Actualitate Recomandări

Cum arată o zi de Black Friday la Bistriţa. Ceva mai mulţi clienţi, cumpărători puţini

(FOTO) Vinerea neagră este una dintre cele mai importante zile de cumpărături din întreaga lume. Importat din SUA, unde va fi anul acesta în 23 noiembrie, evenimentul crește în popularitate de la an la an, în România fiind prelungit în aproape toată luna noiembrie.

Ambiguu, diluat, cu startul furat de tot felul de companii, fenomenul Black Friday nu este nici pe departe la fel de atractiv ca în străinătate unde sunt reduceri substanţiale într-o singură zi. De exemplu, retailerul Flanco a început perioada reducerilor în 26 octombrie.

În 16 noiembrie, anunţată de comercianţii români ca fiind o Black Friday, ceva mai multă lume a intrat în magazine, dar nu a fost nici pe departe înghesuială. Cei mai mulţi au venit, s-au uitat şi au plecat.

La magazinele Hervis s-a putut cumpăra cu reducere de 20% un singur produs, la H&M au fost redur9i de 20% la toate produsele din magazin.

Mai multă lume preferă să cumpere online. De altfel, liderul pieţei de plăţi online din România a anunţat că estimează, pentru ediţia de Black Friday de anul acesta o creştere cu 30% a valorii tranzacţiilor online comparativ cu anul trecut, depăşind 243 milioane de lei (52,13 milioane de euro).

Ultimele statistici arată că 40% din populaţia României cumpără online, iar 70% dintre cumpărători fac achiziţii lunare. Produsele IT&C se vor menţine şi anul acesta pe primul loc în topul preferinţelor cumpărătorilor. Conform estimărilor PayU, valoarea medie a coşului de cumpărături se va menţine în jurul valorii de 600 lei, similar cu anul anterior.

Comercianţii online nu respectă legislaţia în cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurenţei în urma unei anchete sectoriale privind comerţul electronic, în care arată că în campania de Black Friday de anul trecut preţul de referinţă a fost crescut sau menţinut artificial.

Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 201, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday, arată instituţia.

Din datele analizate de autoritatea de concurenţă, există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preţuri. În aceste condiţii, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepţia clienţilor cu privire la preţul real (preţul de referinţă) fiind deformate.

Ancheta sectorială a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la preţuri promoţionale.

Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut preţuri reduse durate lungi de timp.

Din datele analizate, reiese faptul că sursa principală a reducerilor de preţuri constă în negocierea unor discount-uri importante cu furnizorii. Acest lucru adânceşte şi mai mult barierele existente între retailerii mari şi cei cu o poziţie de piaţă nesemnificativă.

6 comentarii

  • S-a mai educat si romanul, a observat ca acest Black friday este defapt „fraier” day, in care comerciantii vand defapt mai scump decat pretul existent inainte cu o luna.

    • Exact.. scumpesc preturile inainte de black friday, ca apoi sa aplice „reducerile” si sa le vanda la pretul initial. Am vazut produse care sunt reduse de la 56 milioane, la 55.

  • Am cumparat in octombrie un tv cu 420 lei, redus cu 46%. Azi de „vinerea neagră” același tv era 499 lei, la promoție de 51%. S a epuizat in prima oră.

  • Am asteptat sa cumpar un puffer de 1000 l de la emag ..era 2600 lei in urma cu 10 zile si acum e 2300 cu o reducere de 35 % de la 3400 lei..
    KA KAM asta e!

  • friday ul .. mami noastre. vai de soarta noastra. o bataie de joc in toate sferele in aceasta tara. singura solutie este sa fi boschetar sub un pod undeva, sa uiti de toti si de toate…

  • Este ziua in care fraierii pun botul la smecheriile comerciantilor. Bine-i Doamne ca de FRIDY vost eu ma duc la pesti. Multi ai in turma Doamne !

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui ecologistul Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS