Recomandări Social

Povestea Ninei Rus din Romuli. De la şofer de autobuz, la bucătar care inventează preparate

(VIDEO) Nina Rus de la Păstrăvăria Rin Romuli, care s-a făcut cunoscută în emisiunea „Chefi la cuţite”, are o poveste de viaţă demnă de un roman. A plecat la Bucureşti la 12 ani, a abandonat şcoala patru ani mai târziu, s-a căsătorit la 16 ani, a fost prima femeie din judeţul Bistriţa-Năsăud care a obţinut permis categoria D pentru autobuze, iar acum este tot prima din judeţ care a înregistrat la OSIM două preparate culinare pe bază de păstrăv. Însă acesta este doar începutul.

„Prima dată când a venit la Romuli, chef Scărlătesc mi-a spus: Nino, joacă-te cu păstrăvul, fă ce vrei tu din el! Chiar dacă am greşit prima oară şi am aruncat la păstrăv de numa pentru că nu mi-au ieşit toate de la început, totuşi, i-am ascultat sfatul şi îl ascult în continuare şi o să merg mai departe”, a mărturisit Nina Rus la o emisiune televizată unde a povestit lucruri mai puţin cunoscute din viaţa ei.

„Tata a plecat în Israel la muncă şi m-a dus la o mătuşă, la Bucureşti, o soră de-a lui unde am continuat şcoala din clasa a VI-a. În clasa a X-a, mergând eu acasă, în vacanţă, Gabi, care e cu nouă ani mai mare ca mine, m-a văzut plimbându-mă eu pe drum în sus şi în jos şi s-a gândit el că nu pot trece prin faţa lui fără să intre în vorbă cu mine. În iunie ne-am cunoscut şi, în scurt timp, în septembrie am hotărât să nu mai vin la şcoală şi să mă mărit. Eram în clasa a X-a. Nu am mai venit la şcoală la Bucureşti, dar am făcut liceul la seral şi am făcut şi facultate ca să îi fac pe plac tatălui meu. Când am renunţat la şcoală, tata mi-a scris o scrisoare, mi-a zis că-i foarte grea căsnicia, dar eu, fiind o fiinţă puternică, mi-am spus că nu mă va doborî, şi chiar aşa a şi fost. Pe 1 februarie 2018, facem 23 de ani de căsnicie şi mă înţeleg foarte bine cu soţul meu. Chiar dacă m-am căsătorit repede, părinţii mei m-au susţinut”, a spus ea.

Toţi banii pe care tatăl ei i-a câştigat în Israel i-a dăruit Ninei să pună pe picioare Păstrăvăria Rin: „Am nişte părinţi minunaţi, să le dea Dumnezeu sănătate. Noi suntem trei fraţi şi, chiar dacă am greşit, ai noştri părinţi ne-au susţinut întotdeauna. Şi sora mea s-a măritat tot la 16 ani. A fost ceva ciudat în familie. Toţi am făcut şcoala pe reprize. Sora mea s-a măritat şi apoi a terminat şcoala, iar fratele meu care e mai mic, la fel. Mama m-a ajutat foarte mult cu creşterea copiilor care au fost foarte cuminţi. Nu sunt dependenţi de noi. Acum ei stau în Cluj, ne vedem o dată pe săptămână, dar ştiu să-şi gestioneze singuri viaţa. Fetiţa mea are 12 ani, dar a plecat la Cluj cum şi eu am plecat la 12 la Bucureşti”.

Familia Rus s-a ocupat de-a lungul timpului şi cu alte afaceri. „Prima dată am avut cu soţul meu magazin alimentar, am făcut comerrţ. Apoi, am făcut transport de maxi-taxi, am fost prima femeie din Bistriţa-Năsăud care mi-am luat permis categoria D pentru condus autobuze. Am făcut Spania. Eu am fost tot timpul foarte ambiţioasă, în concurs cu soţul, să nu cumva să facă el ceva şi eu să nu fac. Doar noi doi am făcut curse de Spania într-o perioadă. Nu mi-a fost frică. Şi acum conduc, vin la Bucureşti singură. De şapte ani de când avem păstrăvăria nu mai conduc autobuze, dar, dacă s-ar ivi ocazia, aş face din nou această meserie fără nicio rezervă”, a mai spus ea.

Întrebată cum i-a venit ideea să amenajeze un restaurant, Nina Rusa  răspuns: „Având păstrăvăria, mai venea lumea şi cerea câte un preparat, nu-mi pregăteşti un păstrăv, nu faci aia? Aveam bucătăria vraişte pentru că prieteni, cunoştinţe veneau la noi să le prăjim păstrăvi. Atunci am zis că trebuie să facem un restaurant. Am deschis un mic restaurant fără să am cunoştinţe de bucătărie prea vaste. Nu am făcut şcoală în domeniu, dar mătuşa mea la care am stat era bucătăreasă la Ambasada Germaniei şi am mai furat câte ceva de la ea. Ne-am extins cu restaurantul, avem şi cazare, o să fie şi o casă foarte veche. Îmi place foarte mult bucătăria şi experimentez foarte mult. Eu am făcut meniul restaurantului. Într-io vreme, aş fi vrut să renunţ la el şi să fac numai preparate pe bază de păstrăv, dar nu toţi cei care vin la păstrăvărie sunt amatori de carne de peşte. Am inventat multe preparate pe bază de păstrăv. Combin foarte multe ingrediente. Am două produse brevetate la OSIM şi poate vor mai urma şi altele”.

Pentru perioada următoare, Nina Rus are câteva planuri: „Visul meu e să terminăm sala mai mare de restaurant pe care am început-o şi îmi doresc doarte mult să ies şi la târguri internaţionale cu produsele din păstrăv. Lucrăm acum la un site ca să facem livrări şi la domiciliu”.

Prezenţa în emisiunea „Chefi la cuţite” i-a adus mult bine pe plan profesional: „Am prieteni de suflet. Unii m-au ajutat, alţii poate m-au invidiat. Oricum, multora le mulţumesc”.

1 comentariu

• Buna ziua ,am vazut emisiunea Alege reteta culinara si am ramas placut impresionat, zona foarte frumoasa , mincarurile delicioase vazute la televizor ,dar in realitate cred caci sunt grozave. M-ar interesa daca aveti si cazare , sau maca rdaca este cazare in apropiere. Suntem din Moldova- Vaslui si ne-ar interesa sa va vizitam si sa raminem ceva timp in perioada de vara .Multumim!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.