Bistrița se numără printre cele șapte municipii din România în care s-a extins Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, ceea ce înseamnă că evenimente precum nașterea și decesul vor fi înregistrate doar în format digital.
Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din județele Bistrița-Năsăud, Buzău, Mureș, Neamț, Sălaj, Vaslui și Vrancea, precum şi al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reședință de județ Bistrița, Buzău, Focșani, Târgu Mureș, Piatra Neamț, Vaslui și Zalău, se arată într-un comunicat al MAI.
Astfel, la nivelul fiecărui municipiu reședință de județ, menționat mai sus, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă devine activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces.
În ceea ce privește obținerea certificatului de naștere sau deces, cetățeanul/aparținătorul poate solicita eliberarea acestuia în format digital sau, la cerere, în format fizic printat pe un formular securizat.
Timpul de aşteptare, în scopul înregistrării şi obținerii unui certificat de naştere sau deces, este situat între una şi maximum trei săptămâni dacă cererea este depusă la un oficiu de stare civilă din România, și între două și șase luni dacă cererea este depusă la un oficiu consular sau o reprezentanță diplomatică a României din strainătate.
MAI reamintește că întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.
În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă, naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.
Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.
Cererile online se depun la ghișeul 3.
Asta da digitalizare 😂😂😂
Nu se depun niciun fel de cereri. Cetățeanul prezintă documentele ofițerului de stare civilă (acesta le scanează) și semnează electronic pe un PAD. Atât.
Păi dacă este DIGITAL atunci ce rost mai are deplasarea până la ghişeu ?
Asta este întrebarea.
aşteptatul lung timp în coadă ,
în sistemul public e o corvoadă
mai ales când dai peste o podoabă
promovată la ghişeu,
direct de la roabă.
după ce a cotizat,
prin plic,
sau direct la pat
O tempora,
O mores,
Digitalizare egal
A hârtiei scanare,
Că de identitatea numerică,
Se ocupă prietenul Sam
Din îndepărtata Americă
La fiecare 4 ani vă impune
Un anumit nume,
Ce v-a ieşi votat
După cât de bine e cotat
în sistemul
Pe la „înalta poartă „cotizat.
Corupții sunt înălbiți prin decizii
Iar anticoruptibilii
Înecați cu perfuzii de luptă justițiară
Ce la un moment dat
Dau pe dinafară,
Binele şi răul
Țin mai mult de relativitate
Şi de cu cine eşti frate..
Nație ce petrece viața la ghişee
În timp ce alții sărbătoresc
En croisière
Pe marea Egee…
Digitalizare marca „Turbinca'”!
Pai tot te duci la ghiseu, tot stai la coadă, tot te apleci la gemulețul acela pus jos, la nivelul functionarului asezat pe scaun ,nu al contribuabilului aflat in picioare.Unde-i digitalizarea? Poate se referă la faptul ca îti folosesti degetele sa depui documentele.