Ministrul Mediului, Tánczos Barna, a anunţat că în 2022 nu va exista o taxă auto sau o taxă de primă înmatriculare, precizând că de câteva săptămâni se lucrează la eficientizarea programului Rabla.
Tanczos Barna a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în câteva zile va fi finalizat programul Rabla pentru versiunea 2022-2024.
„În 2022 sigur nu va exista o taxă auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni bune lucrăm la eficientizarea programului Rabla. În câteva ore, câteva zile, adică săptămâna aceasta se finalizează programul Rabla pentru versiunea 2022-2024. Am promis asociaţiilor de profil o predicitibilitate”, a afirmat ministrul Mediului.
El a explicat că această predictibilitate se referă la chestiuni legate de finanţare şi de avantajele unui asemenea program.
Ministrul Mediului a precizat că în prezent există măsuri de încurajare a celor care doresc să cumpere autoturisme noi.
„În momentul de faţă nu există măsuri de descurajare, există măsuri de încurajare a celor care vor să cumpere maşini noi, inclusiv pentru a susţine industria autohtonă, producţia autoturismelor din România”, a transmis Tánczos Barna.
Înlocuirea mașinilor poluante, cu mașini electrice nu rezolva problema aglomerației de pe șosele, și nici problema parcărilor.
Vor fi tat atâtea mașini!
Taxa de prima înmatriculare in schimb, reduce numărul de mașini, pt că le scumpește.
Dar ii înțeleg pe politicieni că nu introduc noi taxe in acest an. Oamenii o duc din ce in ce mai rău, pt a crescut inflația si le rămân din ce in ce mai putini bani, după ce plătesc utilitățile.
Inflația o sa rămână ridicată, pana când USA si mai apoi Banca Centrală Europeană o sa mărească dobânzile.
Numai ca asta s-ar putea sa provoace căderea Bursei, căderea pieței imobiliare si. țările cu datorii foarte mari, (Portugalia, Italia, Grecia, Spania,)!etc. nu vor mai putea plăti ratele si dobânzile la credite.
Rămâne de văzut cum va fi aplicată aceasta taxa de prima înmatriculare, și daca va fi introdusă cândva i viitor.
In Danemarca taxa este de 80% din valoarea masinii.
Opel Corsa nou 1200 cm3, pe benzină
Pret fārā taxa si fārā TV’A = 9000 €
Taxa de inmatriculare de 80% = 7.200 €
TVA de 25% se aplica la suma de 16.200 €
TVA = 4.005 €
Preț de vânzare =20.250 $
–
Va dați seama cât sunt taxele la o mașina de 50.000€
50.000 x 1,8 x 1,25 = 112.500 €
La mașini vechi importate platesti 80% din valoarea mașinii.
1000 € x 1,8 x 1,25 adică 2.250 €.
Cu cât ai o mașina mai scumpă, cu atât platesti mei mult.
Vezi că și Danemarca are de vânzare 33 avioane F16 vechi de 40 de ani.
Le înlocuiesc cu 27 avioane noi F35 care au costat 2 miliarde de euro.
Am citit ca România cumpara 33 avioanele norvegiene vechi cu 450 milioane de euro. Dacă ar fi vrut F35, le-ar fi ajuns banii de doar 6 avioane noi!
–
Danezii puteau cumpara și alte avioane de vânătoare, noi și ieftine de la suedezi JAR Gripen, de la europeni Eurofighter, etc, dar și-au băgat coada americanii, au făcut lobby , și au spionat persoanele care erau in comisia care trebuia sa ia decizia de cumpărare de avioane!
F35 fac zgomot! Toti cei care locuiau in apropierea aeroportului au fost expropriați, de buna voie, și s-au mutat de acolo, pt că nu puteau dormi noaptea, nu puteau sta in curte de zgomotul făcut de F35.
Ar trebui făcută în funcție de norma de poluare și de cantitatea de gaze emise, și plătită anual. Simplu. Și fără scutiri dacă masina e autoutilitară, ca mai nou toți se plimba cu autoutilitare vechi cu motoare de minim 3000 cmc.