Dispariția locurilor de parcare de pe str. Dornei – pe care vor circula autobuzele electrice de pe ”Linia Verde” – face ca tot mai mulți proprietari de magazine să își închidă afacerile sau le mute în altă parte unde clienții au unde parca.
”După mai bine de 20 de ani în care a funcționat pe strada Dornei, ne-am mutat într-o locație mai spațioasă, cu parcare privată, pentru a vă oferi o experiență mai plăcută și mai confortabilă”, au transmis reprezentanții magazinului ZooHobby, care s-a mutat pe strada Libertății la numărul 1 A, cu toate că își formase o clientelă numeroasă în zona centrală.
Pe alte spații unde au funcționat mici magazine sunt afișe cu numere de telefon la care pot suna cei interesați să le închiriereze, însă este puțin probabil să mai vrea cineva din moment ce, în zona centrală, dispar locurile de parcare.
Vouă, celor cărora vă plătim taxe, vă pasă de noi?
”V-ați gândit că ne omorâți micile afaceri cu decizia pe care ați luat-o de a renunța la locurile de parcare de pe strada Dornei? Oare vă pasă că noi, cei care muncim din greu, vom fi afectați deoarece ați decis, fără să țineți cont de părerea noastră să faceți culoarul verde? Nu era normal să construiți mai întâi parcări și apoi să faceți acest culoar? Iar acum trimiteți Poliția Locală să fotografieze pe furiș?!… O bună dezvoltare a orașului se face cu ajutorul și implicarea tuturor! Se face cu consultări și decizii care să-i ajute și pe cei care fără întârziere plătesc taxe. Se pare că nu mai aveți nevoie de noi!”, au scris pe Facebook doamnele care administrează magazinul LTB Soul.
Reamintim că Primăria Bistrița a solicitat ADR Nord-Vest amânarea până în 30 aprilie 2025 a termenului pentru finalizarea și recepția proiectului Linia Verde Unirea – Viișoara.
Municipalitatea estimează că, până atunci, va finaliza un studiu de trafic pentru toate arterele de circulație din oraș, inclusiv străzile care fac parte din obiectivul de investiții ”Linia Verde” pentru a stabili ”un model de circulație care să optimizeze/fluidizeze circulația atât în perioada de vârf cât și în cursul zile în Bistrița și la intrarea și ieșirea din oraș”.
Între timp însă, la solicitarea ADR Nord-Vest, se va face recepția lucrărilor, iar autobuzele vor fi predate operatorului pentru operaționalizarea serviciului de transport public pe noua rută.
Traseul ”Liniei Verzi”, așa cum este el menționat în proiect este: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.
Tind sa cred ca mai degraba concurenta de la OK si de la moldovei le omoara. Magazine mai mari, selectia mai mare, mai comod de acesat si da, si parcari in abundenta care nici pe Dornei nu aveai cind mai era parcarea libera. Mutati i va acollo linga magazinele mari, descoperiti o nisa care ei nu pot sau nu vor sa acopere si puteti trai. E mai simplu sa te opresti o singura data si sa ai acess la tot ce trebuie de cit sa strabati centru orasului, mereu in cautare de ceva. In centru, nici cu parcari numai puteti rezista sau sa supravetuiti. Ati vazut in centru Sibiului sau Brasovului magazine de felul care aici in centru se inchid? Cred ca nu. Sa schimba si consumatori, au pretentii mai mari. Alte vremuri, alte marfuri, alte magazine. Ati ratat trendul. De 20 de ani altceas plingeri de la magazine din centru. Ati schimbat ceva? V-ati adoptat? Nu. Asa rezultat.
….din pacate voi face la fel dar…..
…cica dudmanul omenirii nu e zaharul din alimdnte, nh alcooljl, nu incalzirea globala, nu linia verde, nu clasa politica ci…..tictocul!!!!si puterea influncerilor facatori de stiri!!!!
PS 95% dintre cei ce citesc o stire o ia de buna asa cum e expusa fara sa o analizeze, catalogheze, respinga, etc…adics devenim tot mai botanisti!!!
Se vede si auci…
Asa-i.
Si asta-i un lucru bun. Ca centrul orasului nu-i un loc pentru second hand-uri, 38 plus-uri si alte chinezarii.
Din tot dezastrul asta sper ca Centrul sa renasca si sa atraga afaceri care sa-l faca mai frumos. Care la randul lor sa atraga turisti si oameni care vor sa isi petreaca timpul liber prin Centru, cum e in toate tarile civilizate.
Intrebarile puse de comerciantii bistriteni , va pasa, ne omorati vin din pacate foarte tarziu.
Din 2008 icoace cand neneto primar OTC clocea ideea de LINIE NEAGRA (in doliu) ca nici vorba de linia VERDE stimati bistriteni ati stat comozi in case si nu ati participat la sedinte si dezbateri sa va opuneti administratiei habarniste si arogante din acea vreme si care le stia pe toate.
Nu ati venit sa punem presiune sa schimbam traseul foarte prost ales.
Linia trebuia sa treaca pe B-dul Decebal, A. Muresanu, Nasaudului ca pana in centru te duceai pe jos pe pasajele istorice creata intre B-dul Republicxii si centrul istoric.
Dar acuma suferiti, imi pare rau de voi insa inactiunea si somnul ratiunii naste monstri.
UE si-a propus să reducă cantitatea de dioxid de carbon emisă de statele membre în atmosferă!
Finanțează proiecte verzi :
-anveloparea blocurilor, piste pt biciclete, trotinete electrice, parcuri eoliene și fotovoltaice , subvenții la cumpărarea unei mașini electrice
Descurajează poluarea prin impunerea de taxe
– in agricultura (mâncare mai scumpă)
– în industrie (fabricile dau faliment)
– in transport (camioane plătesc taxa de CO2) bunurile transportate au costuri de transport mai mari
– taxe de debarasare de deșeuri ( construiești un bloc, plătești taxa mare de depozitare a molozului rezultat)
-schimbi uleiul la mașină sau anvelopele (plătești taxa de debarasare) de produsele uzate.
– acum se vorbește te taxa pe cutia de pizza , la cumpărare, pentru ca prea multe cutii de pizza ajung pe strada și cineva trebuie să le adune
Deci, UE dă bani pt Linia Verde pentru a reduce poluarea și pentru ca nr de mașini să scadă.
Dacă făceau locuri de parcare, investiția nu își avea rostul . De ce să bagi sute de milioane de euro în ea, dacă oamenii merg tot cu mașina.
V-a făcut-o să lăsați mașina acasă!
Țineți minte, pro-europenilor ,
Aceste magazine sunt omorâte de concurenta și de comoditatea bistrițenilor!!!. În EU sunt o grămadă de zone pietonale în centrele istorice ale orașelor, și nimeni nu se plânge ca merge pe jos,în sezon e plin de terase și magazine de haine….la fel ca în Bistrița. Dar noua atâta ne mai place sa ne plângem…..
V-a facut-o?
Da’ ne-o bagat cineva proiectu asta pe gat? O zis UE: „Na, ba, saracilor, faceti studii de fezabilitate din birou, nu tineti cont deloc de nevoile oamenilor si intoarceti-va orasul cu curu-n sus!”
Sau l-a semnat un primar rupt de realitate, care a mai facut si o partie inutila, struti si mere de plastic si alte ineptii? Si alt primar si mai habarnist i-a dat drumu fara sa isi asume ca e o prostie?
Poate ca ar trebui sa ne asumam un pic raspunderea ca suntem cam prosti si sa invatam din greseli, in loc sa dam vina tot pe aia care incearca sa ne ajute. Ca fara fonduri UE am fi fost ca-n Bangladesh.
Ai zis „pro-europenilor” cam cu scarba, ca si cum ar fi un lucru negativ. Care ar fi alternativa?
Cum au transformat o fosta uzina comunista in OK Shopping Center asa si Centrul vechi ar putea fi transformat in mall. Dar pentru asta trebuie sa fie primar Marius Negrea, artizanul de la OK.
Viitorul aparține cumpărăturilor online.
Este mai comod să îți fie aduse la ușă produsele decât să te deplasezi la magazine( trafic, timp pierdut, preturi mai mari)
Pietonalizarea Centrului Vechi sa dovedit un eşec epic sunt numai crâşme şi magazine secondhand acolo.
Singura soluție de a mai aduce oamenii în Cetru Vechi este mutarea Autogării în Piața Centrală!
Autobuzele de pe Linia Verde sunt foarte bune aşa vor veni mai mulți oameni în Centru Vechi Ar trebui să fie multe stați de Autobuz obligatori sunt stațile de la Sugălete , fostu cineatograf Tineretului , pe Dornei la pasaj şi în Piața Uniri.
Binețeles că este nevoie urgentă şi de parcări etajate în Centru Vechi.
Când circulau maşinile şi puteau parca Centru Vechi funcționa perfect şi toată lumea era mulțumită. Sau găsit nişte tâmpiți să-l fută şi pe ăsta cu proiectele lor de pietonalizare.
Acum mai este un proiect care vrea să distrugă şi celelate locuri de parcare din Piața Centrală ca-să falimenteze şi celelate magazine din Piața Centrală cele vizavi de Sugălete.
Dacă asta vreți asta o să aveți după care să nu spuneți că nu ați ştiut.
Pentru salvarea Centrului Vechi este necesară revenirea pe străzile Dornei şi Şincai la circulația pe ambele sensuri atât pentru autobuze cât şi pentru celalte categori de aurovehicule.
Magazinele din Cetru Vechi nu aveau cum să falimenteze din cauza Liniei Verzi fiindcă Linia Verde încă nu funcționează. Lăsați ca autobuzele să readucă bistrițenii ín Centru Vechi şi poate că între timp incompetenți din primărie vor face alte locuri de parcare.
In legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, prevăzută cu mijloace de transport în comun actionate cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este necesar ca traseul să fie schimbat, in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public. In acest sens, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde poate fi amenajate fără probleme benzi dedicate pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge foatre usor in centrul orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea, din Piata Petru Rares traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.