Actualitate Recomandări

Pasajul Gării – Tărpiului, peste 10 mil. euro. Ce lucrări sunt prevăzute

Aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a devizului general actualizat pentru “Pasaj rutier subteran strada Gării – strada Tărpiului” din Bistrița, finanțat prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, precum și a cheltuielilor de la bugetul local, a fost pusă pe agenda Consiliului Local pentru ședința extraordinară online de luni.

Valoarea totală a investiției este de 50.300.322,02 lei (circa 10,1 milioane euro). Prin PNI ”Anghel Saligny” au fost aprobați de la bugetul de stat 41.806.829,34 lei, finanțarea de la bugetul local fiind stabilită la 8.493.492,68 lei.

Proeictul are în vedere executarea pasajului propriu-zis în lungime de 66,28 m, realizarea de rampe și reamenajarea străzilor afectate de pasaj, execuția de ziduri de sprijin, parcări, scurgerea apelor, sistem de supraveghere video și instalaţie de iluminat, precum și relocări de rețele impuse de avizatori, dotări și echipamente aferente pasajului.

Caracteristicile tehnice sunt:

  • Pasaj Lungime – 66,28 m

Lățime utilă pasaj (între fețele interioare): 8,60 m, compusă din 2 x 3,50 m carosabil și 2 x0,80 m spațiu de siguranță;

Lățime totală pasaj (inclusiv structura de rezistență): 10,00 m;

Structura de rezistență: scut din beton armat prefabricat (C50/60), realizat tronsonat;

Procesul de realizare a acestui scut presupune următoarele:

  • restricționarea temporară a traficului feroviar, auto și pietonal;
  • executarea unui puț de lansare a scutului din beton armat prefabricat cu accesul din strada Tărpiului;
  • realizarea unor culei de împingere a scutului;
  • executarea primului tronson inclusiv cuțitul metalic al scutului;
  • împingerea primului tronson, concomitent cu excavarea pământului din interiorul scutului;
  • montarea următorului prefabricat și reluarea operațiunilor de împingere a scutului concomitent cu excavarea materialului din interior, până la realizarea tuturor tronsoanelor prefabricate din proiect;
  • elementele prefebricate se vor solidariza în lungul pasajului printr-o operațiune de postcomprimare, în găuri lăsate în prealabil în prefabricate;
  • se vor realiza zidurile de sprijin din piloți tangenți în continuarea subtraversării atât pe strada Gării cât și pe strada Tărpiului;

Înălțime minimă utilă: 5,00 m;

  • Rampe și străzi amenajate:
Nr. crtDenumireL (m) Lățime carosabil (m)Trotuare/spațiu de siguranță (m)
1Pasaj68,122 x 3,502 x 0,80
2Rampă str. Gării58,612 x 3,502 x 0,80
3Rampă str. Tărpiului38,342 x 3,502 x 0,80
4Griviței29,002 x 3,503,90 – 4,10
5Tărpiului64,942 x 3,502 x 3,00
6Industriilor40,002 x 3,002 x 1,50
7D. Cantemir72,002 x 3,504,50 – 2,00
8Gării68,402 x 3,503,50 – 2,40
9Bretea 1 Gării123,001 x 3,501,50 – 3,20
10Bretea 2 Gării134,001 x 3,501,50- 2,40
11Rodnei37,002 x 3,004,30 – 4,40
12Arțarului56,002 x 3,502 x 1,50
13Aleea Trandafirilor75,002 x 2,752 x 1,50
TOTAL864,41  
  • Ziduri de sprijin
Nr. crtDenumireL (m) (stanga+dreapta)Înălțime elevație (m)Fundații (lungime – m)
directeindirecte piloti tangenti D800, L=10 mindirecte piloti tangenti D800, L=16 m
1Rampa str. Gării106,602,20-5,602 x 27,802 x 28,80
2Rampa str. Tărpiului66,243,50- 6,002 x 162 x 18,00
3Tărpiului49,000,35-2,6549
4Industriilor46,000,50-3,5046
5D. Cantemir54,000,50-3,5054
TOTAL321,84    
  • Parcări

 Se vor amenaja:

  • 22 bucăți (2,50 x 5,50) m;
  • 2 bucăți (3,50 x 5,50) m – pentru persoane cu dizabilități;
  • Scurgerea apelor

Pentru canalizarea apelor pluviale din pasajul subteran se propune o rețea de canalizare pluviala realizata din tuburi de PVC-U Compact SN8 având lungimea totală de 380,0 m astfel:

-Ø 315 mm, L = 250,0 m

-Ø 400 mm, L = 110,0 m

-Ø 500 mm, L = 20,0 m

Rețeaua propusă va descărca apa pluvială în 2 cămine de vizitare, amplasate în pasajul subteran, în punctele de minim, de unde prin intermediul a 2 stații de pompare ape pluviale proiectate (SP1, SP2), apa va fi refulata sub presiune în 2 camine de vizitare proiectate. De aici, apa pluvială va fi condusa gravitațional în separatorul de hidrocarburi SH proiectat. Înainte de deversarea apelor pluviale în rețeaua existentă  din beton ovoid 60/90 cm, pe strada Gării se va executa un camin de racord CRP. Lungimea totală a conductelor de refulare PE HD Dn 110 mm va fi de 102,0 m.

Colectarea apelor de pe suprafața părți carosabile se va face prin:

  • intermediul gurilor de scurgere proiectate de pe rampe și strazile adiacente amenajate.Acestea sunt guri de scurgere normale cu sifon și depozit în număr de 17 bucăți. Acestea vor fi guri de scurgere normale cu sifon și depozit și se vor racorda la canalizarea proiectată, cu tuburi din PVC-KG SN8 cu diametrul Ø160mm și lungime totală L=30,0 m, în cămine de vizitare sau în colector, cu ramificații la 45°. Capacele gurilor de scurgere vor avea clasa D400 conform SR EN 124.
  • Prin monta de rigole din beton 1000x360x360 mm, acoperite cu grătar din fontă clasa D400, având lungimea totală de 68,0 m pe zona pasajului.
  • Subsistemul de supraveghere video

Sistemul de monitorizare video cu circuit închis este alcătuit dintr-un NVR, un UPS, respectiv un rack pentru distribuția circuitelor.

Imaginile preluate permit observarea/recunoașterea/identificarea persoanelor din zonele funcționale stabilite în analiza de risc.

Camerele se vor conecta și se vor alimenta de la  switch-uri PoE.

  • Instalaţia de iluminat

Circuitele de alimentare a corpurilor de iluminat sunt alimentate dintr-un punct de iluminat public cu sistem de telegestiune

S-au prevăzut 2 circuite de iluminat realizate cu cablu CYY-F 5 x 2.5 mm2, trase în tuburi de HFT, montate pe plafonul pasajului, la care se vor racorda 38 corpurile de iluminat. Instalatia de iluminat interior este realizată cu corpuri de iluminat echipate cu lămpi LED.

  • Relocări rețele:

rețele de apă potabilă;

– rețele de canalizare menajeră;

– rețele de energie electrică;

– rețele de distribuție gaz metan;

– rețele de telefonie;

– rețele de energie electrică și semnal în amplasamentul SNCFR SA.

  • Dotări și echipamente
  • Porți de gabarit 2 bucăți;
  • Stații de pompare apă pluvială 2 bucăți;
  • Separator de hidrocarburi 1 bucata;
  • Cameră de supraveghere 4 bucăți;
  • Stații de încărcare rapidă pentru automobile electrice 2 bucăți
  • Stație de pompare ape uzate 1 bucată

Aici documentațiile în întregime.

21 comentarii

  • O investitie excelenta, moderna si foarte folositoare rezolvand din nou legatura istorica intre strazile Garii si Tarpiului eliberand ambuteiajul de la trecerea peste linie in Piata Decebal.Asa a fost candva si a trecut mult timp cu infundarea celor doua strazi si s-a cunoscut aglomerarea pe B-dul Decebal mai cu seama dar si pe Dimitrie Cantemir-Tarpiului.
    Cand totul va fi gata si carcotasii vor termina de injurat atunci o sa vedem cu totii si aspectul benefic in fluidizarea circulatiei si a reducerii poluarii de pe stradutele in care se astepta si la bariere .

    12
    77
  • Nici până acum nenorociții nu au afişat cum este legal această propunere de proiect la fața locului pe strada Gării lângă Carrefour şi pe strada Tărpiului lângă magazinul Depozit să ştie şi Bistrițenii ce vor pății. Oare chiar aşa de ruşine le este cu această penibilitate de proiect încât îl țin ascuns ?!

    79
    9
    • Nu i intereseaza decat banii! Sa iasa cat de multi din bussinesul acesta de kk. Habarnist Turc, rau de tot, dar lacusta si flocaita de la tehnic mereu l au imbarligat cu aberatii pe acest primar care nu stie sbsolut nimic. Pacat ca noi bistritenii trebuie sa invhitim toate tampeniile acestui primar fara coloana vertebrala, si cu o gramada de bani pierduti in buzunarele cuiva

      43
      6
  • Pasajul subteran are doua mari dezavantaje: e scump si deranjeaza circulatia pietonilor. Neaparat trebuie facuta o comparatie cu o pasarela, intuitia ini spune ca e o solutie mult mai buna: scapi de ventilatie, de iluminat diurn, de pompat ape pluviale, poti circula pe sub el, il poti acoperi cu panouri solare, plus alte avantaje.
    Poate primarul Lazany va face publice planurile intermodalului la care a renuntat Turc.

    26
    5
    • In Anul Domnului 2024 noi vorbim de pasarele?

      Pentru a asigura panta necesara traficului usor si mediu catre zona industriala, precum si intalnimea legala peste calea ferata si catenara traficului feroviar pasarela ar trebui sa inceapa din fata Winmarkt si sa se termine la intersectia Tarpiului cu Grivitei (dupa Casa Somesana).

      Scrieti doar ca sa va aflati in treaba. Proiectul a fost votat in unanimitate de catre toti consilierii locali, adica inclusiv PSD.

      4
      24
    • @Sergiu cum î ți permiți să i contrazici pe toți atotștiutorii care comentează pe aici .😀😀

  • Cu bani ăştia ar putea să asfalteze cele peste 130 de străzi de pământ din oraş că suntem mai nasol ca la țară.

    70
    7
    • Romania era printre singurele tari din lume care a produs un utilaj autopropulsat ce ar fi putut intra in pamant la apahida , iesea la gilau si lasa in urma doua linii de metrou sau doua benzi rutiere cu cupola gata betonata. A costat in jur de 1 miliard de dolari …. dus la fier vechi!
      In Bistrita sunt curios…doar cand ploua….exact ca in Decebal . Cum se vor curata primele trepte …inghetate pentru ca liftul va fi de mult…nefunctional!

      11
      6
  • Vad Turc persista în prostie. S-a renunțat la centrul intermodal care rezolva nu doar trecerea peste calea ferata dar și problema autogării și a unei parcări generoase atât pentru autobuze cât și pentru autoturisme și care costa 7 milioane de euro. Pentru acest proiect orașul a plătit cofinanțare, studii și proiect. La preluare mandatului Ioan Turc la rugămintea prietenului care vroia sa cumpere o casă pe str. Tarpiului a renunțat nu la proiect ci pur și simplu la lucrate pentru ca acel proiect era în faza de licitație. Niciodată nu a fost prezentat proiectul acestei imbecilitati pentru consultare orașului! Nu se știe cum arata, nu se știe ce se intampla cu conexiunile străzilor Artarilor, Dimitrie Cantemir și Industriei străzi foarte circulate și utilate. Nu se știe nici unde se iese în strada Tarpiului cu rampa pentru ca nu poți avea o rampă scurta și cu înclinație mare. Dar nu se spune nici dacă au acordul celor de la CFR pentru subtraversare ceea de fapt cea mai mare problema și piedica i realizarea acestei imbecilitate marca Ioan Turc! Pentru ca dd fapt pentru asta s-a mers pe ideea unei noi pasarele suspendate pentru simplul motiv ca CFR nu dorește acea subtraversare!

    29
    4
  • In atentia cetatenilor care nu inteleg cum se aproba/resping aceste proiecte,

    Atat incheierea unilaterala a contractului de finantare a centrului intermodal, cat si proiectul acestui pasaj au fost aprobate de catre acelasi Consiliul Local Bistrita. Consiliul Local are atat membri PSD, cat si membri PNL, fiecare consilier avand 1 vot.

    N-a facut Turc sau va face Lazany; a decis Consiliul Local, va decide Consiliul Local.

    6
    19
    • Această formă nechibzuită intersecției din aceea zonă a fost rejectată de cetățenii oraşului la ultimile alegeri când din această cauză a fost rejectat şi primarul Turc.
      Să fi consegvent în prostie să ignori în continuare voința cetățenilor Bistriței şi să insisti ca prostu tot pe această formă de proiect asta înseamnă să fi turc.

      22
  • De ce drum subteran sau suspendat? Că să fie bistrițenii mai îndatorați? De ce nu se executa legătura LA NIVEL cu calea ferată?. Autovehiculele pot circula pe liniile de tramvai dar să traverseze 4 linii de tren NU? La câtă circulație este pe calea ferată nu știu ce șef de gară sau alt funcționar al statului ar avea drept de a spune ,, Nu sunt de acord”…

    19
    1
    • Traversarea celor 4 linii la suprafață nu e o soluție, deși ar părea mai ieftin. Datorita manevrelor din gara ar fi blocată circulația auto peste linii ceea ce ar duce la blocaje până în sensurile giratorii de pe gării. Mai există și un peron care mă îndoiesc că cei de la CFR ar avea bunăvoință să îl mute. Pentru a face ceea ce propui ar trebui mutate liniile de manevră spre Viișoara, și în acest caz ar rămâne o singură linie in zona respectiva, dar asta ar presupune investiții din partea CFR care nu cred că se justifică.
      Aici vorbim de două instituții diferite. CFR nu e in subordinea primăriei.

      2
      8
  • Ar fi prea frumos să fie adevărat. Aștept cu nerăbdare demararea lucrărilor! Mă bucur că dl Lazany continuă proiectele dlui Crețu. Proiectul are aprobarea consilierilor, care au fost votați de bistrițeni, deci reprezintă locuitorii orașului. Tehnic, nu mă pot pronunța, pentru că nu mă pricep, deci nu pot decât să am încredere în specialiști, în proiectanți, în ingineri. Succes!

    1
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.