Actualitate

Încă două noi coridoare de mobilitate vor exista la Bistrița. Pe unde vor trece

Rombat

Primăria Bistrița intenționează să creeze o alternativă de circulație pe zona de nord a orașului care să ofere o legătură între Sigmir, Valea Căstăilor, str. Tărpiului și str. Matei Corvin, care se vină în ajutorul șoferilor până se va construi centura ocolitoare a orașului.

”În ce privește noua șosea de centură, nu putem să facem nimic până nu se termină studiul de fezabilitate de care ocupă Ministerul Transporturilor prin CNAIR. Apoi, Primăria și CJ pot solicita transferul SF pe tronsonul aferent municipiului Bistrița pe modelul de la Beclean și să ne ocupăm noi pentru a urgenta procedurile de licitații și de implementare a proiectului, dar până nu se termină SF suntem legați de mâini. E ceva ce nu ne place, dar nu avem ce face. E motivul pentru care am inițiat un proiect care să ofere o alternativă de circulație pe zona de nord și mă refer la o legătură între Sigmir – Valea Căstăilor – strada Tărpiului – str. Matei Corvin care iese sub Pico Verde, cu o bandă pe sens”, a spus primarul Gabriel Lazany în emisiunea Ziar la negru.

Municipalitatea lucrează și la un alt studiu de fezabilitate prin care să creeze un nou coridor de mobilitate ce va lega strada Tabără de strada Crângului și de strada Amurgului.

”Ultimele două sunt străzi care se întâlnesc într-un anumit punct, iar acolo vrem să le întâlnim cu strada Tabără astfel încât să avem o nouă stradă care să ofere descărcarea traficului, deci alternative de circulație. La noi, toate străzile noi din oraș nu comunică între ele, sunt înfundate, și atunci avem o problemă de fluiditate. Nu avem alternative de transport. Proiectul este prevăzut să fie finanțat pe Anghel Saligny. S-a văzut că vor să oprească finanțarea, dar nu cred că se poate întâmpla lucrul acesta. Fiecare parte și-a asumat niște responsabilități și trebuie să ni le ducem la capăt toți”, a spus primarul.

20 comentarii

    • Bună ideia. Până atunci se poate asfalta partea rămasă neasfaltată din strada Valea Căstăilor chiar cea de la intrarea pe stradă.

      53
    • Pe strada Romana si o parte din aleea Trandafirilor s-a sapat si nici dupa 4 saptamani inca nu s-a asfaltat. Au abandonat un excavator si o raba intre blocuri pe Romana. Daca dupa 4 saptamani nu au venit dupa ele le putem duce la fiee vechi???

      11
  • Voi chiar mai credeți în basme? Ăștia nu sunt in stare să finalizeze strada Tărpiului, cu care se chinuie de ani buni și voi credeți că sunt în stare să facă străzi noi?

    31
    42
  • ”În ce privește noua șosea de centură”…Sa vedem cat va dura SF-ul. Acuma aduna multitudinea de avize cerute in CU. Oricum, dupa cum merg treburile in tara asta nu cred ca apuc eu sa circul pe drumul ala de mare viteza in care e integrata “noua centura”…

    26
    38
    • Studiu de fezabilitate pentru centura de la Budac trebuia să fi finalizat acum un an.
      Poate că Primăria ar trebui să întrebe pe cei care fac SF-ul când au de gând să-l termină că bani ştiu să ieie.

      47
  • Stați liniștiți că nu se va face absolut nimic. Doar se vor toca niște bani pe studii, documentație. De pasajul Gării – Tărpiului ați mai auzit ceva? Sau de centură, de 30 de ani fiecare primar promite și nici acum, în 2025, nu știm exact pe unde va trece și nici când se vor apuca de ea. De cartierul tineretului, lângă liceul Agricol? Nimeni nimic. Și multe multe altele, se bagă pastila, se toacă banii pe randări și studii apoi se așterne liniștea…

    33
    56
    • Da am auzit că pasajul Gări – Tărpiului nu se face findcă este un pericol pentru circulaţie.
      Ne sunt deajuns toate tâmpenile de lini colorate care au distrust circulaţia şi acum au început să producă acidente . Nu mai avem nevoie de altă tâmoenie.

      59
      2
    • Gogule, articolul citat de tine e din martie, ai mai auzit ceva de atunci? “Se dă startul studiului de teren”, dar nu zice nimic concret, nici o dată estimată de finalizare a studiului. Traseul nu se cunoaște decât aproximativ, știm că centura va trece, așa generic, “pe la Budac”, dar nu știm mai exact pe unde. Nu știm nici pe unde va ieși de la Jelna la Livezile, pentru că nu știu nici ei. Sunt doar vorbe goale, vorbim de 35 de ani și suntem tot în stadiul zero. Pentru mine este clar că nu vom avea acestă centură în următorii 30 de ani.

      3
      19
    • Şi cu această ocazi puteţi să-i ” mulţumiţi ” din nou din tot frigiderul lui Bălan şi ceilorlaţi zănatici că Bistriţa nu are centură . Cei din Gheorgeni care au fost în aceiaşi program au o centură nouă şi acum râd de noi.

      18
  • Am înţeles că se vor face lucrări la drumul spre Dealul Târgului.
    Atunci faceţi acum când încă nu este construit nimic sensul giratoriul de la Pico Verde între străzile Matei Corvin şi Drumul Dumitri Nou.

    43
    • Este necesar un sens giratoriu la intersecţia străzilor Drumul Dumitri Nou cu strada Gorunului ( în apropierea Pensiuni Monari).
      La ieşire de pe strada Gorunului vizibilitatea este foarte redusă.

      30
      4
  • Urmaresc foiletonul lui Lazany cu interes: sunt curios cand va ajunge la episodul cu autostrazile suspendate dupa modelul lui Sorin Oprescu.

    16
    24
  • Toate variantele preconizate dar care ma îndoiesc ca se vor realiza , ar fi mai bine sa fie “ deversate” din punct de vedere financiar in centura de care ne tot îndepartam pe zi ce trece! Fictiunea cu SF ( citeste “ science fiction”) e chiar o fictiune! O scuza penibila, de fapt minciuna , pe care dl primar ne-o arunca cu regularitate pe post de os de ros! Directiva tuturor directivelor nu e fluidizarea traficului, ci renuntarea la cat mai multe din masinile personale, în vederea unui utopic “ green deal”! De care , la tari precum China , India , ș.a. , le doare în partea dorsala!

    10
    2
    • De când Trump a fost ales preşedinte gree deal-ul nu mai există indiferent de ce directive mai încearcă să dea uni.

      12
      4
  • Așa îmi place 👍🏻….voi sta cu ochii pe voi , iar în ziua în care le veți termina, mă voi înscrie și voi lua ore de balet….. dragii mei pesede.

    2
    12
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.