Actualitate

Autoturismele electrice, pe ultimul loc în preferințele șoferilor din județ care își doresc o mașină nouă

Peste o mie de mașini puțin poluante erau înmatriculate în județul Bistrița-Năsăud la sfârșitul anului trecut, dintre care numai un sfert 100% electrice, potrivit informațiilor date publicității de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.

Mașinile electrice au o pondere de 0,17% din totalul parcului auto, iar cele hibrid de 0,54%. Mai mult de jumătate din totalul celor full-electric sunt Dacia Spring (138)

În județ, predomină mașinile diesel cu o pondere de 67,31% și cele pe benzină – 24,62%..

Reprezentanta Comautosport, Dorina Murza, a explicat că cel mai mare interes al clienților este pentru mașini hibrid: ”Motorizările pe benzină sunt pe locul al doilea, pe trei mașinile electrice. Mașini diesel noi nici nu mai există. Cei care ar vrea să cumpere mașini electrice întreabă ce autonomie are bateria, aud că bateriile noi sunt scumpe. Puțin sunt sceptici din acest punct de vedere deocamdată”.

Pentru o mașină nouă, se așteaptă între 6 și 8 luni cel mai puțin și doi ani cel mai mult.

”Producătorii nu își mai asumă termene de livrare. Ne anunță pe noi că sunt întârzieri pe anumite modele, anumite serii de șasiu. Livrarea unor modele întârzie uneori și până la 2 ani. Oamenii au răbdare în cea mai mare parte. Unii, într-adevăr, mai renunță fiindcă probabil își vând mașina veche și au nevoie urgentă de un autoturism noi. Noi încercăm să-i îndreptăm spre modelele care există în acel moment însă, dacă nu reușim, le returnăm avansul. Până acum nu am avut probleme din acest punct de vedere. Am restituit avansuri celor care nua u mai vrut să aștepte”, a spus Dorina Murza.

La cum a început acest an, se pare că piața mașinilor noi va urma trendul de anul trecut în ce privește prețurile și livrările, anticipând o posibilă scădere a vânzărilor spre final de an cauzată de criza economică, dar dealerii își pun speranțele în Programul Rabla care va începe în această primăvară.

În 2023, prima de casare pentru achiziționarea unei mașini pe benzină sau motorină este de 6.900 de lei.

De asemenea, programul Rabla Clasic 2023 prevede și bonusuri de încă 1.500 de lei pentru fiecare autoturism mai vechi de 15 ani, un eco bonus de 1.500 de lei pentru emisii și un alt eco bonus pentru vehicule cu sistem GPL. În total, ajutorul de la stat poate depăși 16.000 de lei.

Prima dată, cei care sunt interesați să se înscrie în Programul Rabla Clasic trebuie să ia legătura cu un dealer auto de la care vor să achiziționeze mașina.

După ce s-au hotărât asupra dealerului, persoanele trebuie să comunice că vor să se înscrie în Programul Rabla Clasic.

Înscrierea în Programul Rabla 2023 are loc electronic direct în aplicația PSIPAN și se face de către reprezentantul auto de la care se va achiziționa mașina.

Pentru înscriere, persoanele trebuie să prezinte dealerului auto următoarele acte:

  • ► Actul de identitate, original și copie, atât pentru beneficiar cât și pentru proprietarul rablei;
  • ► Certificatul de înmatriculare al mașinii vechi sau certificatele mașinilor vechi;
  • ► Cartea de identitate a rablei, respectiv cărțile de identitate ale rablelor, după caz;
  • ► Certificat de atestare fiscală emis de către direcțiile de taxe și impozite locale din care să rezulte faptul că persona care vrea să cumpere mașina nu are datorii;
  • ► Declaraţie pe propria răspundere a proprietarului rablei şi declaraţia pe propria răspundere prin care se obligă să achiziţioneze autovehiculul nou;

După ce dealerul auto verifică actele și confirmă validarea în aplicația PSIPAN, îi eliberează proprietarului nota de înscriere, care are o valabilitate de 300 de zile de la data emiterii, potrivit afm.ro.

Ulterior, proprietarul se prezintă la un centru autorizat Remat cu mașina sau mașinile pentru casare.

După procesul de casare, proprietarul va primi un certificat care să ateste distrugerea autovehiculului sau a autovehiculelor vechi.

Proprietarul are obligația să radieze mașina veche la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Ulterior, proprietarul automobilului casat trebuie să meargă la dealerul auto și să-i prezinte certificatele de distrugere și dovada radierii mașinii vechi.

După ce s-au îndeplinit toate condițiile de mai sus, persoana în cauză poate face achiziția autovehiculului, în termenul de valabilitate a notei de înscriere.

13 comentarii

  • România nu este pregătită pentru mașini electrice. Nu avem infrastructură, adică stații de încărcare, iar acolo unde avem curentul este foarte scump. Ex o încărcare rapidă pentru Dacia Spring, costă 90 de lei și poți merge maxim 150 de km, o încărcare normală 50 de lei, iar acasă, în 8 ore, te costă aproximativ 30 de lei. În schimb, cu GPL, faci un plin cu 140 de lei și mergi peste 500 de km. Eu mi-am cumpărat anul trecut Dacia Sandero Stepway și sunt foarte mulțumit. Are rezervor de 60 litri benzină și 35 litri GPL. Am parcurs în 8 luni peste 18 000 de km, iar dacă fac un calcul cât m-a costat GPL-ul, față de motorină, sau benzină, economia este de peste 1000 de lei/lună. Eu zic că nu-i puțin. Aștepți cam 6-7 luni, dar se merită. Cu un avans de 5%, aprox 4000 de lei, două tichete la programul Rabla și un împrumut bancar, pentru care plătești o rată fixă în jur de 1000 lei/lună, (banii economisiți ) circuli cu o mașină nouă, în garanție 5 ani, sau 100 000 de km. Era să zic ,,drumuri bune” la toată lumea, dar reformulez și vă doresc să circulați fără evenimente neplăcute, că drumuri bune au alții…

    44
    • Stefan Sângeorzan .vă plângeți de banii ca fost primar cred că aveți puși la ciorap banii de o Dacie măcar.

      6
      8
    • Prețurile masinilor electrice in Romania este mai mare in medie cu 5-6000 € decât în alte țări din UE. Asta datorita programului rabla de 10000€. Practic dealarii de mașini din Romania baga in buzunar 5-6000 € din banii alocați de stat iar clientul practic primește doar 4-5000 € de la stat. Asta pentru că consiliul concurentei nu își face treaba in această țară. A fost un reportaj la TV in care se arata că același model in Franța era cu 5000 € mai ieftin și în Germania cu 6000€ mai ieftin.

      17
      2
  • Prețul este primul factor care împiedică cetățenii județului să opteze pentru mașini electrice.
    Autoritățile locale ar putea să determine prin măsuri inteligente ca cetățenii să opteze pentru mașini electrice prin:
    1. Parcare gratuită pentru mașinile electrice;
    2. Doar mașinile electrice să poată parca în centrul orașului.
    3. Prin programe Pilot pe anumite artere și/sau cartiere accesul să fie limitat doar pentru mașinile electrice și biciclete.
    4. Să faciliteze licențe de taxi și/sau RideShare cu prioritate pentru mașinile electrice.
    5. În parteneriat cu firmele de taxi și transportul public verde să introducă un sistem de puncte câștigate de cetățeni dacă optează pentru transportul electric. Puncte care ulterior pot scădea din impozitul cetățeanului.
    6. Curierii care străbat toată ziua orașul să aibă beneficii dacă au mașini electrice, dacă nu, atunci să plătească taxe mai mari.
    Este nevoie de stimulare, beneficii, limitări și educație pentru a crește procentul transportului verde.

    11
    45
    • @2:15, O mașină electrică poluează și consumă mai mult decât una pe benzină sau hibrid. Atunci de ce să faci toate acest scamatori discriminatori pentru a crește poluarea ?!

      37
      6
    • @ 02:15, Nu vă mai este de ajuns tâmpenile cu pietonalul și linia verde care au falimentat centru vechi acum veniți și cu alte tâmpeni ca colapsul să fie total !

      25
      2
    • @ 02:15, Ideile tale sunt ilegale și discriminatorii atâta timp cât mașinile pe benzină și hibrid sunt legale ele au dreptul să circule și să parcheze peste tot unde circulă și mașinile electrice.

      28
      1
  • Într-adevăr acum un an se aștepta mult timp din momentul achiziției si pana iti sosea mașina.
    Dobânzile erau de 3% pe an, prețurile in supermarket, la utilități, pretul serviciilor erau altele.
    Oamenii aveau mai mulți bani si isi permiteau sa cumpere un autoturism.
    Am citit că in Danemarca vânzările de autoturisme au scăzut la jumătate fata de acum un an. In România su scăzut cu 30%.
    Nu e de mirare din moment ce la o simulare de credit auto pe 5 ani, la 100.000 lei, dai înapoi 136.000 lei. Dobanda anuală efectivă 13,56%.
    Eu am luat o I masina scum doi ani, prin credit, cu dobanda FIXĂ de 1,55% pe an.
    Timpii de așteptare a autoturismului o sa scada, pentru ca se produc mai multe mașini decât se cumpara.
    Totul depinde de dobânzi! Nu cred ca este un moment potrivit sa cumperi acum, cu dobanda de 13,56% pe an X 5 ani.

    19
    2
  • După ce se vicează bateriile ce faci cu mașina? Că te costa schimbarea lor cât mașina de nouă. Marea problemă a electricelor este că după 6-7 ani nu mai pot fi valorificate. Cine e nebun sa își cumpere o electrica second hand?

    19
    8
  • Nu vreau să vă contrazic, nici să intru în polemică, poate eu am calculat prețul maxim, iar dumneavoastră cel minim. Dar știu exemplu concret, un prieten a venit din Cluj-Napoca până la Feldru cu Springul și-a rămas în Rebrișoara fără baterie. Clar, e bună șî această mașinuță la oraș, distanțe scurte, dacă mai ai încă o mașină. Nu mai vorbesc de confort. Dar fiecare își cumpără mașină după buget, eu nu sunt așa bogat să-mi permit o mașină veche, care are consum mare, necesită întreținere, impozit mare, la fel și asigurările, consumul…o zi minunată și să vă bucurați de electrica dumneavoastră.

    22
    9
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS