Traversarea cu încetinitorul a orașului Beclean ar putea deveni istorie. Mult așteptata variantă ocolitoare a orașului a primit acord de mediu, acel ”act administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi, după caz, măsurile pentru protecţia mediului, care trebuie respectate în cazul realizării unui proiect”.
Astfel, pe site-ul Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud a fost publicat următorul anunț: ”Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de U.A.T. Orașul Beclean, cu sediul în orașul Beclean, str. Trandafirilor, nr. 2, județul Bistriţa-Năsăud, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud cu nr. 10.324/21.08.2019, ultima completare cu nr. 14.954 / 12.12.2019, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările și completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 11.12.2019, că proiectul „Varianta de ocolire a orașului Beclean”, propus a fi amplasat în intravilanul și extravilanul orașului Beclean, județul Bistriţa-Năsăud, nu se supune evaluării impactului asupra mediului”.
Conform sursei citate, varianta de ocolire a orașului Beclean a fost proiectată cu parametrii unui drum de clasă tehnică II, dar cu o singură bandă pe sens, cu lungimea L = 1,195 km.
”Justificarea soluției adoptate este faptul că centura de ocolire a orașului Beclean este o primă etapă în realizarea legăturii dintre drumul expres Someș Expres Turda÷Halmeu (indicativ DX4) și Autostrada Nordului (cu mențiunea că în viitor varianta ocolitoare va fi adusă la profil complet de drum expres: 2 x 3,50 m benzi pe sens)”, arată APM.
Varianta de ocolire prevede: două tronsoane de drum, unite printr-un pod peste râul Someşul Mare și două sensuri giratorii pentru racordare la drumurile DN17/E58 și DN17D. Partea carosabilă va avea 2 x 3,50 m = 7,00 m; acostamente 2 x 1,50 m, din care 2 x 0,75 m benzile de încadrare și 1 x 0,75 m acostament din piatră spartă pe stanga și 1 x 0,75 m dreapta (0,15 m sistem rutier consolidat și 0,60 m rigolă de acostament); platforma drumului 10,00 m. Lungimea celor două tronsoane de drum este de L= 611,40 m, lungimea podului, L = 583,60 m include și zidurile întoarse. Podul – viaduct va traversa râul Someșul Mare și insula formată de brațele acestuia, suprastructura proiectată are 14 deschideri egale (podul are 2 culei și 13 pile intermediare), cu gabaritul podului în sens transversal de 11,60 m.
Traseul variantei ocolitoare se suprapune parțial cu situl Natura 2000 ROSCI0393 Someșul Mare. Ecosistemul acvatic va fi afectat doar temporar, în perioada execuţei lucrărilor în albia minoră și în sit, prin realizarea a două peninsule cu caracter temporar se va modifica secţiunea de curgere a apei, astfel: pe brațtl drept de la 55 m la 30 m și pe brațul stâng de la 40 m se va reduce la 20 m, în condițiile în care debitul apei pe brațul stâng este mult mai mic decât cel de pe brațul drept.
Perioada de implementare a proiectului – conform graficului de realizare al investiției, 36 luni, care include și perioada obținerii avizelor aferente, iar durata de execuție propriu-zisă este de 23 luni.
„Adio dar raman cu tine”.
Pana se va realiza tot la cozi/ blocaje vom sta (probabil inca cativa ani buni de acum incolo la cum se lucreaza).
Puteam sa zicem adio daca se incepea prin montarea unor semafoare cu buton, semafoare care Primaria Beclean se incapataneaza sa nu le monteze.
Acordul este acord…construcția propriu zisa, ne interesează
Corect!!!!
Se liniștește traficul din centru si devine un calvar pentru locuitorii de pe strada Beclenuț… strada care nu este destul de lata pentru asa ceva… plus ca lipsesc trotuarele promise de acest primar care ocupă funcția din anul 2000… mai degrabă e variantă ocolitoare a centru orașului Beclean pentru că nu ocolește orasul mai deloc
Ia mai manati mai, hai, hai… inca mult si bine… prin Beclean… cel putin 3 ani, hai, hai.
Intre 10 si 20, pe putin. Dupa 20 de ani de mandat si-a dat seama ca e nevoie de centura.
Deci avem poctcoavele.Ne mai trebuie calul!!Dar banii pentru cal i o papat psdistii in Austria!!
scuze,potcoavele
Haidati sa fim seriosi. Nu exista nimic protejat in tara asta numai pe o hartie aruncata intr-un sertar. Nici un SIT nici un parc National totul este varza si se fura si se distruge fara remuscari. Apele sunt gri de trei luni de zile dupa ce guvernul demis Dancila a dat ultimii bani din fondul de rezerva a guvernului pt. niste lucrari scandaloase de regularizare a paraielor si Sieului cu plasa geo-textil si eliminarea masei vegetale de pe maluri. Astfel si paraul Dipsa si Lechinta si portiuni mari din raul Budac-Sieu sunt varza. Si pe Budac este SIT NATURA 2000, mergeti si vedeti cum arata situl. Totusi primarul NICOLAE MOLDOVAN are un atuu in plus fata de primarul Bistritei. a stiut de la inceput sa nu se cramponeze din prostie, aroganta pe un singur traseu, ci sa comande un proiect cu o varianta cu adevarat ocolitoare si nu prin intravilan asa ca la B-ta. Spor la treaba !
Greșit d Dolha nu e penticostal e ortodox
Degeaba tot comentați, mai bun ca și Nicu Moldovan nu a avut primarul oraș și nu mai o sa aibă niciodată, dacă nu era el primar, nimeni nu mai auzea de acest oraș în special de Figa, a făcut foarte multe și va face în continuare.
Cel mai ideal ar fi sa bage gazul (dacă se poate) de la beclenut în colo spre Năsăud, satele alea.
Iar cu centura sigur va aduce în plus mare, doar ca va trebui sa refacă drumul beclenutului, dacă nu o sa fie un dezastru.
Orașul primar **