Politică

Ioan Oltean: Actualul Parlament este obez, chiulangiu şi ineficient

Deputatul PDL Ioan Oltean a prezentat în Parlament două declaraţii politice: “Priorităţile” legislative ale USL, alte minciuni servite românilor” şi ”Conştiinţa despre sine a propriei persoane şi drama de a nu te înţelege”: ”Pericolul de a fi conduşi de un premier pentru care interesul naţional se află pe ultimul plan iar propria dezinformare la loc de cinste ar fi doar o tristeţe dacă nu ar reprezenta un atac la adresa siguranţei naţionale”.

“Priorităţile” legislative ale USL, alte minciuni servite românilor

Iată că nici nu a început bine sesiunea de toamnă a Parlamentului României şi USL, cu tupeul binecunoscut deja, ne aruncă în faţă alte vorbe goale despre cât de mult vor lucra dumnealor şi cât de multă treabă vor avea în legislativ, bineînţeles numai şi numai pentru binele poporului român. Şi culmea prefăcătoriei, cei doi «mari favoriţi» ai micilor ecrane care fac politică numai la televizor, susţin sus şi tare că au nevoie de dialog şi de conlucrare cu opoziţia pentru mersul înainte al ţării.

Dar dacă în sesiunea trecută bilanţul legislativ al puterii a fost jalnic, ce cred dumnealor că ne poate face pe noi să îi luăm în serios de data aceasta? Să o luăm mai în amănunt.

Actualul Parlament „obez”, chiulangiu şi ineficient a iniţiat doar 11% dintre proiectele care au devenit legi în prima sesiune parlamentară din mandatul 2012-2016, restul de 89% adică mai exact 195 de proiecte de  lege fiind iniţiate de Guvern. Deci putem spune că, deşi beneficiază în continuare de o majoritate zdrobitoare, USL-ul nu are nici un interes să o folosească în beneficiul alegătorilor români. La finalul sesiunii parlamentare februarie – iunie 2013, doar 220 proiecte de lege aflate în dezbatere în Parlamentul României au devenit legi. Dintre acestea peste 130 sunt numai modificări şi/sau completări ale Ordonanţelor de urgenţă sau ale Ordonanţelor simple.

Socoteala este dureroasă şi tristă. Bilanţul arată că deşi Parlamentul are acum 588 de senatori şi deputaţi, deci cu mai bine de 100 în plus faţă de legislatura anterioară, numărul proiectelor de lege depuse în legislativ este, atenţie, mai mic cu 44% faţă de perioada similară a mandatului 2009 – 2012.

USL ne aruncă în faţă drept prioritate legislativă adoptarea bugetului pe anul 2014. Dar aceasta e o obligaţie de la sine înţeleasă, nu poţi face din adoptarea bugetului un cap de listă şi să mai şi stai agăţat în acest punct ca să treacă timpul. Mai vedem pe lista fluturată cu tupeu drept priorităţi legislative, Codul fiscal, Codul de procedură fiscală, Legea responsabilităţii fiscal bugetare, dar şi rectificarea bugetului de stat şi a bugetului asigurărilor sociale de stat pe 2013.

Nu înţelegem însă de ce anume s-o fi împiedicat actuala majoritate parlamentară, solidă dealtfel, să nu rezolve până acum aceste probleme? Nu înţelegem de ce actuala confortabilă majoritate a preferat să iniţieze câte un proiect legislativ şi acela nesemnificativ, de ochii lumii, pe săptămână, în timp ce problemele reale ale ţării se acutizau?

USL a venit la putere pe un val uriaş de promisiuni care acum s-au transformat în minciuni şi rânjesc hidos uitându-se la cei care i-au votat. USL nu mai are nicio scuză, nicio justificare pentru această non acţiune, în afara faptului că este în sine prizoniera propriilor interese şi manipulări. Iar în timp ce USL scade în încrederea oamenilor şi se zbate să rămână la suprafaţă doar pentru a-şi satisface clientela, PDL continuă să lupte şi să spună adevărul.

Priorităţile legislative ale PDL au în vedere în principal crearea de noi locuri de muncă şi reforma educaţiei. După cum a adus la cunoştinţa opiniei publice preşedintele Vasile Blaga, ţintele vizate în legislativ de PDL în actuala sesiune parlamentară sunt reducerea cotei unice la 12%, reducerea CAS cu 5%, scutirea de impozit a profitului reinvestit pentru capitalizare şi creşterea salariului minim la 1000 de lei.

Altă iniţiativă va viza încurajarea alimentaţiei sănătoase a copiilor în şcoli, măsurile concrete de combatere a violenţei în instituţiile de învăţământ, generalizarea şi deci obligativitatea existenţei cabinetelor psiho-pedagogice, dar mai ales creşterea ratei de supraveghere video în instituţiile de învăţământ pentru descurajarea faptelor antisociale şi a delicvenţei juvenile.

Iată deci, dragi colegi, care este şi va fi din nefericire situaţia reală din legislativ şi în actuala sesiune parlamentară, în care USL, ca un organism viu dar cu dublă personalitate, va împinge România spre prăpastia minciunii totale şi a neîncrederii.

Conştiinţa despre sine a propriei persoane şi drama de a nu te înţelege

De un an de zile, asistăm la cea mai acută lipsa de responsabilitate pe care o presupune deţinerea unei funcţii publice, a celor care, vremelnic, ocupă aceste funcţii. Nu există zi în care să nu asistăm la declaraţii contradictorii oferite de către şeful guvernului, cel care conduce cu iresponsabilitatea, laşitatea şi incompetenţa cu care ne-a obişnuit, destinele cetaţenilor români. Orice declaraţie, orice măsura propusă spre binele poporului român îşi schimbă culoarea şi sensul în funcţie de momentul sau de locul în care sunt oferite. Lipsa de predictibilitate este cea care lipseşte nu numai mediului economic din ţara noastră, ci este o caracteristică a acestei uniuni sociale care ne conduce spre culmile eşecului.

Săptămâna trecută, guvernul a adoptat proiectul de lege care reglementează exploatarea minereurilor din perimetrul Rosia Montană, domnul premier Ponta girând prin propria semnătura proiectul care va fi trimis Parlamentului. În fapt, exploatarea ar urma să înceapă în Noiembrie 2016, după ce planul urbanistic zonal va fi aprobat până la sfârşitul acestui an, iar participaţia statului ar creşte cu încă 5,69%, după cum ne informează domnul Ponta, fără să precizeze că statul va fi condiţionat să îndeplinească cumulativ, mai multe obligaţii. Totodată, domnul Ponta uită să informeze cetăţenii acestei ţări despre drepturile pe care statul român, prin semnătura domnului Ponta, le acordă companiei private Roşia Montană Gold Corporation. Astfel, printre cele mai “importante” regăsim neputinţa cetăţenilor din acea zona de a decide cu privire la soarta lor. În fapt, pentru soarta cetaţenilor acestei ţări se preocupă, zi de zi, domnul premier Ponta, mai ales prin desele apariţii media. Aşadar, toţi locuitorii Roşiei Montane care vor refuza să-şi vândă proprietăţile vor fi daţi afară de pe pământurile lor (care vor deveni, după plata unei compensaţii aflate propriu-zis la bunul plac al Companiei, în concesiune spre exploatare unei alte entităţi private, Gold Corporation). De asemenea, Roşia Montană Gold Corporation (R.M.G.C.) are dreptul să utilizeze şi să schimbe folosinţa oricăror imobile expropriate din perimetrul minier, inclusiv a celor cu “destinaţie specială” (lăcaşuri de cult, monumente, ansambluri şi situri istorice, cimitire etc). Mai mult, perimetrul licenţei R.M.G.C. nu are limite fixe iar Agenţia Naţională de Resurse Minerale are obligaţia de a-l reconfigura oricând, la cererea R.M.G.C., în afara oricărei proceduri de reglementare. În fapt, ceea ce reiese din actul normativ adoptat de către domnul prim-ministru Ponta este că dorinţa Roşiei Montane Gold Corporation devine lege pentru stat. Astfel, R.M.G.C. poate obţine orice avize (avize care nu au termen de valabilitate), poate obţine acordul de mediu concomitant, ba chiar înaintea avizului de mediu pentru planul de urbanism (în ciuda diverselor acte normative care sunt în vigoare astăzi), poate scoate, în termen de 30 de zile, orice teren din circuit agricol pe care să-l includă în intravilan cu categoria de folosinţă pajişte din perimetrul proiectului minier, pe baza unei cereri. R.M.G.C. poate deveni proprietarul sau concesionarul oricărui imobil necesar exploatării miniere din perimetrul minier asupra căruia statul român sau autorităţile publice locale deţin un drept de proprietate publică sau privată, în doar 45 de zile de la depunerea unei solicitări formale, fără nicio dezbatere sau decizie locală, şi fără nicio licitaţie publică. In plus, dreptul de preempţiune la cumpărarea de păduri care constituie enclave în fondul forestier proprietate publică a statului nu va reveni statului, ci R.M.G.C., la preţ şi în condiţii egale. Toate acestea, repet, în condiţiile în care perimetrul licenţei R.M.G.C. nu are limite fixe. Şi peste toate acestea, se va adăuga obligatoriu cantitatea de cianură. Adică, numai “avantaje” în dezavantajul statului român, adică în dezacord cu interesul naţional.

Astfel, dacă în timpul campaniei electorale conştiinta îi dicta domnului Ponta să nu susţină proiectul Roşia Montana, acum, la un an de la guvernare, domnul Ponta aprobă în sedinta de guvern proiectul de lege care reglementează exploatarea minereurilor din perimetrul Roşia Montană.  Dar surpriza nu s-a lăsat aşteptată astfel că domnul premier Ponta nu a putut fi de acord, de două ori, cu propria soluţie, şi a declarat că va trimite proiectul de lege adoptat în şedinţa de guvern, Parlamentului, dar că deputatul Ponta nu va fi de acord cu acest act normativ. Astfel, consider că problemele domnului Ponta depăşesc tematica penibilului şi a laşităţii cu care ne-a obişnuit déjà. În fapt, obişnuinţa domnului Ponta de a minţi cu neruşinare ori de câte ori se iveşte ocazia nu ne este străină.

Dilema cu privire la responsabilităţile pe care un premier le are în îndeplinirea funcţiei executive aparţine chiar primului-ministru Ponta. Astfel,  aflăm din declaraţiile domnului premier că altă instituţie are rolul de a deţine toate elementele necesare luării unei decizii şi anume Parlamentul. Mai mult, logica halucinantă a domnului premier este că a adoptat proiectul de lege din postura de prim-ministru pentru ca trebuie să se gândească la binele economiei şi să atragă investiţii, dar în calitate de deputat, va vota împotrivă. Dubla personalitate a domnului Ponta, în fapt, reiese şi din declaraţiile şi acţiunile pe care le-a avut ca politician, atât în perioada când era în opoziţie cât şi acum, când este responsabilul acţiunii guvernamentale.

“Faceţi cum credeţi” este replica domnului Ponta cu privire la acţiunea parlamentarilor USL referitor la proiectul care va fi trimis în Parlament cu propunere de adoptare. Ne întrebăm, domnule premier, care este calitatea pe care o deţineţi în cadrul partidului dacă nu sunteţi capabil să oferiţi parlamentarilor partidului pe care-l conduceţi informaţii relevante, lămuriri, avantaje şi dezavantaje pe care un astfel de proiect îl are pentru ţara noastra. Oare parlamentarii USL nu sunt decât o masă de manevră pe care o folosiţi potrivit intereselor politice de moment?!

Dacă premierul unei ţări nu are toate informaţiile necesare adoptării sau respingerii unui act normativ, dacă nu există un studiu de oportunitate, pe baza căruia să se discute avantajele şi dezavantajele acelui proiect, când nu există o dezbatere la nivel politic cu factorii de conducere din partid, cu parlamentarii, cu factorii care urmează a fi implicaţi în proiect, cu societatea civilă, mă întreb, domnule Ponta, în baza căror elemente sunteţi în măsură să luaţi decizii care privesc viată cetăţenilor acestei tări? Este posibil oare ca timpul irosit pe la diversele televiziuni sau lupta cu partenerul pactului de colaborare să fie una dintre posibilele cauze pentru care nu aveţi timpul necesar pentru a va informa, pentru a guverna?

Mostra ipocriziei de a considera că parlamentarii USL reprezintă doar o masă de manevră, precum i-aţi considerat pe cetăţenii care v-au votat, este dovedită. Este  laşitatea de a-ţi asuma politic un proiect pe care-l girezi prin semnătura ta în calitate de şef al guvernului, dar nu-l recunosţi ca fiind în acord cu interesul naţional, astfel, votezi împotriva proiectului în calitate de deputat. In plus, domnule premier, poate ne explicaţi ce reprezintă pentru dumneavoastră interesul naţional şi când acţionaţi în acord cu acesta?

Pericolul de a fi conduşi de un prim-ministru pentru care interesul naţional se află pe ultimul plan iar propria dezinformare se află la loc de cinste ar fi doar o tristeţe dacă nu ar reprezenta un atac la adresa siguranţei naţionale.

Vă întreb, domnule Ponta, cine va fi tras la răspundere pentru incompetenţa de care daţi dovadă, zi de zi, în gestionarea intereselor statului român: domnul premier Ponta sau domnul deputat Ponta?

Etichete

6 comentarii

    • cititoare are tupeu ca daca nu avea tupeu circulai tot pe drumuri cu gropi…uite ce sosele principale avem impecabile…si alte alte bunatati in judet…sa vedem ce tI-a ,ni-a face raducu ca amu-i la putere dupa un an de guvernare tot taie panglicile lui oltean MARE TUPEIST ESTE OLTEAN in veninul tau de USELISTA vai de viata noastra unde am ajuns noroc ca basesucu va mai baga pe la bulau nu vezi cum remaniaza guvernul PONTA BAGINDU-I LA PUSCARIE…CA ALFEL NU SE POATE CA SINTETI CA TURCI LA ROVINE adica MULTI SI IN NAMOL IN NAMOL CE PUTE(ca–t)

  • in timp ce noi pierdem timpul certandu-ne intre noi si participand la referendumuri care stabilesc culmea! reducerea la 300 de insi in parlament si senat, ei se inmultesc…prin frauda sau nu, egal cum…si mai putem adauga ca de fapt numarul lor nu se rezuma la 588 de indivizi, ci trebuie adaugate si persoanele din staff-ul adiacent, asistenti spre ex…si altii.
    cu alte cuvinte…in loc sa facem scandal la niste articole ar trebui iesit in strada si protestat, pentru ca ne-a fost incalcata decizia unanima de a avea DOAR 300 de indivizi acolo SUS…nu 588!!!
    insa e mai usor sa vorbim aici si sa ridicam din umeri…sau sa il hulim pe unul sau pe altul pe aceasta cale

    • cristina cum sa nu se inmulteasca daca noi ii tot fu–m prin vorbe prin….gu……a mie frica sai nu-i taiem cum spui tu la 300 ,inca o data mie frica sa nu fie ca rimele la inmultire cind ii taiem sa nu se regenereze si sa fie dublu lui 588 ori poate mai multi depinde in cite bucati il taiem pe fiecare…mai bine sa fie dati pe mina lui basescu ca el ii taie dupa gratii…

  • ma vasalie si tu cititoare ios vasile dar vad ca numai pe oltean il vedeti calculati ce investitii au intrat in judet in perioada de domnie a fiecarui parlamentar tot din judet si daca la oltean nu da bine ziceti ce vreti…..uitati-va la maieru cum alti au taiat panglici tot pe nasul altora si tot asa si in alte parti….ca PDL A MAI GRESIT,oltean nu are nici o scuza dar daca au intrat bani in judet nu are nici o vina….BRAVO LUI BRAVO OLTEANULUI….DOAMNE AJUTA……

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.