În Heidenfeld, la Viișoara, micii, berea, vata pe zahăr, mâncărurile la ceaun, dar mai ales jocurile mecanice și caruselele s-au încadrat perfect în peisaj. Și nici lumea nu a lipsit. De îndată ce s-a lăsat puțin răcoarea serii, mașinile au început să formeze coloane lungi pe DN 17 , iar autobuzele gratuite au devenit neîncăpătoare.
Poate că unii își mai amintesc de perioada în care tot orașul era blocat de camioanele care aduceau aparatură și apoi chiar de ele, apoi pietonalul puțea pur și simplu a ulei ars și a cărnuri, iar pasajele miroseau a urină. Cei care locuiau în preajma locului unde era cartierul general al Zilelor Bistriței așteptau perioada ca pe un coșmar fiindcă nu mai puteau să se înțeleagă nici măcar cu ei înșiși din cauza zgomotului infernal, cu atât mai puțin să iasă din scările de bloc fără să calce în excremente. După ce se termina toată tărășenia, angajații de la Primărie erau obligați să spele cu detergent străzile. Așadar, ținând cont de toate acestea, bâlciul de la Zilele Bistriței, așa cum l-am văzut azi, e perfect pentru Heidenfeld.
Frumos amenajat, cu mulți polițiști care dirijau circulația, Heidenfeld a devenit aglomerat puțin după ora 20.00. De altfel, tot atunci, primarul Ovidiu Crețu s-a adresat celor prezenți cărora le-a urat distracție plăcută și la mulți ani de ziua orașului. În timp ce mai multă lume s-a așezat confortabil pe scaune să vadă artiștii care urmau să evolueze pe scenă, o altă mulțime a luat la rând tarabele cu haine, jucării, bijuterii, mâncare sau cosmetice.
Grupuri numeroase asistau și la spectacolul oferit de cei care au urcat în mașinăriile care generează senzații tari. Zeci de copii au vrut să vadă locul de la înălțime și cu capul în jos într-un vuiet prelung care ținea asistența cu sufletul la gură.
Ca și în anii trecuți, sunt prezenți la bâlci și comercianții de farfurii asemănătoare cu cele ce pot fi cumpărate din Ikea. O farfurie costă un leu sau doi lei, dar se pot lua șase din cele mai scumpe la 10 lei, economia fiind de doi lei.
Mai multe fotografii din Heidenfeld puteți vedea pe pagina noastră de facebook.
Cristiana Sabău
urat, chiar arata ca un balci in toata regula… mici, bere, gratare (toate la supapret, banuiesc) plin de jocuri de scos bani la prosti si de comercianti care vand nimicuri. Pacat ca domnul primar nu s-a gandit sa faca ceva frumos, faptu ca a mutat balciul din centru la heidenfeld nu este o solutie…
macar pe pietonal va fi mai civilizat, tiganii or sa merga sigur la balci
Diferita e doar cloaca de dezmat cultural.
Preturile sunt mai mari ( se spune ) decat la mare unde specula, impertinenta si bisnitarii se afla in plina fierbere comerciala.
Normele de igiena lipsesc si aici si acolo.
Prospetimea ingredientelor este indoielnica.
Inexistenta bonurilor fiscale – garda financiara se autosesizeaza ?
Tigania de pe lume este adunata zilele acestea la sarbatoarea Bistritei.
De toata jena.
De ce nu se fac astfel de manifestari cel putin din 10 in 10 ani ( ori la cifre rotunde de atestare documentara ) ?
Maine sunt concerte in centru, lansam brandul turistic… sa nu ne pripim totusi. Viata e colorata si diversa 🙂
mama
Vedeti ca linkul catre pagina de FB nu e bun.
multumim, am corectat.
Pe mine ma intriga/sperie/nedumereste altceva.
Ca unora – in marea lor majoritatea tineri – numiti de perspectiva ( o generatie cu asteptari din partea tuturor ) li se umple, cu astfel de evenimente maniacale, un gol ( varianta optimista ! ) care-i face sa recunoasca, senin si adesea, ca se plictisesc teribil in acest oras ( Bistrita ) sau sat ( cum ieftin si usor le place sa ironizeze ).
Gregarul si taranismul, ridicate la rang de stand-up comedy din baruri semidocte, se personalizeaza, se revarsa brusc pe strazi si se aproba tacit acum.
Biblioteca personala ( daca exista ) nu le mai este de folos – drept refugiu.
Or maselor li se implinesc zilele de asteptarile pentru prostul gust caruia, din pacate, nu-i trebuie nici un fel de justificare.
Daca scoaterea din anonimat este activata cu asemenea aniversari consecutive – chiar daca se autofinanteaza in final ( cum se trambiteaza cu mult timp inainte de incheierea lor ) – atunci apetenta nativa la necumpatare, tresarirea la repetitia pavloviana ( gratuitatea ), deschiderea catre badaranismul desantat, activarea unei labilitatati generoase, lipsa intensitatii in refuzul acceptarii bugetelor ( concepute in conditionari clasice anuale ), participarea propriu – zisa ( cu toate ca au dreptul sa stea deoparte ) ori multe altele demonstreaza o boala trista si recidivanta la pas cu derapajul intelectual.
Aspect pacatos, fad si uniform.
Tolerarea, an de an, de catre autoritatile implicate in organizare a faradelegilor comerciale si sanitare, apararea abaterilor arogante de la normele etice si de morala ( indiferent de locul unde se desfasoara actiunile ) le situeaza in epicentrul slujirii ulceroase a comunitatii, intr-o incompetenta administrativa ( laolalta cu managementul defectuos ori cu risipa banilor ) dar le vor si invinovati de mutilarea valorilor care constituie esenta si sensul vietii pentru fiecare participant naiv.
Cui servesc, de fapt ?
Autoritatilor locale in lupta electorala ?
Foamei de notorietate ?
Ce legatura exista intre Bistrita si formatiile chemate sa sustina asa – zise concerte pe bani din bugetul local ?
Cine da note, face aprecieri pozitive si se incapataneaza pentru ca asemenea manifestari de divertisment autohton sa aiba loc an de an ?
Aud mereu: si in Austria, si in Germania, si in alte parti ( inclusiv alte zone din Romania ) se organizeaza asa ceva.
Sa le fie de bine – dar daca si ei comit erorile noastre administrative inseamna ca au o aceeasi problema de fond ( si chiar de forma ).
Ziarele locale tin isonul, intoxicand opinia publica, prezinta ad-hocul in texte si imagini, aplauda – nu vorbesc de necesitatile orasului ci intocmesc statistici: cati mici s-au mancat, cati litri de bere au „curs „, fac publice liste de preturi ( pe care oricum le afli acolo ), numara participantii, fac aprioric reclama mascata, lasand publicul sa critice virulent pe unul si pe altul, in fapt ascunzand tot gunoiul rezultat sub pres ( evitand culpabilizarea ).
Cred, totusi, ca nu sugestiile lipsesc.
Ci oamenii potriviti la locul potrivit care sa ramana in amitirea timpului consumat.
Si, chiar daca nu pot fi eliminate definitiv, macar sa nu mai fie prezentate drept etalon de operare al unei vieti urbane adevarate.
Nu stiu nici eu de ce trebuie sa avem astfel de Zile ale Bistritei, dar am un raspuns daca ma uit atent la fotografii. Exista o latura importanta din societate care crede ca ne-am nascut ca sa ne dam in carusel si apoi, drept premiu, bem o bere si mancam mici la terasa. Amintirea timpului consumat? E mult prea frumos spus ca sa inteleaga cei despre care vorbeam.
Nici mie nu-mi place acest balci, dar nu ma obliga nimeni sa particip, fiecare alege ce doreste. Ca in fiecare an, musai sa cumpar o ulcica, farfurioara sau ceva ingenios. Anul trecut am gasit cateva obiecte din alpaca, foarte frumoase. Distractie placuta tuturor!
Am intalnit intr-un alt cotidian aprecierea:
” Zilele Bistriţei, sub semnul eleganţei şi concordiei „.
Sublinierea, din partea unui jurnalist cu experienta si participari ( banuiesc ) la asemenea desfasurari colective, mi s-a parut deplasata.
Intoxicarea informationala ( diversa ) exagerata apare deliberat si, mai grav, in complicitate cu administratia locala ( ” Astăzi, în sala de consiliu a Primăriei Bistriţa a avut loc deschiderea oficială a Zilelor Municipiului Bistriţa, cu intonarea Imnului României şi a celui al Europei, într-o atmosferă de emoţie şi solemnitate. „).
Trag nadejde ca titlurile ( cel putin ) nu se pun dupa ureche…
Nu comentez. Fiecare face/scrie ceea ce ii dicteaza constiinta. Dvs. puteti alege ce vreti sa cititi si pe cine credeti.
Intr adevar,privind aceste imagini imi dau seama ca nicidecum asemenea circarii nu si aveau locul nicaieri in oras.Totusi ma intreb,e obligatoriu sa vina linghispirurile alea,ori s or numi la zilele unei localitati?Ori pietarii aia cu fel de fel de coloraturi trebuie sa vina?Sunt piete in toata tara unde pot sa si vanda marfurile.Parca am fi intr un tavalug al culorilor de tot felul.E clar deja,nu si aveau locul circurile alea nicaieri in oras.Dar se putea si fara ei.Pur si simplu sa nu le dea aprobare primaria decat pt comercianti de bun gust.
Teoria este buna. Mai intai insa ar trebui sa faca un sondaj sa vada cati oameni apreciaya bunul gust. Cred ca rezultatul ne-ar fi facut sa tacem malc 🙂
” (…) In marea lor majoritatea tineri (…) ” este gresit = pleonasm.
Se va inlocui cu::
” (…) In mare parte tineri (…) ” sau (… ) majoritatea tineri (…) „.
Scuzati : {^-o-^}