Actualitate Recomandări

Albert Gavrilă a încheiat anul 2020 cu o tură pe Vf. Bistriciorul (FOTO-VIDEO)

”Multă zăpadă, vânt și peisaje de basm. Ultima tură în anul 2020”, a scris Albert Gavrilă pe Facebook, unde a postat o serie de filmulețe și fotografii din drumeția de șase ore pe Vârful Bistriciorul la 1990 metri altitudine.

Vârful Bistriciorul este al cincilea ca mărime din Munții Călimani, cel mai înalt fiind Pietrosul Calimanilor cu 2100 m. La el se poate ajunge cu plecare din Colibița pe două trasee, unul cu triunghi albastru, altul cu triunghi roșu.

”Cei care vor să ajungă pe vârful Bistriciorul pot merge cu mașina dincolo de Colibița. Sunt vreo 10-11 km de drum forestier practicabil până la niște clădiri părăsite ale unei foste exploatări miniere din zonă. Chiar din sat, din Colibița, sunt marcaje turistice spre vârful Bistriciorul. Sunt două trasee marcate cu triunghi albastru sau triunghi roșu, iar de acolo, de la clădirile acestea se poate urca prin stânga, prin Poiana Prislop sau direct înainte prin pădure, prin Poiana Dălbidani. Traseul nu e dificil, e de nivel mediu. Oricine are condiție fizică îl poate parcurge. Dacă nu are, poate merge mai încet, iar în 3-4 ore se poate ajunge pe Vârful Bistricior. Cine e mai puțin pregătit poate coborî prin Vârful Zurzugău, de urmat banda galbenă, și poate coborî la Tăul Zânelor. Se face astfel un traseu circuit și se ajunge înapoi la mașină. E un traseu frumos și de circuit”, a spus Albert Gavrilă.

Din tura de final de an, el a postat pe Facebook mai multe fotografii și filmulețe: ”E o plăcere a mea să postez din drumețiile mele, dar nu ca să mă laud, ci ca să se inspire lumea. Oricine are nevoie de informații suplimentare mă poate contacta ori pe Facebook, ori telefonic, iar eu ofer toate informațiile pe care le am. Nu sunt fotograf profesionist, dar îmi place să marchez locurile prin care trec, iar albumele pe care le postez pe Facebook sunt în ordine cronologică pentru ca cei care vor să meargă pe munte să-și dea seama cât se face pe acel traseu. Prima poză este de la plecare, ultima de la sosire. De acolo poate să reiasă și traseul. Uneori mai postez și fotografia cu traseul, prin Strava, care e vizibil pe GoogleMap”.

Pasiunea pentru urcat pe munte o are din tinerețe și a transmis-o întregii familii.

”Am făcut Armata la Vânători de Munte și de acolo am prins plăcerea de a merge pe munte. După Armată, am început cu Munții Bucegi, cu Munții Făgăraș. În 1992, când m-am căsătorit, am inițiat-o și pe soția mea Carmen. Am mers împreună în Bucegi, în Făgăraș, după care am făcut o pauză de vreo 12-13 ani. Fetița noastră s-a născut în 1996, iar în 2008 am reluat călătoriile cu fiica mea care avea atunci 12 ani. Am urcat mai întâi în Bucegi, apoi a fost cu mine în Făgăraș, în Rodnei, deci am fost împreună în câteva locuri frumoase. Chiar și acum 2 ani a fost cu noi pe Vârful Moldoveanu, cel mai înalt din Carpații noștri. Merg din 2008 în mod constant pe munte chiar și singur pentru că lucrez și în week-end uneori, așa că mai merg și în cursul săptămânii când nu pot veni cei din familie cu mine. Îmi place și singur fiindcă mă pot concentra mai mult la fotografiile pe care le fac”, ne-a mărturisit Albert Gavrilă.

La final de 2020, Timp Online îi mulțumește pentru că a împărtășit cu noi frumusețile pe care le-a văzut, pentru că este o sursă de inspirație și un promotor al frumuseții naturii de pe aceste meleaguri. Îi dorim un An Nou cu sănătate în care să continue să străbată munții și să ni-i arate în toată spendoarea lor. La mulți ani și la multe ture frumoase!

6 comentarii

• Foarte frumoase peisajele .Mutumim d-lui Gavrila pentru toate fotografiile postate de-a lungul timpului.Un om curat care indeamna la miscare prin tot ce face.Sa traiti la multi ani , d-le Albert Gavrila si sa va ajute Domnul sa ne mai aratati din frumusetile locurilor vizitate.
    Astazi se cuvine sa multumim si amfitrionilor nostri , d-nei Cristiana Sabau si d-lui Eugen Gheorghe care ne-au fost gazde bune , suportand cu stoicism toate prostioarele noastre.Va urez sa aveti in noul an multa sanatate si bucurii iar ziarul Timp Online pe care-l „pastoriti” cu mult sarg sa aiba viata cat mai lunga .Urez deasemeni „compozitorilor” de comentarii , „postacilor” de meserie cat si celor care au scris ocazional in „foaie” sa fie sanatosi si intelepti in noul an.Doresc deasemeni sanatate si impliniri la toti cititorii ziarului , care din timpul lor pretios dedica cititului cateva minute .Sper ca uneori am reusit sa va descretesc fruntile obosite de greutatile traiului cotidian iar alteori am reusit sa va pun pe ganduri prin opiniile mele oarecum impotriva valului de ura si venin revarsat de cei mai multi , declarati pentru sau contra , unor entitati sau persoane.Azi in prag de sarbatoare /Vreau sa va fac o urare…/Foaie verde iasomie /Sa scapam de pandemie /Sa ne-nghiorlaim cat vrem /In persona si in rem/ Sa ne-mbratisam cu totii /Cu bunicii si nepotii /PSD-isti cu PNL-isti /USR-isti si cu PLUS-isti /Ungurii cu AUR-isti /De-am uitat pe careva / Cuprind in et cetera /Uitati ura si veninul /Sa prindem cu toti vaccinul…Credinta , speranta si iubirea sa va insoteasca in anul care vine.Iubiti-va pamantul din care ati venit , pe care l-ati mostenit , care va hraneste si cu rabdare va asteapta.Fiti intelepti in alegerile pe care le faceti.
    LA MULTI ANI FERICITI !

• Un an în care ne-ați bucurat cu imagini din drumețiile dvs, am simțit că nu suntem singuri chiar daca nu mergem pe munte…. Mulțumim că existați!Solitar sau împreună cu jumătatea dvs ați colindat poteci de munte și cu nerăbdare am așteptat postările Cristianei Sabău Sa aveți sănătate și un An Nou cu împliniri! La mulți ani! Cu respect , Corina

• Aici ar trebui sa mute Primaria partia lu Cretu de pe pasunea de la Unirea. Iata ce zapada avem in timp ce pe pasune au aparut probabil ghioceii. Acolo trebuie redat perimetrul oilor din zona .

• . Unu la mână Primăria Bistrița nu poate cheltui nici măcar un singur leu pe obiective care nu sunt pe raza administrativa a municipiului, așa că degeaba tot își răcesc gura de pomană cei trei corifei ai așa zisei asociații civice. Doi la mână, se vede limpede din pozele domnului Gavrilă că s-a întâlnit cu zăpada doar în zona Parcului Național Călimani. Ca fost verde și fost ecologist, ar trebui să-i fie rușine domnului atoateștiutor pentru sugestia de a se construi o pârtie de schi într-o zonă protejată.

• Esti un retrograd comunist . De ce sa imi fie mie rusine de dreptul CONSTITUTIONAL de a-mi exprima liber opiniile si dreptul la cuvant si petitionare. Anul nou sa iti aduca mai mult bun simt ca tare iti lipseste tie . Si buna crestere din familie la fel.Nu imi spune mie ce se poate face cu acea instalatie inutila. Primaria B-ta o poate vinde s-au intra in parteneriat cu CJ sau Primaria B-ta bargaului. Vezi -ti de treaba ta desteptule !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.