La patru ani de la aprobarea studiului de fezabilitate vor începe lucrările la obiectivul de investiţii ”Construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa, legătura între strada Libertăţii şi zona Zăvoaie”, a cărui valoare totală depăşeşte un milion de euro.
Podul peste râul Bistriţa, în aliniamentul străzii Sigmirului, va avea două benzi de circulaţie şi două trotuare, deschidere de 40 m pe 6 grinzi casetate din beton precomprimat şi oblicitate de 70 de grade. Partea carosabilă a podului va avea o lăţime de 7,80 m şi două trotuare pietonale de 1,50 m, delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă şi parapete pietonale metalice de 0,25 m lăţime spre exterior.
Proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; realizarea unui confort al participanţilor la trafic; mărirea siguranţei circulaţiei; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării.
Primarul Ovidiu Creţu: ”Podul Berăriei are menirea să deschidă circuitului edilitar o zonă, Zăvoaie, extrem de importantă pentru Bistriţa. Din cauza faptului că acum este o singură zonă de trecere, peste Podul Budacului, o zonă extrem de aglomerată, zona nu a avut dezvoltarea firească”.
AICI puteţi vedea o scurtă prezentare video a obiectivului.
Podul Berariei este mai mult decat un pod. El deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, prin prelungirea strazii Zavoaie spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu viitorul Parc Industrial Sarata. Ba mai mult, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, se inchide inelul de circulatie amintit la inceput, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din orasul Bistrita.
Alin, văd că te pricepi tare de tot la studiul traficului… Dar podul ăsta e chiar o punte… Nu are nici un element arhitectonic… Ca de obicei în Bistriţa…