Actualitate Recomandări

Bistrița are nevoie ”ca de aer de centură”. Radu Moldovan: Fac toate diligențele să urgentăm

”Municipiul Bistrița are nevoie de centură cum avem noi nevoie de aer să respirăm. Și eu voi face toate diligențele, chiar dacă nu e treaba mea, să urgentăm cât se poate de repede implementarea acestui proiect”, a declarat președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, la AS-TV.

”Din păcate, am avut 160 de milioane de euro pentru centura Bistriței pe care niște băieți șmecheri au contestat-o și s-au dus. Astăzi stăm bară la bară ore întregi în oraș. Unii dintr-un partid făceau campanie, strângeau semnături peste Valea Budacului împotriva lui Crețu care voia să facă centura. Vestea bună este că s-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate a tronsonului 2 din Autostrada Nordului între Dej prin Bistrița până la nodul de la Livezile – unde este prinsă și Bistrița – și vom avea foarte repede, sper eu, un studiu de fezabilitate, iar asocierea între Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Primăria Bistrița și Consiliul Județean Cluj pentru un drum de mare viteză – fie el drum expres sau autostradă – această asociere va prelua derularea implementării proiectului, așa cum Primăria Beclean a preluat implementarea centurii ocolitoare a orașului Beclean și vom face toate demersurile să urgentăm implementarea”, a spus el.


”Municipiul Bistrița are nevoie de centură cum avem noi nevoie de aer să respirăm. Și eu voi face toate diligențele, chiar dacă nu e treaba mea, ca împreună cu primarul, cu Guvernul, cu Ministerul Transporturilor, cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj să urgentăm cât se poate de repede implementarea acestui proiect”, a conchis Radu Moldovan.

Pentru ultimul segment din Autostrada Nordului (Baia Mare – Suceava), respectiv pentru Baia Mare – Dej (Lotul 1) și Dej – Bistrița (Lotul 2) proiectarea o face Asocierea QUADRANTE VIAPONTE SI CONSULTANTA S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L.

Valoarea ofertată pentru proiectarea fiecare lot este următoarea:

  • Pentru Lotul 1 – Baia Mare – Dej, cu preţul de 12.746.666,57 Lei fara TVA.
  • Pentru Lotul 2 – Dej – Bistrița, cu preţul de 8.376.369,89 Lei fara TVA.

Durata ambelor contracte de proiectare este de 18 luni de la data de începere a contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate).

29 comentarii

  • Aproximativ 10-15 ha din padurea Codrisor a fost salvata.
    Ceea ce nu intelege domnul Presedinte RADU MOLDOVAN se datoreaza lipsei de cunoastere a ECOLOGIEI si a faptului ca nu a inteles ca centura ar fi trecut pe sub nasul cetatenilor care stateau vara la STRAND cu nasul direct in gazele care coborau de la 50m in curtea unde oamenii stateau la plaja dar si in parcul orasului.
    RADU MOLDOVAN trebuia sa se informeze in ce hal prin anii 70 a luat-o la vale padurea iar cei de la IPTANA au proiectat intarirea malului raului cu sute de mc de beton ca sa nu se duca la vale argila.
    Daca se taiau acesti copaci pe directia soselei fixarea argilei era compromisa .
    Ar fi iesit intr-un tarziu un lucru prost, scump exact ca si PARTIA de pe Cocos.

    A si sa nu uit . Tocmai din aceasta cauza centura+ partia + mineralizarea Pietei Centrale cu taieri de zeci de arbori + Parcarea din Eminescu cu desfintarea parcului + taierile grosolane si batjocorirea copacilor de pe Republicii, Odobescu, Independentei + pasarele suspendata din fier pentru pietoni de pe Independentei etc. au dus impreuna la pierderea alegerilor PSD din Primaria in editia 2020 .
    Sa auzim de bine iar PENELISTII sa invete numa ECOLOGIE daca nu vor si ei sa pateasca la fel in 2024.
    Bistritenii sunt sensibili la mediul ambiant si la conditiile de viata prin care proiecte aberante le pune viata in pericol.
    Va saluta un smecher de 66 ani nascut in Bistrita si care a strans singur 2.000 semnaturi din cele 4.600 existente si care a contribuit in premiera pentru Bistrita la organizarea primului REFERENDUM local si democratic de dupa 89.
    Sa auzim de bine !

    21
    93
    • Prin demersurile tale ai reușit blocarea orașului plus poluarea lui de către toate tirurile si microbuzele din Moldova. Cei 15 ha de pădure puteau fi plantați în altă parte și azi tranzitul ar fi ocolit orașul.
      Pentru orașul Bistrița ești extrem de toxic cu toate propunerile și demersurile tale.
      Rezultat numărul mare de voturi pe care le aduni când candidezi.

      58
      19
    • La referendum oameni au decis că vor variantă ocolitoare pe malul râului Bistrița, traseul acestei variante are toate avizele inclusiv avizul de mediu, cei ce au inițiat procese înpotriva acestei variante ocolitoare a Bistriței au pierdut toate procesele, varianta ocolitoare pe lângă râu nu a fost anulată de niciun document și este perfect legală. Prin urmare construcția variantei ocolitoare Bistrița pe lângă râu ar trebui să înceapă cât mai curând.

      63
      12
    • Ce vorbești acolo Bălane, soarta Păduri Codrișor este petcetluită odată cu asfaltarea străzii Tabără și construirea parcării din mijlocul pădurii plus PUZ-ul ăla așa că Pădurea Codrișor este distrusă și nu mai are nicio șansă în curând vor apărea acolo blocurile acelea urîte și câte și mai câte trăznăi la fel cum se întâmplă în Parcu Mare.

      48
      4
  • Gargara ieftina, nu e nimic de urgentat, cei care fac proiectarea au la dispozitie 18 luni sa-si termine treaba.
    Daca voia sa urgenteze ceva trebuia sa o faca pana acum, sa fi sustinut mai mult vechiul proiect sau sa fi grabit implementarea celui nou.
    Oricum, mai e mult pana vom circula pe noua centura.

    12
    16
  • Daca era dupa capo del tutti capi ,acum era betonat raul Bistrita de la baraj pana in oras.Acest om nu are treaba cu spiritul ecologic,el are bani si trebuie sa i cheltuie, indiferent de consecinte,Aceasta este gandire de om simplu,fara scoala,in spiritul selectarii de cadre a ciumei rosii.Ii doresc succes cu colectarea banilor din impozitarea bacsisului,unde cred ca a fost initiatorul principal in promovarea legii.

    24
    30
  • Se pare ca au început antrenamentele pentru campania electorală .
    Aceleași teme reîncălzite , aceleași armate de postaci mobilizati la ordin , aceeasi strategie răsuflată .
    Pute de la o posta !

    23
    4
  • Extrem de rușinos pentru Bistrițeni că Becleanul în curând va avea o centură ocolitoare nouă iar Bistrița municipiu reședință de județ este tot la faza de hârti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    56
    1
    • Sunt primari care pot și primari care nu „poate”.

      Presupun că Becleanul va avea o centură mult înaintea Bistriței fiindcă Beclenul are un primar adevărat care se ocupă de lucruri adevărate nu ca și primarul de la Bistrița care se ocupă în special nimicuri ca panseluțe, trenulețe, patinoare sintetice și petreceri pe strada lui din zona veche a orașului.

      34
      1
  • S-a prins până și Radu Moldovan că, Becleanul este în fața județului BN, după ce o armată de pupincuriști l-au lăudat cât de mare ”gospodar” ar fi, nu? Norocul nostru că se mai plătesc publicități tv , care o iau ”razna” în timpul emisiei și, iese uleiul deasupra?! Adică, Adevărul, nu?

    22
    20
  • Parcă povestea în județul nostru era că dealurile o iau la vale. Traseul viitoarei autostrăzi este chiar pe coama Dealului Codrișor -Cocos. (Cel puțin așa reiese din plan, deși am impresia că a fost trasat din birou, fără nici o legătură cu realitatea). Dacă o faceți pe acolo, sa vezi atunci distracție când o ia cu totul la vale peste oraș…

    14
    29
    • Tocmai că ne-am uitat și traseul este bun. În toată Bistrița și în jurul ei terenul are aceleași proprietăți geologice.
      Diferența este că îm alte părți din Bistrița lucrurile sau făcut cu cap adică cu un canal mare de gardă și cu un sistem bun de consolidare a terasametului și în alte locuri doar sa mimat acest lucru.

      22
      3
  • Cand nu avem traseu sunt bani si cand avem traseu nu avem bani!!!
    Asta e scopul poluticii..sa aubureasca electoratul sa mai treaca un an…cinci ….o viata!!!
    Dacz vrei sa simti viata….mergi dincolo…oriunde…aici doar te amagesti!!!!

    13
    2
    • @ Paradox, Păi avem traseu fiindcă traseul pe lângă râul Bistrița este învigoare nu este anulat, eu bănuesc că mai sunt și bani destinați construiri acestei variante. Deci ce mai așteptați treceți la treabă !

      36
      3
    • Ce mama dracului de centura prin oras era aia cu o banda pe sens ?
      Proiectul prin Codrisor a fost gândit pentru orice altceva , numai centura ocolitoare nu era !O strada veșnic blocată (ca actuala centura ) , aia era !
      Le-or fi rămas unora terenurile riverane nevândute , de asta e atâta jale pe aici !

  • Scopul politrucilor este să cheltuie banii din bugete! Că de acolo își trag ”seva” și partea de 40-50%. Altfel pe ce bani ar merge în Dubai, safari și cu ce ar mai ține amantele? Doar nu credeți că vreunul dintre respectivii analfabeți funcțional și administrativi se cațără la butoane să facă ceva pentru noi? Reveniți-vă, dragilor și activați-vă gândirea logică și critică! Altfel suntem pierduți!
    Exemplu concret: Drumul județean Bistrița-Budacul de Jos! Ați făcut un calcul câți bani s-au cheltuit și încă nu s-a făcut nimic pentru drenarea apelor subterane? O soluție tehnică adaptată nevoilor s-a căutat sau doar se toarnă asfalt și beton ca să fie de unde sifona banii? Un pic de logică, dragilor!

    17
    10
  • Către domnul Moldovan și alți comentaci de pe această postare. Mă număr printre acei” băieți deștepți “ care s-au implicat în strângerea de semnături și alte acțiuni civice legate de blocarea acelei variante de centură care distrugea pădurea Codrișor și putea să realizeze o șosea absolut ineficientă. Și spun asta pentru că era clar din expertizele făcute că acea variantă era supusă alunecărilor de teren și contravenea oricărei logici de centură ocolitoare fiind mult mai aproape de oraș decât orice altă centură făcută în România sau aiurea. Distrugerea unui plămân al orașului – ce replantare cum spunea cineva mai sus-, un șantier poluant care ar fi durat cel puțin 10 ani, plus bani băgați aiurea pentru reconsolidarea traseului au fost motive pentru care ne-am bătut efectiv cu Primăria și am câștigat. În plus, am ținut cont de viitorul copiilor mei și ai voștri în privința unui aer curat și a păstrării și folosirii unei oaze de verdeața în apropierea orașului .
    Ce este spirit civic și atenția la viitorul ecologic al orașului nu înseamnă șmecherie, aceasta exista doar in mintea unor politicieni obișnuiți cu cuvântul din practica zilnică și din anturaj. Felicitări celor care s-au implicat, fie că au fost ecologiști reali ca și domnul Bălan, organizații ca Bistrita Civică, simpli cetățeni inteligenți , unii membrii de partid , culmea, care au semnat, fie copii maturi care au venit la toate acțiunile noastre. Rezultatul a fost salvarea unui ecosistem și o demonstrație de activism civic .
    Pentru toți cei care postează și vorbesc aiurea, în chestiunea centurii prin pădurea Codrișor rezultatul a fost Societatea Civilă – Primărie, CJ, politicieni 1-0. Restul este istorie!

    15
    20
    • Majoritatea contestatarilor au fost politiceni din opoziția de la acea dată și nu din nicio societate civilă. Societatea civilă a câștigat la referendum nicidecum voi politiceni din opoziție și astfel traseul de la referendum este de actualitate.

      18
      4
    • O să rămâi în istorie și o să respiri gaze de eșapament mai departe împreună cu idioțenia ta ! Pădurea Codrisor alunecă în albia râului Bistrița cu rahații de pe marginea râului și câțiva arbori care se plantau mai sus unde alunecă terenul ! Păcat de finanțarea UE.

      8
      2
  • Bine zice sefu’ sarakilor…In curand o sa circulati cu ,,diligenta”.Numai ca o sa puneti la ham cainii vagabonzi care sfarteca oamenii asta daca va dau voie oengheurile.Daca nu o sa traga sarakii la caruta…Aia care nu isi pot plati facturile ,impozitele si de ce nu nevaccinatii( asta numai daca vine cumva Catzu si secta usr ista la putere).

    4
    4
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS