Actualitate

Cum a ajuns un fost sportiv să vândă la Bistriţa haine şi încălţăminte de firmă aduse din Italia şi Anglia

Mai multe magazine cu haine de firmă s-au deschis în ultima perioadă la Bistriţa, majoritatea cu îmbrăcăminte din moda anilor trecuţi ce pot fi purtate zi de zi, aduse din străinătate de la mari branduri cunoscute. Unul dintre acestea s-a axat însă mai mult pe articole sportive pentru că şi cei care îl administrează sunt pasionaţi de sport. Este vorba de soţii Liana şi Florin Greţa, doi bistriţeni care s-au întors de curând din Italia, unde au lucrat întzr-un sat de vacanţă de patru stele de lângă Florenţa.

Liana Greţa a absolvit Liceul cu Program Sportiv Bistriţa, apoi Facultatea de Business la UBB Cluj şi un master în afaceri generale. A fost manager la fostul Restaurant Phoenix, după care a plecat în Italia să-şi urmeze soţul, pe Florin Greţa – de loc din Sângeorzu Nou (Lechinţa), absolvent al Facultăţii de Educaţie Fizică şi Sport a UBB, care lucra deja de 10 ani acolo. Florin a deţinut o vreme o sală de sport la Bistriţa, dar în momentul în care pe piaţă au apărut centre de sport şi agrement bine dotate a decis să renunţe fiindcă şi-a dat seama că nu poate face faţă concurenţei.


Florin a decis să plece însă în Italia unde a lucrat 15 ani din care 12 la un sat de vacanţă de patru stele de lângă Florenţa mai întâi ca salvamar şi antrenor, apoi ca responsabil de security. De altfel, relaţia lui bună cu angajatorul l-a făcut să-şi păstreze colaborarea cu el, aşa că şi vara aceasta va pleca din nou pentru două luni să onoreze un contract. De altfel şi soţia lui a lucrat în acelaşi sat de vacanţă la market. De curând, cei doi s-au întors acasă deoarece fetiţa lor a împlinit vârsta la care merge la şcoală.

„Eu sunt de părere că, în România, încă se face şcoală serios. Sper să nu fiu dezamăgită. De-asta ne-am întors, pentru fetiţă. Ne-am tot gândit ce să facem, în ideea că nu mai vreau şefi, vreau să îmi fac singură programul. Am deschis acest outlet. Lucrez eu şi soţul meu. Marfa o aducem din Italia şi din Anglia. Toată este originală de la firme precum Asics, Asidas, Nike, Tommy Hilfiger, Armani, ce nu se găseşte pe piaţă, zic eu, marfă de calitate şi la preţuri foarte bune”, a spus Liana Greţa.

L-am întrebat pe Florin Greţa cum le-a venit ideea să deschidă un outlet.

„Acolo unde locuiam, în Italia, erau nişte mall-uri foarte frumoase, iar în timpul liber mergeam în mall-uri, ne mai plimbam, ne mai cumpăram câte ceva. Încet-încet am tot observat că vin persoane din alte ţări cum ar fi China, Rusia şi altele care cumpără din mall-urile respective marfă şi le vând în ţara lor. Atunci am, zis să încercăm să facem şi noi lucrul acesta, să luăm haine de firmă pe care să le vindem în România chiar şi la comandă, deci lucruri mai scumpe, gen Gucci, Prada, Valentino. Investiţia este însă mare fiindcă o colaborare cu aceste firme mari nu o poţi avea decât de la 50.000-100.000 de euro în sus ca să îţi dea discount-uri. Atunci am zis să începem mai uşor cu firme gen Tommy, Calvin Klein, Nike şi să urcăm spre brandurile mai mari. Am optat pentru outlet pentru că aşa putem vinde hainele care nu sunt în moda anului 2017. Altfel, ca să vinzi hainele marile branduri, trebuie să ai aprobarea lor. Noi am afişat în magazin faptul că produsele sunt originale, achiziţionate din outlet-uri din străinătate, modele din sezoanele trecute. Deci nu sunt haine din sezonul actual”, a spus Florin Greţa.

Hainele şi încălţămintea pe care soţii Greţa le au în magazinul deschis în zona complexului Cibela sunt de la firmele Asics, Tommy Hilfiger, Calvin Klein. „Iniţial am vrut să mergem spre Grigore Bălan, dar chiriile mi se par exagerate pentru zona Bistriţei. Un spaţiu de 100 de metri pătraţi costă 1200 de euro. Noi, neavând experienţă în acest business, am zis că trebuie să ne calculăm costurile iniţiale, să ne dăm o perioadă de timp să ne cunoască lumea şi atunci să nu avem o marjă de eşec aşa de mare. Una e să plăteşti chirie 300-400 de euro pe lună şi alta 1200 de euro pe lună”, a spus Florin Greţa.

Întrebat cum a fost startul afacerii, Florin Greţa a spus că nu toţi clienţii au avut încredere că produsele sunt originale: „Am pus preţurile joase, fără adaos comercial mare ca să ne facem publicitate mizând că omul care vine şi cumpără la preţ mic spune şi altuia şi aşa se aude de noi. Am mers pe principiul acesta, dar nu ştiu dacă a fost o idee bună pentru că lumea care vedea 180 de lei pentru o pereche de pantofi sport Asics care, în mod normal, costă 250 de lei, întreba dacă sunt produse originale. Încerc să le explic oamenilor că sunt. Toată marfa e pe factură, nu ne permitem să băgăm să băgăm în magazin nici marfă contrafăcută, nici de la hoţi. După părerea mea, hoţii reprezintă cea mai mare concurenţă pentru cei care încearcă să facă ceva, oamenii aceştia care vând din portbagaje. Noi însă nu am avut reclamaţii până acum. Sunt foarte mulţumit să văd lumea care vine, apoi revine să vadă ce am mai adus. În mai puţin de două luni, ne-am format o clientelă care revine şi asta ne ajută pe noi să facem o experienţă”.

Referitor la viitorul pe care îl vede pentru business, Florin Greţa a răspuns: „Sincer? Mă sperie gândul că vin două mall-uri aici (pe Calea Moldovei-n.r.), nu ştiu dacă a fost un moment bun să deschidem acest business. Mă aştept ca marile branduri – nu ştiu exact ce vine aici – să aibă o amprentă negativă asupra micilor comercianţi. După părerea mea, va fi o lovitură pe care familiile care au un mic business aici în Bistriţa o vor primi. Şi acesta nu e un lucru bun”.

Ca să se promoveze, soţii Greţa au distribuit pliante elevilor de la Liceul cu Program Sportiv Bistriţa fiindcă echipamentul poate face diferenţa. În micul lor magazin se găsesc pantofi sport de tenis, de alergat, de sală, echipamente sportive, dar şi tricouri, jeans, rochii, pantofi, haine pentru copii. Găsiţi magazinul lor pe Facebook la Sofi Outlet. 

2 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS