Municipalitatea va amenaja în acest an Strada Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița, pentru a face legătura mai scurtă, pentru locuitorii din zona Zăvoaie, cu str. Libertății prin intermediul Podului Berăriei aflat în construcție. La ora actuală sistemul rutier este alcătuit dintr-o împietruire uşoară, care prezintă o stare de degradare avansată, datorată inexistenţei unui sistem de scurgere a apelor pluviale de pe suprafaţa străzii.
Valoarea totală a investiției, de circa 9 luni, se ridică la 3.746.957 lei, aproximativ 830.000 de euro.
Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public.
Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.
Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior.
Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.
La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.
Studiu de fezabilitate a fost realizat de SC Pod-Proiect SRL Iași.
Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015, sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.
Domnilor de la Primarie! Idioților, indolentilor, gaozerilor, prost pregatitilor, taranilor… faceți ceva…aceasta faleza trebuie facuta! Trebuia făcută de pe vremea lu’ Cherji…ca Ceausesc săracu a murit și nu a mai apucat sa dezvolte! Da’ bănuiesc ca sunteți conștienți ca trebuie amenajat raul, ca sa aiba faleza voastră vreun efect! Altfel o sa fie doar un alt drum de la periferie, probabil ca cel de sub pușcărie, neterminat :))) Faleza inseamna inclusiv becuri (proiectoare) care sa bata în rau…de unde sa reflecte, sa fie o plăcere pentru cetateni… pt peștii din rău, etc… dar ce știți voi??? Panarame de oameni!!! Dacă va supăra cuvintele mele asa zis jignitoare, demonstrați ca nu am dreptate și o sa mi le retrag public!!!
Ii rog pe acesti deficienti care se tot aleg la 4 ani ca pe strada mea de langa dedeman nu exista iluminat public si nu de un an doi ci de 10 ani ….. asteapta locuitorii sa vina deficientii sa puna becuri ca romanii pe americani …. 10 ani fara iluminat public iar seful de trib cret la minte spune ca orasul este european…. cu strazi fara iluminat noroc cu asfaltul ca altfel era ca-n padure.
Primarul Cretu este expert in alegerea celor mai proaste solutii. Un exemplu este tocmai optiunea ca legatura intre Podul Berariei si zona Zavoaie sa se faca pe strada Faleza care este practic paralelă cu strada Petru Maior, numai ca se afla pe celălalt mal al râului. In plus, strada Faleza este si foarte ingusta ca sa permita amenajarea corespunzatoare a doua sensuri de circulatie. Ba mai mult, strada Falezei ar trebui luata in reabilitare odata cu amenajarea malurilor raului Bistrita. O solutie mai rationala pentru legatura cu zona Zavoaie este strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod al Berariei.
Chiar daca si strada Malinului este relativ ingusta, ea ar putea fi amenajata cu sens unic, preluand circulatia care traverseaza podul dinspre strada Libertatii spre strada Zavoaie in timp ce sensul invers dinspre Zavoaie spre Libertatii ar putea sa fie asigurat pe strada Profesor Vasile Haja. In felul acesta pe portiunea din strada Falezei situata intre strada Profesor Vasile Haja si strada Malinului ar putea fi amenajate rampe de racordare la Podul Berariei care se afla ridicat la nivelul digului.
In felul acesta, ar putea beneficia de modernizare si cele cateva strazi din preajma Podului Berariei. Pana la urma, strada Zavoaie ramane cea mai importanta asigurand legatura pe malul stang al apei atat spre Podul Budacului dar mai ales spre Parcul Industrial Sarata, evitand aglomeratia auto din Viisoara .
Vezi sa nu se amenajeze in cateva luni ce nu s-a facut in 8 ani. Nu te amagii domnule ionut.