Sondajul a fost efectuat în perioada 20 mai – 7 iunie în rândul a 31.000 de persoane din 56 de țări, informează Mediafax.
Potrivit rezultatelor studiului, Grecia are cei mai pesimiști consumatori, precedată de Portugalia, Ungaria, Croația, respectiv România.
Pe de altă parte, cei mai optimiști consumatori se regăsesc în India, urmată de Filipine, Indonezia, Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Elveția sau Hong Kong.
Printre țările cu cele mai scăzute rate de încredere se mai regăsesc Irlanda, Spania, Lituania, Italia, Japonia, Coreea de Sud sau Letonia.
La nivel global, încrederea populației a scăzut în trimestrul al doilea la minimul ultimului an și jumătate, din cauza perspectivelor economice incerte, crizei datoriilor de stat din zona euro și inflației tot mai ridicate, factori care cresc gradul de prudență.
Consumatorii intenționează „să strângă cureaua” în următoarele luni în toate privințele, de la investiția în acțiuni la cumpărarea de îmbrăcăminte, vacanțe sau electronice, după ce au fost ceva mai puțin prudenți în ultimele 12 luni, reiese din studiul Nielsen.
Pe regiuni, cel mai slab nivel al încrederii consumatorilor se înregistrează în zona euro, din cauza crizei datoriilor de stat.
Adaugă comentariu