Actualitate

AJOFM, bilanț pe 2015. Otilia Râpan: 8.614 persoane angajate

Directorul AJOFM Bistrița-Năsăud, Otilia Râpan, a făcut bilanțul activității instituției până la data de 30 noiembrie 2015.

1) Prin Programul de ocupare a forței de muncă pentru anul 2015 a fost estimată încadrarea a 5.600 persoane, la nivel judeţean. Până la data de 30 noiembrie 2015 au fost încadrate în muncă un număr de 8.614 persoane (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 153,82%), după cum urmează: 2.812 din mediul urban, 5.802 din mediul rural, 2.459 cu vârsta sub 25 ani, 1.974 cu vârsta între 25 şi 35 ani, 1881 cu vârsta între 35 şi 45 ani, 2.300 cu vârsta peste 45 ani

Cele 8.614 persoane ocupate şi tipurile de măsuri finanţate din bugetul asigurărilor pentru şomaj se prezintă astfel:

8.266 persoane prin acordarea serviciilor de mediere (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 183,69%), din care: 6.451 prin medierea pe locuri de muncă pe perioadă nedeterminată, 1.815 prin medierea pe locuri de muncă pe perioadă determinată,

1.175 persoane prin acordarea serviciilor de informare şi consiliere profesională (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 117,50%);

348 persoane prin organizarea cursurilor de formare profesională (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 99,43%);

144 persoane prin completarea veniturilor şomerilor care se încadrează înainte de expirarea şomajului (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 90,00%);

635 persoane prin acordarea de subvenţii angajatorilor pentru încadrarea şomerilor peste 45 ani sau părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 92,03 %), din care: 632 şomeri peste 45 de ani (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 92,26%), 3 părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 60,00%),

8 persoane care mai au 5 ani până la pensie (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 80,00%);

41 persoane prin stimularea mobilităţii forţei de muncă (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 20,00%), din care: 5 prin încadrarea într-o localitate la o distanţă de peste 50 km faţă de domiciliu (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 20,00%), 36 prin încadrarea în altă localitate cu schimbarea domiciliului (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 20,00%),

221 persoane prin acordarea de subvenţii angajatorilor pentru încadrarea absolvenţilor din instituţii de învăţământ (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 88,40%), din care: 18 absolvenţi ai ciclului inferior al liceului sau ai şcolilor de arte şi meserii (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 45,00%),144 absolvenţi de învăţământ secundar superior sau învăţământ postliceal (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 120,00%), 59 absolvenţi de învăţământ superior (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 65,56%),

126 absolvenţi beneficiari de primă de încadrare (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 126,00%);

3 persoane prin acordarea de subvenţii angajatorilor pentru încadrarea persoanelor cu handicap;

31 persoane prin încheierea de contracte de solidaritate (gradul de realizare al acestui indicator fiind de 103,33%);

2) Un alt obiectiv realizat în primele 11 luni ale anului 2015 este cel legat de creşterea calificării prin promovarea PROGRAMELOR DE FORMARE PROFESIONALĂ pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.

De la începutul anului până în prezent prin Centrul de Formare Profesionala Bistriţa s-au organizat 33 de programe de formare profesională în 22 de ocupaţii la care au fost cuprinşi 632 şomeri (389 şomeri indemnizaţi şi 234 şomeri neindemnizaţi).

Ca şi formă de pregătire s-au organizat:

– 5 cursuri de iniţiere în 3 ocupaţii (competenţe informatice; comunicare în limba engleza şi comunicare în limba italiană);

– 21 cursuri de calificare în 14 ocupaţii (bucătar; coafor; ospătar; patiser; cosmetician; frizer; manichiură pedichiură; tehnician maseur; instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze; lucrător în comerţ; lucrător în structuri pentru construcţii; zidar,pietrar,tencuitor; cameristă; lucrător în cultura plantelor );

– 4 cursuri de perfecţionare în 4 ocupaţii (inspector resurse umane; manager îmbunătăţiri procese; responsabil procese; designer pagini web );

– 3 cursuri de specializare în 1 ocupaţie (contabil);

În acest an s-au organizat 5 noi ocupaţii:

limba italiană – curs de iniţiere;

zidar – curs de calificare;

manager imbunătăţiri procese – curs de perfecţionare;

responsabil procese – curs de perfecţionare;

designer pagini web – curs de perfecţionare;

386 şomeri au absolvit programele de formare profesională şi 348 şomeri aflaţi în perioada de monitorizare au fost încadraţi în muncă în 2015 ca urmare a participării la aceste programe de formare profesională.

3) FORMARE PROFESIONALĂ prin UCENICIE LA LOCUL DE MUNCĂ în conformitate cu Legea Nr.279/2005

În luna decembrie 2015 s-a finalizat un program de ucenicie la locul de muncă pentru 12 persoane în ocupaţia „agent de curăţenie clădiri şi mijloace de transport” (curs de nivel 1 – formarea profesională şi subvenţionarea angajatorului de 300 lei/persoană/lună s-a făcut pentru 12 luni). Furnizorul de formare profesională a programului de ucenicie la locul de muncă a fost SC Diatours SRL.

În luna iunie 2015 s-a demarat un program de formare profesională de ucenicie la locul de muncă pentru 7 persoane în ocupaţia „operator mase plastice termoplastice” (curs de nivel 3 – formarea profesională şi subvenţionarea angajatorului de 300 lei/persoană/lună se va face pentru 36 luni). Furnizorul de formare profesională a programului de ucenicie la locul de muncă este SC Teraplast SA.

4) BURSELE LOCURILOR DE MUNCĂ au constituit un alt aspect important din activitatea instituţiei, astfel că, la cele 2 burse tradiţionale (Bursa generală a locurilor de muncă şi Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi) au participat :

111 agenţi economici;

1360 persoane aflate in căutarea unui loc de muncă;

1051 locuri de muncă vacante declarate de agenţii economici la aceste acţiuni;

360 persoane angajate în perioada de monitorizare;

5) Pentru o mai bună desfăşurare a activităţilor specifice, A.J.O.F.M. Bistriţa-Năsăud a încheiat o serie de ACORDURI DE PARTENERIAT sau PROTOCOALE DE COLABORARE cu: INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN BISTRIŢA-NĂSĂUD, INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ BISTRIŢA-NĂSĂUD, CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BISTRIŢA-NĂSĂUD, SERVICIUL DE PROBAŢIUNE BISTRIŢA-NĂSĂUD, LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BISTRIŢA, COLEGIUL TEHNIC INFOEL BISTRIŢA, COLEGIUL NAŢIONAL ANDREI MUREŞANU BISTRIŢA, ŞCOALA GIMNAZIALĂ LUCIAN BLAGA BISTRIŢA, PENITENCIARUL BISTRIŢA, PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BISTRIŢA PRIN DIRECŢIA MUNICIPALĂ DE SERVICII SOCIALE

6) INFORMARE ŞI CONSILIERE ÎN ŞCOLI

AJOFM Bistriţa-Năsăud a organizat pe parcursul anului 2015 o serie de activităţi de orientare şi consiliere profesională pentru tinerii din instituţiile de învăţământ bistriţene cum ar fi: Colegiul Naţional ANDREI MUREŞANU – Bistriţa, Colegiul Naţional LIVIU REBREANU – Bistriţa, Şcoala gimnazială LUCIAN BLAGA – Bistriţa, Liceul cu program sportiv – Bistriţa, Liceul Tehnologic – Bistriţa, Liceul Tehnologic de Servicii – Bistriţa, Liceul Tehnologic Agricol – Bistriţa, Liceul Tehnologic ION CĂIAN ROMÂNUL – Căianu Mic

Făcând un bilanţ al activităţilor desfăşurate în şcoli, au fost susţinute 19 seminarii la care au participat 289 elevi, în mare parte din clasele terminale .

7) ŞOMAJUL INREGISTRAT ŞI EVOLUŢIA ACESTUIA ÎN ULTIMUL AN

Perioada analizată Total şomeri înregistraţi Şomeri indemnizaţi Şomeri       neindemnizaţi
Decembrie 6042 3326 2716
Ianuarie 5949 3310 2639
Februarie 5787 3174 2613
Martie 4946 2398 2548
Aprilie 4542 2063 2479
Mai 4508 2014 2494
Iunie 4258 1721 2537
Iulie 4504 1771 2733
August 4631 1973 2658
Septembrie 4751 2124 2627
Octombrie 4645 2175 2470
Noiembrie 4575 2255 2320

 

EVOLUȚIA RATEI ȘOMAJULUI:

decembrie 2014 – 4,41%, ianuarie 2015 – 4,41%, februarie 2015 – 4,29%, martie 2015 – 3,67%, aprilie 2015 – 3,37%, mai 2015 – 3,34%, iunie 2015 – 3,16%, iulie 2015 – 3,34%, august 2015 – 3,43%, septembrie 2015 – 3,52%, octombrie 2015 – 3,44%, noiembrie 2015 – 3,39%.

8) BUGETUL AJOFM
În anul 2015 prin fila de buget nr. 15391/07.12.2015 a AJOFM Bistriţa – Năsăud au fost alocate fonduri pe trimestre distribuite pe capitole şi articole cu destinaţie precisă şi limitată, astfel:8) BUGETUL AJOFM BISTRIŢA – NĂSĂUD

cheltuielile necesare pentru desfăşurarea cursurilor de formare profesională a şomerilor, precum şi pentru funcţionarea Centrului de Formare Profesională Bistriţa (cursuri de formare profesională, utilităţi, analize medicale, abonamente pe mijloacele de transport în comun) la data de 30.11.2015 au fost în valoare de 461.471 lei . Pentru aceste tipuri de cheltuieli bugetul aprobat a fost de 581.500 lei, astfel încât la data de 30.11.2015 execuţia cheltuielilor la capitolul „ÎNVĂŢĂMÂNT „ în total buget alocat se prezintă la 79,36%.

cheltuielile cu măsurile active destinate stimulării ocupării forţei de muncă care se adresează pe de o parte angajatorilor iar pe de altă parte persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, au fost la data de 30.11.2015 în valoare de 4.659.690 lei. Cheltuielile pentru măsurile active s-au împarţit astfel:

cheltuieli acordate pentru stimularea mobilităţii forţei de muncă (prima de încadrare şi prima de instalare) în valoare de 93.820 lei;

cheltuieli pentru stimularea angajatorilor care încadrează absolvenţi în valoare de 1.257.063 lei;

cheltuieli pentru stimularea absolvenţilor (prima de încadrare şi prima de stimulare) în valoare de 57.647 lei;

cheltuieli pentru stimularea angajatorilor care angajează şomeri aparţinând unor categorii defavorizate (persoane peste 45 ani şi unici întreţinători de familie, persoane cu handicap, persoane care mai au 5 ani până la pensie) în valoare de 3.048.904 lei;

cheltuieli pentru încadrare elevi şi studenţi pe perioada vacanţei de vară, Legea 72/2007, în valoare de 75.774 lei;

cheltuieli pentru stimularea şomerilor care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj ( 30% din somaj) în valoare de 126.482 lei.

 

4 comentarii

  • Misto!Cifrele arata ca pe vremea odiosului cand se faceau raportarile la colhoz.Frumos ambalate,dar nu releva nimic.In momentul de fata legea obliga angajatorii sa anunte AJOFM fiecare loc de munca vacant si fiecare angajare.Pratic ei contabilizeaza angajarile din judet si fac raportari statistice.Trebuie sa ai tupeu sa te dai la ziar cu asa ceva…

  • ce le place directori
    hi hi hi hi
    raportari din pix…….mno ca sunt mari directori…..dar oare dupa competenta?
    pusi politic…..ca pe vremea lu’ GHEORGHIU DEJ!
    vai si amar ………………….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.