Social

Accident feroviar la Nepos. Două persoane au murit după ce o mașină a fost lovită de tren (FOTO)

ACTUALIZARE Două persoane au rămas încarcerate după ce un tren a lovit o mașină, duminică la prânz, în localitatea Nepos. În urma leziunilor suferite, șoferul și o femeie aflată pe locul din dreapta acestuia au decedat.

Potrivit Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud, la fața locului au intervenit un echipaj de descarcerare grea, un echipaj de descarcerare de la Năsăud, echipaje SMURD din Năsăud și Sângeorz-Băi, două echipaje de la Serviciul Județean de Ambulanță.


Trenul InterRegio care circula pe ruta Iași – Timișoara a lovit în plin o mașină cu două persoane din localitatea Livezile, la intrarea în sat, la o trecere de nivel cu calea ferată semnalizată corespunzător. Se pare că șoferul (47 de ani), care intenționa să își viziteze niște rude din Nepos, nu ar fi văzut semnalele și a trecut peste calea ferată, mașina fiind izbită în plin de trenul InterRegio cu trei vagoane, toate pline de călători. În mașină se afla și o femeie în vârstă de 46 de ani.

”Echipajele de intervenție au găsit la locul accidentului două victime încarcerate. Femeia, ocupanta a locului din față dreapta, a fost extrasă de urgență de către echipajul de prim ajutor SMURD de la Secția de Pompieri Năsăud. Era în stop cardio-respirator și s-a început aplicarea protocolului de resuscitare. Din păcate, după aproximativ o oră, echipajele medicale au fost nevoite să declare decesul acesteia. Bărbatul prezenta leziuni incompatibile cu viața, echipajele de descarcerare au îndepărtat plafonul, stâlpii și portierele pentru a-l putea extrage în vederea predării acestuia către echipajul aparținând Serviciului de medicină legală. În urma impactului extrem de violent, autoturismul a fost târât pe calea ferată cca 180 metri”, a anunțat ISU Bistrița-Năsăud.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că ”pe secţia de cale ferată 401, la kilometrul feroviar 33+405 metri, în zona localităţii Nepos, la o trecere la nivel cu calea ferată, a avut loc un accident feroviar: un autoturism a fost acroşat de trenul InterRegio 1833, care se deplasează pe relaţia Iaşi – Timişoara. În urma impactului, două persoane din autoturism au suferit leziuni grave. Circulaţia feroviară a fost întreruptă”. Infotrafic a revenit cu informații la ora 14.20: ”Circulaţia feroviară pe secţia de cale ferată 401 s-a reluat în condiţii normale. Din cauza unui accident feroviar, deplasarea trenurilor fusese întreruptă la kilometrul feroviar 33+405 metri, în zona localităţii Nepos. Din păcate, în urma impactului, cele două persoane aflate în vehicul şi-au pierdut viaţa”.

Trenul a plecat cu întârziere de 70 de minute după incidentul de la Nepos.

Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud a precizat: ”În jurul orei 12.29, la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Nepos, automată, semnalizată cu semnale acustice și luminoase, un autoturism a fost lovit de trenul InterRegio nr. 1833, care circula pe relația Iași-Timișoara. În urma impactului, autoturismul a fost târât pe calea ferată pe o distanță de aproximativ 150 metri. Din primele verificări efectuate de polițiștii se pare că șoferul, un bărbat de 47 de ani din Livezile, nu s-ar fi asigurat corespunzător la trecerea la nivel cu calea ferată. În autoturism se afla și o pasageră în vârstă de 46 de ani. Din păcate, ambele victime au decedat. Se efectuează cercetări pentru stabilirea cu exactitate a cauzei și a împrejurărilor în care a avut loc accidentul”.

 

32 comentarii

  • Tuturor trecerilor la nivel cu calea ferata de pe ruta Nasaud-Sangeorz Bai, le-au fost luate indicatoarele… deoarece se lucra la drum… eu am mai comentat acest fapt aici… si mi-a raspuns un binevoitor ca pe acolo nu mai trece trenul ca sunt dezafectate!!!!
    Haosul creaza haos… nimeni nu mai intelege nimic! CFR-ul nu spune nimic niciodata… nu comunica… cetateanul habar nu are! Firmei care face drumul i se rupe de toti!!!! Administrarea defectuasa creaza haos… administrarea defectuoasa de la nivel central, local, judet, municipiu, comuna, sat… creeaza HAOSUL in care ne aflam noi ca tara!!!!
    Chiar daca vad ca aici se zice ca trecerea era semnalizata corespunzator… daca in ultimul an nu mai stiai ce sa crezi… cum te astepti ca cetatenii sa fie atenti??? Numai cand ai tu chef???? Datorita acetei incoerente din administratie se creeaza haosul!!!! Asa cev nu se intampla nici in tarile in care inca exista salbatici… teritorii neexpoatate si bastinasi care nu au avit inca contact cu civilizatia!!!
    Daca un primar de municipiu zice oficial ca inchide usa ca el in iulie nu mai are bani… la ce sa te mai astepti?????

    • Zorro draga esti un pic pe langa adevar.Da pe distanta Ilva Mica-Rodna nu mai circula trenul,sectia de circulatie este inchisa definitiv si e normal sa nu mai astepte masinile la o trecere pe unde trenul nu mai circula.In acest caz e vorba de trecerea de CF la intrarea in Nepos ,peste Somesul Mare unde este foarte bine semnalizata,atat cu semnale optice cat si acustice (becuri de culoare rosie cu lumini intermitente plus semnale acustice pe care le auzi de la 500 m).Acest sofer a trecut pe culoarea rosie,cand trenul se apropia si a fost surprins in plina viteza,fiind tren accelerat fara oprire in Nepos cu o viteza de 90 km/ora,a incetinit cat a putut dar tot la prins cu aprox 60km/ora.Trenul inter Regio Iasi-Timisoara,3 vag avand utilizare de 150%,peste 450 calatori.Da sunt foarte mari probleme la Cf prin lipsa vagoanelor si a locomotivelor ,precum si starea deplorabila a infrastructurii (sini,poduri CF…) dar repet in acest caz vina a fost 100% a soferului,am fost la fata locului.Cel putin in aceasta luna ,dar si luna viitoare traficul auto este infernal pe DN17 C Nasaud-Bistrita in mod deosebit din vina ,,diasporenilor”veniti acasa cu masini fitoase,,,fumuri” in cap,vedem zilnic accidente,dar si starea catastrofala a drumului Bistrita-Dumitra.Recomand din suflet celor de pe Valea Ilvelor,dar si celor de la Ilva Mica,Sg Bai,Maieru ,Rodna care vin la Bistrita sa vina pe ruta Ilva Mica,Stramba,Joseni Birgaului, Bistrita ruta fiind mai scurta ,iar drumul mai bun.Si inca ceva oameni buni GRABITIVA INCET SI CU ATENTIE ca mai bine ajungi cu 10 min mai tarziu decat sa ajungi in rai sau in spital.O zi buna si Dumnezeu fie cu voi.

    • Daca citesti comunicatul „Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud a precizat: ”În jurul orei 12.29, la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Nepos, automată, semnalizată cu semnale acustice și luminoase” atunci e foarte grav daca se confirma ceea ce spui tu.

    • Sunteti partinitori amandoi comentatorii!!!! Eu va spun un fapt pe care l-am constatat in 2 drumuri pe acolo… inteleg ca omul era din Livezile… circula pe ruta Nasaud… Sangeorz de 2 ori pe an… stie el(ca si mine) ce ziceti voi???? Ma duc pana la Cormaia… trebuie sa stidiez documentatia CFR??? Eu zic ca este o abrambureala totala… nu se stie nimic cu siguranta!!! E dezafectata si nu mai circula trenul???? Desfinteaza calea ferata, informeaza!!!! E bataie de joc!!!

    • Mai Zorro mai omule de la tară, tu nu ai de lucru în poiată decât să postezi cretinisme pe net?

    • #Cristian n-ai inteles nimic din ce am zis eu! Si nu mai chinui sa tastez ca sa reexplic!!! Banuiesc ca cel care a murit azi nu circula zilnic pe acolo!

  • Păcat pentru decedați, condoleanțe.
    Era doar o chestiune de timp.
    Pe mine mă şochează faptul că cei care sunt butoanele siguranței feroviare sunt de o nepăsare egală cu inconştiența.
    Există probleme sistematice şi cauzale, se văd de departe. De la absența echipamentelor de semnalizare acustică şi vizuală, la respectarea contractelor de întreținere a căilor ferate, un minimum ce trebuie făcut la apropierea de intersecții..
    Aloo..nu trebuie inginerie NASA să realizezi că e important ca şi intersecțiile cu drumurile rutiere trebuie degajate dacă se poate total pentru ca şi
    1. Conducătorii să se aventureze mai rar în situații periculoase printr-o evaluare corectă a situației
    2. Mecanicii de tren să aibă posibilitatea unei frânări de urgență.
    VIZIBILITATE!!
    În epoca Tesla , a maşinilor autonome , care comunică , a dispozitivelor inteligente ….e imposibil de crezut că nu sunt soluții şi bani pentru amărâte de bariere.

    • Poate Unu şi unii ne explică detaliat în ce stadiu al desfăşurării anchetele privitoare la afacerile clanului Moldovan..
      Nu e aşa, că domeniul feroviar bate indicatorii europeeni msi ales după măsurile excepționale luate de administrația executivă .
      Hai , dlor sunteți foarte inteligenți şi puteți.
      Doar suntem cretini…:)

    • Te exprimi putin incoerent… e duminica, e berea rece, inteleg, dar poate maine-poimaine cand iti revii (probabil dimineata la prima ora), promit sa vorbesc cu tine probail coerent!

  • De imi pun mintea la contributie in 24 ore va fac bariera cu senzori ce coboara singura cand apare trenul. si pret maxim 1000 euro. Dar na… cfr-ul plin de corupti si incompetenti vrea doar de alea ce costa sute de mii de euro ca sa poata sa isi ia tot lantul trofic de la ministru pana la executant partea…

    • Ilie draga nu incerca sa te fortezi,atat apa calda ,gaura la macaroane cat si mersul pe jos au fost inventate.Aceste SAT-uri (semnalizari automate) sunt foarte sigure,cu 2 Km inainte de a ajunge trenul la pasaj exista indusi care indica daca luminile rosii functioneaza,daca nu semnalul de trecere al trenului este rosu,iar trenul se opreste automat.Aici e vorba de atentia soferului si nimic alceva.Sigur corupti exista peste tot ,doar ca pestele se impute de la cap si se curata de la coada.

    • la trecrea de cale ferata de la saratel am asteptat 10 minute si a trecut un fel de platforma cu 10km la ora, cu doi oameni in ea care radeau ,,,erai si tu unul din ei?
      deci tu erai…
      stii de ce?
      ca am stat 10 minute sa treaca o taradaica si ti-am facut semnul ala cu dejetul din mijloc…
      cand vii sa iei continuarea pentru ca vreau sa incep cu cei de jos?

  • E posibil să avem nişte cadre cu intersecția respectivă? În sensul evaluării câmpului vizual dinnperspectiva unui şofer?
    Evident, dacă semnalizarea funcționa ( primă chestiune ce rămâne să fie confirmată, avem o victimă care este în viață, poate relata cum s-a întâmplat) e vina şoferului.
    Pe direcția asta se pot lua măsuri de prevenție pe lângă fiecare trecere de cale ferată unde a avut loc un impact folosită ca afişaj de exemplu carcasa distorsionată a vehiculului cu un panou pe care să scrie „dacă ții la viața ta, opreşte( respectă etc)”.
    Cât costă un ecran de televizor la intersecție şi o cameră conectată aflată la 1 km pe calea ferată înainte , care să se schimbe în culoarea roşie cadrul iar la interior imagini live că vine trenul?
    Cât costă o inspecțe periodică a vizibilității în intersectie cu un amărât emițător-receptor laser?
    Unde e signalectica * sunt universități de profil* colaborarea între departamentele acelor universități.
    De ce afacerile cu CFR au îmbogățit pe unii, iar pe alții îi omoară?
    UNii sunt bine mersi milionari în euro pe contracte de sifonare…iar oamenii mor aiurea.

    • Sau cât costă o cameră-senzori la fiecare intersecție care să comunice cu monitorul din cabina locomotivei iar acesta să.fie alertat de o posibilă intruziune în intersecție? Un amărât de senzor costă 10 dolari la chinezi, o legătură de date pe celular câțiva dolari, iar un soft care să coloreze un ecran în toşu şi să bipăie iar costă nimic.
      Soluții sunt, dar mulți incompetența e fenomenală într-o lume parazitată politic pe funcții şi bugete publice .

    • Îmi explici de ce?
      Până atunci, eşti exact ceea ce spui despre alții.
      🙂 ?
      Te simți vizat?

  • Ne batem gura degeaba.
    Dacă anchetele oficiale nu duc nicăieri, zac prin filiere datorită grijii speciale şefilor de instituții numiți politici de a-şi proteja „stăpânii” iar numirile se fac pe obediențe şi nu competențe.
    Dl Radu Moldovan, suspectat ca mulți din baronii PSD de ceva mişmaşuri cu fonduri publice a avut puterea să numească fratele şef la CFR, puterea să negocieze funcţia de Şef al Poliției Române pe un cunoscut, să propună miniştrii gen Deneş şi Pană..
    Cine sunt protectorii dânsului?
    Mă întreb cum instituții întregi pot fi subordonate şi reduse la nivel de sclavi personali?
    Complicități nu doar locale, regionale ci la nivel național.
    Rețele de putere, ce se joacă cu soarta omului de rând.
    Ce ignoră, un fapt simplu, incompetența loveşte indiscriminat.
    Vedeți pe dl Alexandru Cumpănaşu.
    Apropiat, PSD spun gurile rele.
    Data viitoare când organizează un concurs să fie mai atenți cine trebuie să-l obțină.
    Să se asigure că îl promovează persoana cea mai calificată, chiar dacă vine din fundul Zăvoaielor şi nu a auzit Partidul de el.
    Polițistul/Procurorul/Judecătorul să nu tremure la celebritatea numelui ci să soluționeze.pe probe şi fapte.
    Aceleaşi reguli pentru toți.
    Himeric de conceput, recunosc.

  • Ce voiam eu sa spun e ca nu e normal ca aiuritii care nu se uita la semafor sa moara. O bariera le poate salva viata si poate fi ieftina!

    • ilie draga,eu nu spun ca tu nu esti de buna credinta,doar ca la aiuriti geaba le pui bariera ca trec printre bratele barierei.Unde-i linie continua,in curbe trebuie sa le pui gard,la treceri de pietoni in oras iar trebuie bariera,la intersectii trebuie lanturi s.a.m.d.Da in primul rand avem nevoie de infrastructura rutiera moderna (autostrazi,drumuri cu mai multe benzi,marcate,semnalizate,infrastructura feroviara intretinuta,trenuri de mare viteza..) dar toate acestea nu ne vor ferii de accidente atata timp cat noi nu respectam regulile de circulatie,nu ne respectam pe noi si pe ceilalti.

    • Comportamentele riscante sunt o constantă.
      Educarea comportamentelor, ține de o parte a sistemului educațional .
      Problema sistemelor tehnologice ține de o altă dimensiune a securității.
      Sunt complementare.
      Centură de siguranță,airbag, certificări a maşinilor în urma unor teste de impact, sisteme automate de frânare etc tehnologii pot adresa carențele comportamentale, neatenția.
      Pot salva vieți.
      Iar o viață la capăt de linie e mai importantă decât un cost minimal suplimentar.

  • În nord america avem o vorbă.
    K.I.S.S
    Keep it simple stupid.
    Când e vorba de securitate unde sunt implicate vehicule ce se aventurează în spații nepermise, de exemplu un dispozitiv eficace sunt cilindrii de metal retractabili acționați hidraulic. Pot forma o barieră fizică eficace vs barierele tradiționale.
    Acum chestiunea e de cost.
    Normal costă mai mult, când vrei să o securitate mai bună.
    Depinde cum defineşti costurile.
    Să ai 10 victime, plus costurile privind retragerea din economia locală, costurile maşinilor, a deplasării vehiculelor de urgență , descarcerare anchetă poate fi mai costisitor.pe termen de 10 ani decât să instalezi odată o barieră de acel tip la o intersecție.
    Ce e destul de ironic, sunt contracte de maintenanță a căii ferate la prețuri astronomice , dar cu zero efect.
    Se ştie cum se atribuie.
    P.C.R
    Pile cunoştințe relații.

  • Din pacate, din pacate, astfel de accidente ireparabile se intampla…Si se intampla nu doar in Romania, cum se va vedea mai la sfarsitul postarii..
    .
    Ce se poate face pentru ca pe viitor sa fie evitata pierderea de vieti, ce spune legea:
    In cazul unui accident rutier soldat cu victime, cf. Legii nr. 265/2008, Politia este obligata sa notifice in termen de 15 zile Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. cu privire la accident, furnizand toate datele relevante.
    Dupa primirea notificarii, A.R.R. este obligata sa efecueze o inspecţie de siguranta rutiera la locul accidentului in scopul identificarii eventualelor cauze legate de infrastructura care au favorizat sau au cauzat producerea accidentului.
    Inspectia se face de catre o ehipa de angajati ai ARR, dintre care cel putin unul trebuie sa fie atestat ca auditor de siguranta rutiera.Echipa trebuie sa studieze si sa observe destul de multe chestii la fata locului,
    In urma acestora se intocmeste un raport de inspectie cu dispozitii si recomandari.Dispozitiile sunt obligatorii de aplicat de catre administratorii de infrastructura.Pentru fiecare tip de interventie dispusa (parapeti, semnalizare, sist.inteligente de transp. ,mobilier stradal, iluminat, vizibilitate samd) sunt prevazute in lege termene clare depunere in aplicare.Intre 14 si 30 de zile, functie de interventia dispusa in raportul de inspectie.
    .
    Orice accident este rezultatul unui cumul de factori, a unui lant cauzal..
    Trecerea la nivel unde s-a intamplat accidentul poate fi vazuta pe google map,street view.
    Ca factori favorizanti in lantul cauzal:
    La traversarea pe directia Nord-Sud (din DN 17D spre Nepos), vizibilitatea la stanga este obturata de o casa.Deci conducatorul auto nu vede trenul care vine.
    In ceea ce priveste semnalul luminos:Sunt anumite conditii in care vizibilitatea poate fi alterata, conducatorul auto poate fi orbit partial.
    Printre multe alte chestii, la inspectia de siguranta rutiera se studiaza obligatoriu conditiile meteo si pozitia soarelui, unghiurile zenit si azimut din ziua si ora producerii accidentului.
    In anumite conditii, la anumite ore, pozitia si stralucirea soarelui poate creea efecte de distorsiune vizuala care conduc la accidente.
    Asa a fost cazul de pilda pe DN2 Bucuresti-Urziceni, intr-o curba in care se produceau multe accidente cu victime la o anumita ora din dimineata, cand soarele batea dintr-o anumita pozitie si altera perceptia asupra indicatoarelor de presemnalizare a curbei periculoase
    In acea curba, printre multi altii din pacate, si-a pierdut viata si cantareata Laura Stoica.Intre timp situatia a fost remediata acolo.
    .
    Revenind…La ora producerii accidentului, aprox. 12.30, soarele era in pozitia Sud-Sud-Est (vezi suprapunerea pe harta la suncalc.org )
    E foarte posibil (trebuie verificat in teren) ca din pozitia soferului soarele batea exact in contre-jour fata de semnalul luminos.Adica din pozitia soferului, semnalul luminos se suprapunea exact peste soare.
    Asta poate fi una din cauzele favorizante, alaturi de altele..
    .
    Mai jos, un raport din Marea Britanie despre un accident la trecerea cu calea ferata (avand ca si factor favorizant reflexia solara si distorsiunea perceptiei semnalelor luminoase de catre conducatorii auto) precum si masurile dispuse pentru remediarea situatiei.
    https://assets.publishing.service.gov.uk/media/547c8fbfe5274a428d000143/R172013_130924_Beech_Hill_v2.pdf

  • dar nimeni nimeni nu mai ia in calcul ca factorul uman este cel mai important????????? neatentia si viteza!!! cand sti ca esti pe un drum care nu este o autostrada, unde poate sa apara orice factor, nu credetei ca cel mai important este sa fi atent la drum?????????????? poate intr-o zi nu va functiona nici o chestie tehnice, electronica etc. atunci ce veti face??? daca tu nu esti atent si prevazator….. atunci…doamne ajuta!!!!!

  • Sunt din Nepos, am inteles ca o persoana care se afla pe pod (pe partea opusa a caii ferate) l-ar fi avertizat (gesticulat) pe sofer sa nu treaca calea ferata fiindca trenul este foarte aproape (de pe pod, vizibilitatea este mai mare in ceea ce priveste calea ferata). Semnalele acustrice si luminoase au fost instalate in urma cu mai bine de vreo 25 de ani, cand bariera manuala a fost dezafectata si nu cred ca au fost defecte vreodata. In fiecare zi sute de masini si oameni trec calea ferata prin acel loc. Acesta este primul accident feroviar mortal in mai bine de 25 de ani de la instalarea semnalelor luminoase in gara Nepos. Semanlele acustice nu pot fi auzite numai daca muzica este la un volum inalt in masina, iar cele luminoase sunt vizibile la orice ora din zi si noapte.

  • De asemenea, am auzit ca la acea trecere peste calea ferata era oprita o alta masina care astepta sa treaca trenul din cauza ca semnale acustice si luminoase erau in functiune. Masina care a produs accidentul a depasit-o pe cea care era oprita, incercand sa treaca calea ferata.
    In fine, Dumenzeu sa ii odihneasca in pace.

  • John, foarte probabil că accidentul e datorat comportamentului riscant.
    Dar preocuparea autorităților nu e să pună vina pe cei care au asemenea comportamente, ci să protejeze victimele colaterale.
    E simplu din perspectiva simplistă, nu facem nimic, pentru că nu avem control în capul unui om.
    Dar o perspectivă mai complexă ia în calcul limitarea consecințelor unui comportament riscant a cuiva.
    Îți dau un exemplu.
    Alcoolul la volan.
    Perspectivă simplistă. A băut, extrem de mult s-a urcat a lovit pe cineva.
    Perspectivă complexă. Cum să eviți ca şi cineva care a băut să nu urce la volan( comportament riscant pentru ceilalți). Introduci tehnologia în ecuaţie.
    Etilodemarorul în maşină.
    Poate să sufle Ion cât vrea dar nu-i porneşte maşina.
    E drept, poate să pună cineva în locul lui să sufle..apoi să conducă Ion da şi asta poate fi adresată-recunoaştere facială ..
    Deci atunci când pui în prioritate viața unui om înainte , sunt soluții dacă vrei.
    Costă momentan.
    Dar poate că la un anumit nivel acele costuri produc economii pe termen lung.

    • CC, ai dreptate,trebuie sa privim lucrurile dintr-o perspectiva complexa. Din pacate, in cazul de fata, toate masurile au fost luate de institutia in cauza (CFR)pentru a se evita asa o tragedie. Sistemul de avertizare a functionat fara gres dupa cum am spus, timp de mai bine de 25 de ani. Timp de 25 de ani mii, daca nu sute de mii de oameni au respectat sistemul si nu au patit nimic. Faptul ca unii aleg sa il ignore si suporta consecintele de rigoare, este alta treaba si nu inseamna ca sistemul e defect si trebuie inlocuit/inbunatatit. Dupa cum spune comentatorul Ceferist, chiar daca trecerea era echipata cu bariere, probabil conducatorul auto ar fi ales sa treaca printre ele.
      Iti dau un alt exemplu: unde sunt fire de inalta tensiune exista si avertizarea de genul: „Atentie, risc de electrocutare”. Oamenii au de ales: nu se apropie de cablurile electrice si nu patesc nimic, sau ignora avertismentul si sufera consecintele. La fel si in cazul accidentului: conducatorul auto a fost avertizat atat acustic cat si vizual (in plus a fost avertizat si de un localnic din apropiere sa nu treaca, fiindca trenul e aproape). Si-a asumat un risc si a suferit consecintele. Un risc imens, doar pentru a ajunge la rude cu 20 de secunde mai devreme. Oricum, din ce vad eu, a cam devenit sport national trecerea peste caile ferate cu masina la”risc”.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS