Actualitate

Asfaltarea celor 47 de străzi cu 1,3 milioane euro, finalizată. La anul, urmează alte 50. Lista acestora

47 de străzi din Bistrița au fost asfaltate anul acesta din bordură în bordură. Investiția pe cei 17,5 km se ridică la 6,4 milioane lei, aproximativ 1,3 milioane euro.

Străzile au fost alese astfel încât să nu se suprapună cu alte lucrări de investiții, cum ar fi cele prinse în proiectele europene (străzile de pe traseul Linia Verde Viișoara – Unirea, reconfigurarea axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului) și cele 29 pe care se vor face piste pentru cicliști, acestea urmând să fie asfaltate după realizarea pistelor. De asemenea, au fost luate în considerare vechimea stratului de asfalt, starea fizică și gradul de deteriorare al străzilor.

”Am finalizat lucrările de afaltare pe toate cele 47 de străzi, proiect început în luna mai și derulat prin Direcția Servicii Publice, pe care o coordonez. În alegerea străzilor pe care s-a intervenit am ținut cont de gradul de uzură al carosabilului, având în vedere că pe unele străzi nu s-au mai făcut reparații capitale de cel puțin 30 de ani, doar peticiri după reabilitarea rețelelor de utilități. Un alt criteriu a fost ca străzile să nu fie prinse în proiectele mari de investiții și mă refer la Linia Verde, piste pentru cicliști (30 km pe 29 de străzi) și reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, proiect de 11 milioane euro pentru care așteptăm să semnăm contractul de finanțare”, a declarat într-o conferință de presă viceprimarul Bistriței, Cristian Niculae.

El a precizat că ”au fost lucrări de înlocuire a stratului de uzură, ceea ce ne-a permis să lucrăm repede și eficient, fără a deranja foarte mult traficul rutier și fără a bloca orașul. Toate străzile care s-au asfaltat beneficiază de un termen de garanție de 2 ani din partea constructorului. A fost un proiect ambițios, mulți nu credeau că este realizabil, că într-o vară se poate realiza un asemenea proiect. Am gestionat bine calendarul de lucrări, chiar dacă în mai și iunie a plouat foarte mult. Felicit companiile care au executat aceste lucrări, ARL și Îndemânarea, dar și pe colegii din DSP, care s-au mobilizat. În prezent se lucrează la ridicarea gurilor de canal, peste 100 la număr, la nivelul carosabilului. Pe unele străzi s-au încheiat, pe altele încep de acum. Ne-am concentrat să terminăm cu turnarea asfaltului, pentru a termina până la venirea sezonului ploios. Pe arterele intens circulate am ales să se facă asfaltările pe timp de noapte”.

Lucrările pe cei 17,5 km au costat 6,4 milioane lei (1,3 milioane euro). ”Spre exemplu, asfaltarea pe strada Tărpiului, cu două benzi pe urcare, piste pentru cicliști, trotuare, ne va costa aproape 2 milioane de euro. Acolo la anul începe lucrul. Înlocuirea stratului de uzură, așternere de mixtură asfaltică la cald, pe cele 47 de străzi s-a făcut cu 1,3 milioane euro. Strada Valea Ghinzii, care se face prin PNDL, 3,2 km, costă undeva la 6 milioane euro, acolo cu rețele de utilități, iluminat public, piste de cicliști. Ce am făcut noi, din bordură în bordură, a fost la un preț foarte mic și cu un impact foarte mare, pentru că pe 47 de străzi din oraș se circulă mult mai bine. La un preț bun am dat cetățenilor satisfacția de a circula foarte bine pe 47 de străzi și într-un timp foarte scurt. Când s-au mai asfaltat în Bistrița, într-o vară, atâtea străzi? Eu nu îmi amintesc. După 1989, doar pe 32 de străzi din Bistrița s-au făcut reparații capitale, printr-un credit contractat pe vremea primarului Vasile Moldovan”, a menționat viceprimarul Bistriței.

El a explicat de ce a fost asfaltat Bulevardul Republicii. ”Ultima oară a fost asfaltat în urmă cu 12 ani, când s-a reabilitat DN 17. Normativele ne obligă ca pe o stradă intens circulată să înlocuim stratul de uzură o dată la 7 ani. Deci au trecut 12 ani de atunci și stratul de uzură pe Bd. Republicii prezenta numeroase porțiuni de degradare, erau peste 80 de petice ca urmare a intervențiilor la rețele”.

Străzile asfaltate în 2019: Cerbului, Emil Gârleanu, Ion Minulescu, Nicolae Bălcescu, Sucevei, Tărpiului (între Dimitrie Cantemir și Drumul Cetății), Vasile Conta, Ion Luca Caragiale, Lupeni, Mihai Eminescu (între Gheorghe Șincai și Bd. Republicii), Nicolae Titulescu, Piața Mică, Simion Bărnuțiu, Toamnei, Vasile Alecsandri, Zimbrului, Zorilor, Andrei Mureșanu (între Năsăudului și calea ferată), Ștefan cel Mare, Ștefan Octavian Iosif, Victor Babeș, Tănase Tudoran, Arțarilor, Republicii, Ecaterina Teodoroiu, Lalelelor, Mihail Kogălniceanu, Ursului, Cuza Vodă, Dumbravei, Gării (între Bd. Decebal și Rodnei), Petre Ispirescu, Pietrosu, Rodnei, Someșului, Zefirului, Barbu Ștefănescu Delavrancea, Constantin Dobrogeanu Gherea, George Coșbuc, Dogarilor, Grădinilor, Locotenent Călin, 1 Mai, Narciselor, Scurtă, Sergent Major Octavian Popa, Solomon Haliță.

Străzi sparte după asfaltare

”Au fost trei astfel de cazuri. Spre exemplu, strada Ursului. Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” și locuințele din zonă au rămas fără apă în urma unei avarii. Cei de la Aquabis mi-au spus că de șapte ani nu au fost avarii pe Ursului, au apărut tocmai acum, după ce am asfaltat strada. Ce era să facem, să lăsăm liceul fără apă? Am încercat să facem acel petic cât mai mic, să intervenim cât mai repede. Sunt convins că vor mai apărea avarii pe străzi, dar nu ne putem permite să stăm cu străzile cum au fost până acum până ce se vor reabilita toate rețelele din Bistrița. Pe Zefirului tot o avarie la apă a fost, iar pe Romană la gaz. Reparațiile sunt executate de Direcția de Servicii Publice, lucru agreat de constructor, că n-o să aducem constructorul de la Cluj pentru fiecare groapă, dar sunt plătite de companiile de utilități.

E neplăcut să pui petice, dar nu putem sta cu orașul blocat până ei vor face modernizări pe toate străzile. Pe 83 de străzi s-a spart în anii trecuți pentru reabilitarea rețelelor de gaz. Sper să fie cât mai puține intervenții în această iarnă. Eu semnez într-o iarnă cam 100 de autorizații de spargere și mă refer la totalul de 400 de străzi. Una e să ai un petic, alta e să ai 50 de petice pe stradă”, a declarat viceprimarul Bistriței.

50 de străzi în 2020

”Anul viitor îmi propun să mai asfaltăm încă 50 de străzi din oraș. Dacă până în primăvară nu semnăm contractul de finanțare pentru proiectul european de reconfigurare a axei de transport public Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, capul de afiș al listei vor fi aceste patru străzi. Îmi doresc ca bistrițenii să circule în cele mai bune condiții. De când am venit la Primărie, starea străzilor este una dintre cele mai mari nemulțumiri ale bistrițenilor și trebuie să fac ceea ce își doresc cei care m-au trimis aici, cetățenii”, a spus Cristian Niculae.

Lista celor 50 de străzi: Andrei Mureșanu, Aleea Șieului, Arțarilor, Agronomului, Apicultorilor, Baba Novac, Bârgăului, Călimani, Caraiman, Carpați, Cezar Boliac, Cimitirului, Cloșca, Codrișor, C.R. Vivu, Crișan, Decebal, Dimitrie Cantemir, Dumitrei Vechi, Eroilor, Florilor, Garoafei, Grănicerilor, Gh. Pop de Băsești, Horea, Ion Vidu, Iosif Vulcan, Irisului, Ion Pop Reteganul, Înfrățirii, Lavandei, Magnoliei, Mărăști, Mărășești, Mesteacănului, Mușcatei, Năsăudului, Nicolae Drăgan, Ostașului, Panait Cerna, Păcii, Pescarilor, Poligonului, Romană, Strâmbă, Subcetate, Țibleșului, Tudor Vladimirescu, Valea Budacului, Vasile Lupu.

”Din cele 50, 13 sunt cuprinse în proiectul pistelor pentru cicliști, proiect aflat în achiziție publică pentru desemnarea constructorului și, pe măsura derulării proiectului, cum se vor realiza pistele pentru cicliști vom freza între ele și vom turna îmbrăcămintea asfaltică. Pentru celelalte 37, investiția este estimată la 6,5 milioane lei”, a precizat viceprimarul Cristian Niculae.

Trotuare și borduri

”Voi veni cu un proiect de modernizare a trotuarelor și schimbare a bordurilor unde este necesar, deci nu vom schimba decât unde este nevoie” – Cristian Niculae

Străzi de pâmânt

Cristian Niculae: ”Mulți cetățeni întreabă: ”Bine-bine, asfaltăm în centru, dar cu străzile de pământ ce facem?”. În decursul acestui mandat s-au asfaltat 19 străzi de pământ, deja sunt recepționate: Grigore Pletosu, Castelanului, Dumitrei Vechi (după intersecția cu Drumul Cetății), Cocorului, Huniazilor, Bastionului, Bujorului, Tudor Jarda, Valea Sigmirului, Faleză, Armoniei, str. în localitatea Slătinița, Busuiocului, Lavandei, Macului, Poienii, Grigore Moisil, Labirintului, Pajiștei.

Alte 11 străzi de pământ au proiectul tehnic și toate documentațiile finalizate, deci de la primăvară poate începe lucrul: Simfoniei, Răsăritului, Remus Cristian Bucur, Dinu Lipatti, Valea Căstăilor, Viile cu Pomi, Gheorghe Dima, Vasile Lucaciu, Orizontului, Ion Căian, Tărpiului. Multe sunt deja în licitație pentru achiziția lucrărilor de execuție.

Alte 19 străzi de pământ sunt în proiectare, cu începutul lucrărilor în anul 2021: Sec. 3 Sărata – Pădurii, Sec. 4 Sărata, I. Pop Reteganul, Bela Bartok, Secundară Unirea (Morii), Zăvoaie, Jupiter, Podgoriei, Viorelelor, Tabără, George Barițiu, Lempeș, Crângului, Sec. 12 Viișoara (din DN 17 la cimitir), Nouă Viișoara, Filip Cristian Petru, Apusului, Școlii, Prundului. Îmi doresc ca în patru-cinci ani să asfaltăm toate străzile de pământ din domeniul public. Am dovedit în această vară că se poate, că putem face lucrări de anvergură într-un timp scurt”.

Străzi private sau parțial private

”În oraș avem 99 de străzi care sunt private sau parțial private, iar pe acele străzi Primăria Bistrița nu poate derula investiții din bani publici, care se pot face doar pe domeniul public. Mulți cetățeni nu știu că strada lor nu este în domeniul public și din acest motiv am decis montarea unor panouri de informare pentru cei care locuiesc pe acele străzi. Ei vor afla astfel, în cel mai simplu mod, că strada lor nu este publică. Panourile vor fi amplasate la intrare pe fiecare stradă privată sau parțial privată. Degeaba are Primăria o porțiune dintr-o stradă, nu poți asfalta doar o jumătate de stradă sau un sfert. Trebuie să existe un consens între cetățeni și toată strada să fie în domeniul public”, a spus viceprimarul.

El a adăugat că bistrițenii trebuie să parcurgă câteva etape dacă doresc ca strada lor să intre în domeniul public: ”Toți cei care locuiesc pe o stradă privată trebuie să ajungă la un consens, să fie cu toții de acord ca parcelele de pe strada lor să fie donate Primăriei. Ei decid ce fac cu bunul lor, noi nu îi putem obliga. Cu ajutorul unui expert topograf, terenul se dezmembrează în două parcele: una din corpul străzii și cealaltă care rămâne curtea proprietății. Apoi, proprietarii trebuie să facă o adresă către Primărie, cu informarea intenției lor de a dona această parcelă domeniului public, însoțită de un extras CF. Primăria acceptă această donație prin hotărâre de Consiliu Local, iar acceptarea donației se semnează la notar. Costurile de donație sunt primele costuri pe care le putem suporta noi, deci actele notariale sunt suportate de către Primărie, expertiza topografică trebuie suportată de către proprietarii de terenuri. Aceste informații vor fi disponibile și dacă oamenii sună la numărul de telefon afișat pe panou, unde vor fi îndrumați pas cu pas cu privire la ce trebuie să facă pentru ca terenul lor să ajungă în proprietate publică, iar noi să includem strada în lista de investiții”.

https://www.facebook.com/publicromanianperson/posts/894252844287595?__xts__[0]=68.ARB38du1yg5vA_a22QTpg6A0gLUKW_BgYRAWmf-2za8qVj-4vNSBQKxSwzga6eNXCSYHYfGVV61ooGjNSBpRWzLGCnjJfTLDIMv-bAslA1AJ0fNmxtaHVOXK1q_WiyH8H4miDn4B2GFCettA8l2v4E0DT1YK551ANW89VpGQmkPHGSsQObYfo-etIQ4tmpRohp0nfroaMkiHJwwaVzCKSCKM6WsNulf6GDHeQhBWiKO1fvxn1wFHR-zkvQUI4n9-baiYJ09E6_dSpR3rTY0wNZ8stqtXnCF6PAk7G6YOtpdC80lSwKhValqjspiFbfwzLcMMMocQ_bBw08_hl4Ae2E4&__tn__=-R

18 comentarii

    • Poftim? Domnului primar? Da dumnealui in anii in care a fost primar de ce nu a asfaltat aceste străzi? Străzile sunt asfaltate de puțin timp, de când a venit un om mai deschis la minte și a realizat ca este o problema a orașului ce trebuie rezolvată. Și acest om este Cristi Niculae!

  • Asfaltul frezat de pe strazile reparate a fost topit….imbunatatit cu ceva plastic ieftin si turnat inapoi exact pe aceeasi strada. Normal ca lucrarile nu tin. Dar au costat exact cat a trebuit ca partidul sa puna bani deoparte pentru campanie. Parol

  • Nu te contrazic,dar inteleg ca lucrarile s-au executat in regie proprie,prin DSP,din acest motiv nici nu au costat foarte mult.O firma privata cu siguranta ar fi facut aceste lucrari (17,5 km cu 1,3 mil euro)cu cel putin 10 mil euro ,ca deh comisioane,diriginte de santier,lucrari ascunse,bani si motorina pt campanie electorala si multe altele.Din ce cauza crezi ca Raducul si-a propus sa desfinteze LDP-ul? Ai ghicit ,nu pica comisionul,incurca la licitatii marii sponsori de campanii si partide de vanatoare…oricum o dai tot in favoarea lor iese,ca asa au format sistemul si am ajuns in situatia sa spunem ,macar bine ca fac ceva,ca de furat toti fura,chiar daca fac lucrarile din bani publici si de zeci de ori mai scumpe.Culmea ca mai vin si se lauda cate milioane de euro au adus,de parca le aduc din bugetul lor personal si nu din tazele si impozitele platite de noi toti.,,aia hoti astia hoti,mama lor la toti.
    PAREREA MEA1

    • Mircea,eu am crezut ce spune vicele ,, lucrarile s-au derulat prin Directia Servicii Publice ,pe care o coordonez”nu știu ca cele doua firme să facă parte din DSP.

  • Pentru Dudu.
    Foarte buna idea. Nu mai platesc taxe si impozite ca pt ei nu se face, bun, dar nici sa nu mai paraseasca zona. Sa circule cu masinile doar pe strazile alea, sa nu mai mearga copiii lor la scoala etc…
    Doamne ce natie de oameni suntem..

  • Nea Ion iară te-am prins în ofsaid(offside). În regie proprie au fost executate vreo două străzi, restul cu firme private, cu parandărătul de rigoare.

  • Cum de pana acum nu au fost bani si acum in preambulul campaniei electorale incep sa se faca lucrari ?
    Tipic pt. Politicul Romanesc : totul se face inainte de alegeri ; deci nu conteaza binele cetatenilor , ci doar sa fie ei votati, ca dupa aceea sa iasa milioanele – pt ei , nu pt cetateni bineinteles .

  • nu inteleg faza cu strada privata. atata timp cat strada are dat un nume, are iluminat public, sunt trase utilitatile(care se trag doar pe domeniul public) cum poti sustine ca este drum privat? aici este o portita de la Primarie sa nu faca nimic. in Codul Civil , cel care reglementeaza tipul de proprietati, nu exista notiunea de drum privat.

  • Ca s-au facut lucrarile de asfaltare , foarte bine . Dar : Capacele de la camine si gurile de scurgere nu sunt aduse la nivelul asfaltului iar in majoritatea cazurilor acestea ar trebui schimbate ( Rodnei , somesului ,…)iar aerisitoarele de la reteaua de gaz , in unele strazi sunt acoperite( Republicii , Ursului …) . Cred ca pana la rezolvarea acestor probleme strazile nu pot fi raportate ca fiind receptionate . Au mai ramas gramezi de asfalt dupa decoperatre ( vezi Petre Ispirescu ).

  • Felicitări , dar ce faceți în Cartierul Unirea , acolo nu sunteți în stare sa asfaltați nici măcar strada Morii și parcarea de peste drum de Trifan

  • Ce asfaltare?
    Asta este asfaltate daca se razuiește strada și se toarnă un strat subtire care da bine la campanie, fara înlocuirea conductelor vechi asfaltarea străzilor care sunt propuse sa fie pietruite pe un alt proiect.
    Mai lăsați lauda orașul arată jalnic din toate punctele de vedere.
    Nu si ce sa vezi in afara de turnul bisericii si sugaletele.
    Alte obiective sunt?
    Avem birou de infoturism?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS