a soldat cu decesul tânărului și rănirea altor șapte persoane care se aflau în autoturism. Polițiștii Serviciului Rutier Bistrița-Năsăud continuă cercetările pentru a stabili cauza și împrejurările exacte în care a avut loc evenimentul”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județean.
Spitalul Clinic Județean de Urgență Bistrița a precizat: „În urma accidentului rutier petrecut în localitatea Petriș, la UPU-SMURD au fost aduși șapte tineri (cu vârste de 17 ani, respectiv 18 ani), prezentând multiple traumatisme. Pacienții sunt conștienți, cooperanți, stabili din punct de vedere hemodinamic și respirator și sunt în curs de stabilizare și investigare. La nivelul spitalului a fost activat Planul Alb de Cod Galben, a fost suplimentat personalul medical prin chemare de la domiciliu, astfel că pentru fiecare din cei șapte pacienți s-a constituit câte o echipă medicală care monitorizează cazul”.
Când am cerut montarea galmelor stradale, au venit anumiți deștepți care au spus ca nu se justifică montarea lor… nu pe dracu! Săptămânal pe Șesul Jelnii, Orhei, drumul spre Cramă Jelna e circulat de nebuni care circulă cu peste 100 km/h lejer. Nu vezi nici un radar nimic, doar bolizi și rable care își turează motoarele la maxim.
Aveți mare dreptate. În jelna pe drumul de exploatație agricolă cu limita de 20 km la oră se circulă lejer cu o viteză de peste 100 km la oră. Ți-e frică să ieși cu copiii afară. Unde se face cerere pentru montarea gâlmelor? Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Galmele produc accidente nu le reduc, vine tare din spate si te loveste cand tu franezi, vrei viteza redusa ? monteaza radare fixe si cand ii atingi la buzunar , garantat se linistesc , asa e in toata lumea civilizata. Primariile au suficienti bani pt a face astfel de investitii dar prefera sa tina o armata de angajati care uneori nu stiu ce atributii au.
Cel mai sigur ca să vi să răspundă, depuneți o cerere la Instituția Prefectului și să justificați cererea în prealabil! Am solicitat și noi Primăriei Cetate acum 4 ani, nimeni nimic și uite cum se adeverește ceea ce noi în zona în care locuim am prevăzut ca se vor înmulții accidentele. Pe drumul spre Cramă Jelna e spectacol de raliuri. În acest caz într-adevăr e vb. de inconștiență și teribilism susținut prin a oferi posibilitatea adolescenților de a-și face școala de șoferi la varste la care nu sunt pregătiți și educați dpdv rutier pentru a circula pe aceste drumuri. Condoleanțe părinților și fiți cei care pun frânele în a încuraja copiii prin achiziționare de bolizi puternici și/sau imediat ce au făcut 16 ani să fugim să le punem volanul în brațe. Psihologic nu sunt pregătiți și asta nu o spun eu, o spun cercetările în domeniu!
Poți să pui ”gâlme” cât Everestul și șanțuri cu apă și crocodili, dacă nu este educație – care se face în principal pe cale pașnică, dar la nevoie prin constrângere – ”ageaba”!
România pare un stat scăpat de sub orice control.
Scapă cine poate.
legat de ,,galme” limitatoarele de viteza, dupa montarea celui de pe strada Industriei (intrarea Dedeman) nu am mai avut loc nici un accidet.Practica demoenstreaza ca functioneaza ( din pacate au murit 2 oameni pana sa se monteze)
La intrare in Jelna, la fel a murit un tanar , dupa s-a montat limitatorul de viteza.
Ar fi timpul sa le montam inainte de a muri cineva si nu dupa.
Loro, la pasarela nu s-a mai murit din cauza ca s-a montat parapetul care face imposibil sa mai ajungi cu masina pana la stalpul de sustinere.
Galma aia n-are nicio contributie la ce spui tu, doar incetinste masinile pentru trecerea de pietoni, ceea ce e un lucru bun.
Până educăm prevenim, dacă nu acționăm în nici un mod posibil accidentele vor curge. Cat costă o gâlma stradală? Un fleac pentru un buget de primărie… Legea menționează faptul ca pot fi montate la limitele de localități și în zonele cu accidente multiple. Hai ca vă zic eu cum s-a rezolvat cererea mea de montare de galmă stradală… ditamai panoul cu limitarea vitezei la 40 de km și acolo s-a “rezolvat problema”. În fapt cred că 90% trec pe Drumul Pietrișului spre Cramă Jelnei cu viteza vântului turbat. De ce? Pentru ca se permite acest fapt și nimeni în 15 ani nu a stai în zona aceasta cu radar sau alte dispozitive omologate. În fine, trebuie să mai moară probabil oameni ca să acționăm așa cum se cuvine!
SECURITATEA RUTIERĂ ‼️⁉️????BN!?
Pt. Cei care vor sa preia frâiele BN, refaceți drumuri, construiți centură ocolitoare montați CAMERE de Supraveghere ! Politia rutieră+amenzi!
5.000 , zece mii, de Camere video pe șosele din județ și amenzi, amenzi, amenzi,șosele din județ 💰💳🪙și amenzi, amenzi, amenzi:
„Franța: În vederea intensificării luptei împotriva comportamentelor periculoase pe șosea și autostradă, măsurile 3 și 6 ale Comitetului Interministerial pentru Siguranța Rutieră (CISR) din 2 octombrie 2015 au făcut posibilă extinderea numărului de infracțiuni ce pot fi înregistrate, fără interceptări pe partea laterală a drum, prin Video-verbalizare și Radare omologate.
🚏🚐🛻 📹🚛🚔 📸 📹
Din 2016,
11 unsprezece categorii de infracțiuni rutiere pot fi amendate fără interceptarea șoferului:
-Nerespectarea indicatoarelor care impun oprirea vehiculelor (semafor roșu, semn de oprire etc.).
-Nerespectarea vitezelor maxime autorizate.
-Nerespectarea distanțelor de siguranță dintre vehicule.
-Utilizarea benzilor și a drumurilor rezervate anumitor categorii de vehicule. (precum autobuzele și taxiurile).
-Nepurtarea centurii de siguranță.
-Utilizarea telefoanelor mobile portabile in mână!
-Trafic, oprire și parcare pe benzile de urgență.
-Suprapunerea și traversarea liniilor continue.
-Nerespectarea regulilor de depășire.
-Nerespectarea încui. pentru biciclete.
-Nepurtarea căștii de protecție la vehiculele cu două roți motorizate”.
Sursă:
Vidéo-verbalisation | Sécurité Routière
https://www.securite-routiere.gouv.fr/radars/video-verbalisation
Că să vezi cat de „galic” 🐓mai e „cocoșul lor” , e suficient sa vezi o foto cu Naționala Franței : „Les Bleuets”
https://www.leparisien.fr/sports/football/euro-espoirs-la-liste-des-23-bleuets-devoilee-31-05-2023-XXYYYGOINZHA7KO4XEJ2LMIWRU.php Euro espoirs : la liste des 23 Bleuets dévoilée – Le Parisien––-
Ce fac francezii cu „securitatea rutieră/ road SAFETY, e peste tot, UK, Germania camere de supraveghere -fixe- rutiere , nu știu cum e in Italia, Spania , Olanda etc…
În Spania sânt montate indicatoare de avertizare…ATENCION!!! ZONA VIGILADA POR RADAR.
Apoi camerele montate dea-lungul autostrăzilor….și amenzile îți vin acasă și nu puțini euro.In zonele periculoase sânt montate radare fixe.Încet,încet conducătorii auto s-au obișnuit sa reducă viteza și astfel accidentele sânt din ce în ce mai puține.
La câte gropi sunt pe drumuri numai gâlmele mai lipsesc .