Prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud, Cristian Florian a convocat miercuri o şedinţă de lucru cu primarii unităţilor administrativ teritoriale care au fost afectate de inundaţii în perioada 2005-2010 şi sunt eligibile pentru aplicare pe submăsura 125 c „Lucrări de construcţii, refacere şi modernizare a infrastructurii de prevenire şi de protecţie împotriva inundaţiilor ”.
Scopul şedinţei a fost clarificarea unor probleme privind întocmirea şi depunerea proiectelor pe submăsura 125 c şi documentele necesare pentru depunerea cererii de finanţare.
La şedinţă au participat reprezentanţi ai Oficiului Judeţean pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi ai altor instituţii implicate în eliberarea de acorduri şi avize necesare depunerii proiectelor, respectiv ai Sistemului de Gospodărire a Apelor, Agenţiei pentru Protecţia Mediului, Inspectoratului Judeţean în Construcţii şi 19 primari interesaţi în depunerea proiectelor pe această măsură.
În cadrul şedinţei au fost dezbătute de catre primari o serie de probleme cu privire la: trecerea în domeniul public al comunei a albiilor minore ale cursurilor de apă care fac obiectul proiectelor, cadastrarea cursurilor de apă, întocmirea documentaţiilor, obţinerea avizelor şi acordurilor necesare depunerii proiectelor.
Având în vedere termenul limită de depunere a proiectelor (31.10.2011), prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud a stabilit ca Sistemul de Gospodărire a Apelor să transmită primăriilor interesate situaţia cadastrală a cursurilor de apă, iar instituţiile implicate în acordarea avizelor să acorde prioritate acestor proiecte, stabilindu-se în acest sens un calendar pentru depunerea documentaţiilor pentru fiecare tip de aviz.
Instituţia prefectului anunţă într-un comunicat că va monitoriza respectarea acestui calendar pentru a preveni eventualele blocaje.
Adaugă comentariu