Social

ADI Turism, bani mulți de la buget, rezultate puține. Pe ce s-au dus 740.000 de lei

Înființată în urmă cu patru ani sub tutela Consiliului Județean, Asociația de Dezvoltare Intercomuniatră (ADI) Turism a cheltuit până acum 740.000 de lei pe participări la târguri, conferințe, consultanță și servicii de creație, dar nu a fost capabilă nici măcar să adune la un loc toate informațiile de care ar avea nevoie un turist ce vrea să viziteze județul.

”Nu există un site oficial privind promovarea turismului”, i s-a răspuns deputatei USR Cristina Iurișniți care a cerut CJ să-i spună pe ce s-au cheltuit banii publici alocați ADI Turism.


”Deși nu are nici la această oră măcar un site oficial de internet, ca sursă publică de informații care să promoveze turismul în județ, Bistrița-Năsăud nu stă în schimb deloc rău la capitolul bani investiți (vorba vine!) în acest sens. Totul datorită încă unei instituții controlate cu dibăcie de către liderii PSD județeni și aliații lor, specializată în cheltuirea – cu rost sau fără rost, dar la valori considerabile – a banilor publici: Asociația pentru Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Turism în județul Bistrița-Năsăud”, atrage atenția deputatul Cristina Iurișniți.

Din răspunsul autorităților, reiese că, precum Elena Udrea care a cheltuit o avere pe logo-ul României cu frunza, tot așa și CJ a dat 25.000 de euro pe ”serviciile de creație (design grafic) în vederea realizării constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud care conține designul logo-ului în versiunile color, bicolor și monocrom și manual de identitate vizuală”. Efectul? Același ca și în cazul Elenei Udrea: zero.

Cele mai scumpe au fost ”serviciile de consultanță pentru elaborarea unui studiu privind conceptul și viabilitatea economică a parcului de distracții Dracula Park”, finanțate cu 200.000 de lei, adică peste 40.000 de euro.

În timp ce turistul nu găsește nicăieri informații comasate despre ce are de oferit județul Bistrița-Năsăud, în alte județe, ADI Turism se dovedesc a fi eficiente.

Spre exemplu, un număr de 65 de unităţi turistice din judeţul Covasna au primit la începutul lunii iunie certificatul „COVID Safe Place” din partea Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului din cadrul Consiliului Judeţean, acestea bifând zece măsuri suplimentare de igienă, protecţie şi siguranţă, pe lângă cele obligatorii dispuse de autorităţi pentru combaterea pandemiei. Primele 65 de unităţi de cazare, respectiv hoteluri, moteluri, pensiuni, campinguri, vile şi conace, se regăsesc pe site-ul www. visitcovasna.com.

9 comentarii

  • Studii, consultanta, sedinte. Film si logo la suprapret si alte alea. Nimic concret. Administratie publica parca nu iese din birouri. Chiar si daca ar avea effect o masura, ar fi condamnat la moarte direct din cauza lipsei de informarea turistiilor, lipsa infrastructura si lipsa de obiective de vizitat. Exemplu celebru este lacul Colibita, fara acces la malul apei si pe unele locuri chiar si inchis vederea catre lac de proprietari fara bunul simt.

  • Aceste Agentii de Dezvoltare create in judetul Bistrita-Nasaud sunt o adevarata pacoste. ADI-deseuri a ,,aruncat peste gard” aproximativ 40 milioane de euro, iar ADI -turism vad ca ii calca pe urme. Si mai sunt tot felul de agentii si institutii deconcentrate care ar trebui sa contribuie la dezvoltarea serviciilor dar, din pacate, sunt ,,refugii” pentru oamenii de partid. Filiala NV al ANRSC (agentia nationala de reglementare in servicii comunitare) este un exemplu .

  • pai normal ca n-au succes daca promoveaza gorduna!!! Dar mintea limitata a lui Cerceja si a intelegerilor politice psd-pnl.. ce sa ceri mai mult? pacat ca banii fraierilor sunt risipiti aiurea!
    De ce nu promoveaza partia de ski daca tot o avem? aaa… se tem ca o sa aiba succes si nu au ce face cu turistii…, normal ca exista o retinere…vin turisti la ski la Bistrita … n-au unde dormi… dorm in masini si pe deasupra nici nu pot schia… ca nu e zapada!
    si pe de alta parte lasi/accepti ca hoteluri ca Dracula si Codrisor sa puna lacatul??? OK…hai sa promovam hotel MYA, diana…raiul curvelor

  • si nu vad in acea hartie cu explicatii salariile!!! salariile+taxele lor aferente! tot bani publici sunt, nu? + cheltuletile de functionare a acestei institutii… chirii, utilitati, cheltueli de functionare… bla bla bla…

  • Pentru a avea rezultate notabile in orice domeniu, este nevoie de o echipa solida in primul rand. Ori nu cred ca la ADI Turism poate fi vorba de asa ceva.

    Luand exemplul dumneavoastra, uitandu-ne inspre Covasna, acolo se vad rezultatele dupa ani de munca si investitii in zona turistica, cu bugete serioase. Iata ce spune un articol din 2017:

    „Municipiul Sfântu Gheorghe va contribui anul acesta cu suma de 450.000 de lei la bugetul Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului în judeţul Covasna, cotizaţia fiind, practic, dublată, în perspectiva organizării evenimentelor ce vor avea loc sub genericul „Anul turismului”.
    Conducerea Asociaţiei şi-a propus ca anul acesta să intensifice acţiunile de promovare a judeţului Covasna pe plan naţional şi internaţional, să deschidă un nou birou de informare turistică în centrul municipiului Sfântu Gheorghe şi să organizeze mai multe festivaluri tematice care să atragă mai mulţi vizitatori în judeţ, cum ar fi „Galopiada secuiască”, Festivalul kurtoskolacs-ului, Festivalul pălincii, Festivalul apelor minerale, etc.
    Anul acesta, conducerea Asociaţiei şi-a planificat un buget minim de 1.305.000 lei, din cozitaţiile Consiliului Judeţean Covasna (800.000 de lei), Consiliului local Sfântu Gheorghe (450.000 de lei) şi Consiliului local Covasna (55.000 de lei), iar o parte din aceşti bani vor fi cheltuiţi pentru participarea la târguri de turism din România, Republica Moldova, Ungaria, Polonia şi Anglia, precum şi pentru organizarea unor info-trip-uri pentru jurnalişti şi bloggeri din ţară şi de peste hotare care să „testeze” şi, ulterior, să promoveze oferta turistică a judeţului Covasna.
    De asemenea, vor fi tipărite sau retipărite o serie de cataloage, hărţi şi broşuri turistice în limbile română, maghiară şi engleză.”

  • Din nou Curtea de Conturi a Romaniei doarme bine in fotolii. Exact ca si Avocatul poporului si aceste entitati consuma bani de pomana fiind parazitare pe spatele poporului roman.

  • Orlado, Forida?!? Wow, n-o găsit un ringhișpil mai aproape? Păi cine o fost acolo? Cine s-o sacrificat pentru binele județului? Măcar să fi pus pe facebook o filmare? De ce ne plângem atunci? E foarte bună activitatea ADI Turism. Turismul e cu dublu sens. Pe proști îi aburim cu marea de la munte de ajung aici pe niște coclauri și nici n-au loc de parcare să mănânce un păstrăv îngrășat cu dejecții. Pe deștepții îngrășați intercomunitar de la buget îi trimitem în America să se dea în tiribombe adevărate nu făcături. Și, iarna la ski prin stațiuni în Europa, să ia și de acolo model pentru pârtia de pe dâmbul proștilor. Votați, votați, votați de vreți cu ADI-ul să prosperați!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS