Actualitate Economie

Câţi bani a încasat şi ce sume a cheltuit municipalitatea în prima jumătate a anului

Bugetul Bistriţei pe 2014 a fost aprobat prin hotărârea Consiliului Local din 6 februarie la nivelul sumei de 218.509.000 lei la venituri şi de 260.311.000 lei la cheltuieli. Încasări mai mari, de aproape 80%, s-au realizat la categorii precum ”Impozite şi taxe pe proprietate” şi ”Impozite pe mijloace de transport”.

Realizări trimestrul II: Venituri total – 96.025.000 lei (45,51%), din care 81.966.000 lei (61,22%) la secţiunea de funcţionare şi 14.059.000 lei (18,24%) la dezvoltare. Cheltuieli total – 70.230.000 lei (30,74%), din care 57.635.000 lei (43,05%) pentru funcţionare şi 12.595.000 lei (13,32%) pentru dezvoltare.

Veniturile proprii sunt realizate în procent de 66%, iar la unele categorii, precum ”Impozite şi taxe pe proprietate” şi ”Impozite pe mijloace de transport”, sunt realizate în proporţie de 78,84%, respectiv de 79,09%. Aceste încasări se datorează în principal bonificaţiei de 10 % de care beneficiază contribuabilii ce îşi achită impozitele şi taxele până la data de 31 martie pentru întregul an.

Cheltuielile secţiunii de dezvoltare au un procent de realizare mai mic datorită faptului că procedurile de achiziţie necesită un anumit timp de parcurs, conform legislaţiei, şi au putut fi demarate doar după aprobarea bugetului.

În primul semestru al anului 2014 au fost încheiate contracte de execuţie pentru care plăţile vor fi efectuate începând cu trimestrul al III-lea (mai ales pentru reabilitări termice la blocuri de locuinţe, Parc Industrial, modernizare străzi).

La bugetul instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local, la secţiunea de dezvoltare plăţile sunt la un nivel scăzut, datorita faptului că procedurile de achiziţie sunt în curs de realizare.

La capitolul credite interne, tragerile din împrumutul contractat se vor efectua începând cu trimestrul III, ca urmare a contractelor de execuţie încheiate în primul semestru al anului.

Consiliul Local aprobă joi execuţia bugetului local, bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local si bugetul creditelor interne al municipiului Bistriţa pe trimestrul II 2014.

7 comentarii

  • foarte multi bani se duc pe as. sociala si trintorit. foarte multi. si cind te gindesti ca banii acestia sint ai nostrii.

  • Cetatenii prezenti la urnele de vot in 2012 au votat cu o mica…. majoritate, ca orasul sa fie administrat de catre socialisti ….asa ca noi cei care nu i-am votat strangem din dinti si injuram ca banii nostrise risipesc….aiurea.
    Noi cei nemultumiti de administrarea banilor publici ne uitam in sus…. si asteptam cu speranta ( desarta ? ) ca ICCJ Bucuresti sa finalizeze procesul lui Cretu incompatibilul … oare se va intampla asta ? Ce crede presa despre acest proces cu ANI…????

  • Presa nu crede, presa relateaza. Cat despre banii care se duc pe asistenta sociala, nu se duc ca asa vrea primarul sau vreun alt functionar al primariei. Banii ajung la cazurile prevazute de lege, care pot beneficia de acele sume. Nu decide Cretu cum cheltuie bugetul municipal. Nu sunt banii lui. Deciziile in cheltuirea banului public se iau in urma unui proiect de buget, supus dezbaterilor publice si ulterior aprobat in sedinta Consiliului Municipal.

    Sunt curios, oare dumneavoastra ati participat la dezbaterea bugetului local pe 2014?

  • …. banii acestia publici ca sunt administrati de socialisti…. sau liberali…ei au un drum fix care este coordonat si dezbatut in urma unui proiect de buget care trebuie aprobat in sedinta Consiliului Municipal. Nu va ganditi ca daca ne conduceau pdl-istii veneau sa va bata din casa in casa ca sa va dea bani…

  • Oare cati dintre voi stiu cum se iau deciziile in cheltuirea banului public? Va zic eu:Nu prea mulți!!! Si totuși comentati, de ce?

  • După ce primăria definitivează bugetul local acesta este publicat in presa sau afisat la sediul primăriei. Locuitorii pot depune contestații in termen de 15 zile. Abia apoi proiectul de buget împreuna cu raportul primarului si contestatiile locuitorilor este supus aprobării consiliului local. Nu primarul împarte banii!!! Voi cei nemulțumiți de administrarea banilor publici puteți sa va implicați, de comentat e usor, dar când e de facut ceva…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.