Fondată în 1979, în Belgia, ca reţea de magazine discount şi de cartier, Profi ajungea în 2006 să numere 146 de unităţi în Belgia, Ungaria şi România. În anii următori, şi-a continuat extinderea către diferite părţi din Moldova, Muntenia şi Oltenia.
Un salt important l-a constituit achiziţionarea unei alte reţele româneşti de retail cu o foarte bună reputaţie, Albinuţa, dar pasul cel mai important s-a făcut la sfârşitul anului 2009, când afacerea din România, constituită déjà din 67 de magazine, a fost achiziţionată integral de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), fondul de private equity administrat de Enterprise Investors (EI). Această acţiune s-a finalizat în martie 2010.
De acum separată de magazinele din Belgia şi Ungaria, şi bucurându-se atât de forţa financiară, cât şi de planurile de crestere foarte ambiţioase ale celor de la EI, reţeaua magazinelor PROFI reunite în cadrul companiei PROFI Rom Food Srl. a început să se extinda într-un ritm până atunci nemaiîntâlnit în retailul românesc.
Într-un singur an, au fost inaugurate 26 de magazine, ceea ce a determinat reputata publicaţie de afaceri Ziarul Financiar să califice PROFI drept lanţul de retail modern din România cu cea mai agresivă extindere în 2011. În mai 2012, PROFI număra déjà 118 magazine, iar planurile prevăd extinderea reţelei cu cel putin 25 de noi unităţi până la sfârşitul anului.
Potrivit site-ului companiei, aproximativ 140.000 de clienţi calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele la unele dintre cele mai bune preţuri de pe piaţă. PROFI încurajează producţia locală, peste 90% din sortimentaţia PROFI fiind produsă în România.
Foto: actualul magazin Profi din Piaţa Mihai Eminescu
Adaugă comentariu