Actualitate

Bistrița: Cum arată proiectul de buget pe anul în curs. Lista investițiilor

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Bistrița pe 2021 este în consultare publică, luna viitoare urmând să fie supus aprobării Consiliului Local. Sunt estimate venituri de 332.728.000 lei, iar cheltuielile se ridică la 379.891.000 lei.

Programul de investiții (click pentru a mări):

Aici proiectul de buget în forma completă.

65 comentarii

  • Pe ce bazaconii se aruncă banii noștri: pârtie de schi, alpin coaster pe pârtia de schi, reabilitarea ștrandului reabilitat, continuarea distrugeri păduri intacte Codrișor transformândo în pădure parc. Ăștia din primărie sunt duși cu pluta pe căcatul din râul Bistrița noi nu avem străzi asfaltate și canalizare dar cheltuim bani pe bazaconi. Rușine !!!!!!!!!

    • Lasa ca ti-a asfaltat Niculae din bordura-n bordura, de ce te mai plangi? A, stiu, n-au rezistat lucrarile alea nici macar o iarna.
      Poate chiar de-aia exista acum o alta viziune si nu se mai preface nimeni ca tot ce trebuie sa faci la Bistrita e sa torni bitum.
      Sunt multe de facut, deci nu visa doar la smoala PSD!

  • În proiectul de buget nu se regăsește nimic despre halda de zgura și drumul public ce urca acolo… Măcar un iluminat public sa nu mai arunce nesimțiții gunoaie acolo. Ce interesează primăria Bistrița dacă România intra în infrigment datorita acestei probleme (una din cele 18)?…

  • Primarul ăsta este consecvent în prostie vrea să facă locuințe în cea mai proastă zonă a Bistriței: PUZ locuințe rezidențiale Cocoșul. :o)

    • Ba din contra, zona aia unde au inceout altii sa amenajeze bezmetic trebuie salvata cumva. Nu se rupe dealul daca ai locuinte la baza lui, spatiu fiind berechet.
      Cartierul Buna Ziua din Cluj parea mult mai prost pozitionat, dar s-a construit bine mersi acolo si clujenii au avut de castigat.

  • Padurea Codrisor ca si padure PARC este gandita si ceruta de Bistrita Civica si semnatarii petitiei SALVAM PADUREA CODRISOR. Era mai bine sa fi fost taiata pe zeci de hectare odata cu planul diabolic al fostului edil care dorea o centura NEOCOLITOARE la 50 m de strand si 200 metri de parc ? Parcul municipal, strandul si padurea PARC trebuie sa fie un ansamblu, un tot unitar un spatiu de recreere si agrement, cu o punte pietonala peste raul B-ta undeva in zona stadionului. Si asa se va face .Cunosc foarte bine subiectul pt ca am strans mii de semnaturi si daca padurea a fost salvata totul se datoreaza BISTRITEI CIVICE si lupta grea dusa cu incapatanatul de fost primar. Numai bine si vaccinare usoara !

  • Intrebare: Pentru ce se face PUZ zona între str. Colibiței și Lucian Blaga ?Această zonă nu a apărut în nicio dezbatere publică și sar putea să ne trezim și aici cu ceva aberații.

    • A revenit și Bălan pupincuristul PNL de serviciu că nu se putea fără el. Instantaneu după alegeri a primit cadou de la PNL niste ochelari de cal și acum nu mai vede toate dezastrele ce le face primarul și an vrut să zic consilieri lui dar nu zic fiindcă nu vreau să jignesc și pe oameni care sunt cu adevărați niste consilieri competenți.

    • Intre Colibitei si Lucian Blaga..sunt terenuri PRIVATE …Nu cred ca Primaria poate faca PUZ pe un teren privat…Nu ar avea justificare in fata Curtii de conturi de ce sa plateasca Primaria PUZ-uri pe terenuri private…

  • Nu mai apare sistemul de semnale luminoase de la trecerea de cale ferată str. Slavici, PNL-iști sunt ca și guvernul cu drumul express, tăiem, tăiem ……

  • La ce teren se referă ” Achiziție teren între strada Dumitrei Vechi și str. Lucian Blaga ” ? Se referă la cumpărarea filaturi Roseyanis sau la alt teren ?

    • Terenul unde a fost filatura Roseyanis trebuie să revină la destinația inițială adică terenuri de sport. Iar acolo unde a fost fabrica Teracota trebuie construit stadionul de rugby în mijlocul unei grădini botanice.

  • Restaurare primărie veche – își mai face acolo primarul o budă că nu se poate ține, cea care și-a facut-o în birou lui din primărie nu îi este de ajuns. :o)

    • ȘI din proiectul de buget se vede că primarul conduce primăria din buda din birou că de aceea și-a capitonat și ușile de la birou să nu se audă când trage apa :o)

  • :o) Complex Sportiv Acvatic întâi ar trebui să rezolvați sistemul de canalizare să nu se mai deverseze rahați în râul Bistrița. Nu se va duce nimeni acolo dacă mirosurile te vor „încânta „.

  • Primarul a cam uitat de unele promisiuni făcute în campania electorală!!Poate își va aminti peste trei ani și jumătate când va avea nevoie de voturile noastre.Cam repede a uitat de cei care i au fost aproape… așa se întâmplă când ești înconjurat de hienele lui Crețu și nu ști să dai cu pumnul în masă.Am impresia că primăria o conduce tot Crețu,din umbră,prin directorii și șefii de servicii precum și o mare parte din angajații care s au transformat în postaci psd ,iar acum țes pânze groase în care să l învăluie pe Turc și cred că au început cu ochii ,altfel nu mi explic cum nu vede ce se întâmplă în jurul lui. Păcat!

    • Primaru asta e mai orb decat am crezut. Deja este invaluit de gasca lui Cretu, caruia ii poate spune multumesc, penttu mostenirea bogata lasata de multi directori si multi sefi de servicii care nu-si au sensul sub nicio forma.
      Se zvoneste ca sefii se intrec in favoruri oferite consilierului lui turc, ala mai indesat…. ca doar le-a deschide drumul mai bine spre primar.
      Obiceiuri vechi, primar nou, care din pacate dezamageste rau de tot.
      Cine crede ca un singur director va pleca, se inseala rau.
      Organigrama e gata, urmeazA sa fie pusa pe tapet, dar barosanii barosanilor raman tot acolo, asta se stie deja.

  • Nu mai apare în forma asta de buget nici asfaltarea străzi Vasile Lucaciu din cartierul Henri Coandă (UTR 27) pe care însuși primarul a anunțat-o luna trecută.

  • Doru, sa iti fie rusine ca vorbesti fara sa ma cunosti. Nu am calitatea de pupincurist al PNL pt ca nu sunt penelist. Sunt un ECO-LIBERAL convins mai liberal decat toti liberalii la un loc si fug mancand pamantul de socialistii pesedisti festiti in rosu. Ramai tu cu iei ca oricum nu vezi bine ce scrii. Putin respect sau doresti neaparat sa iti raspund ca la o haimana de postac. Nu raman dator impostorilor si nemerniciei lor.

    • Pentru cine nu stie, femeile de servici din primarie sunt studente in ani terminali!

  • În noile cartiere ale Bistriței: Nicio grădiniță, nicio școală, niciun spital, niciun teren de sport, niciun centru comunitar, niciun centru cultural. Cei din primărie nu sunt capabili să se iasă din colivia lor de pe pietonal. TRIST !

  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului orașului, fără o AUTOSTRADĂ , fără un AEROPORT, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume” .
    Priorități trebuie orașului trebuie să fie lucrările de infrastructură care duc la dezvoltarea orașului după aceea eventual distracțiile, locuri de distracție fac și pot face privați dar lucrări de infrastructură mare nu pot face fiindcă nu au autoritatea necesară.

  • Foarte bine că este prevăzut în buget actualizarea PUG Bistrița pentru a se scoate din PUG și RUL aberația cu lărgirea imposibilă a străzilor Calea Clujului, Drumul Cetății si Simion Mândrescu. Aceasta aberație împiedică dezvoltarea acestei zone cu mare potențial.

  • La punctul de spre amenjarea unei pieței pe str. Drumul Cetăți pentru a nu bloca traficul auto din zonă trebuie prevăzută prelungirea străzi Zefirului peste calea ferată secundară și prin curtea fostei intreprinderi de Drumuri Județene până în strada Drumul Cetății undeva în dreptul restaurantului Ardealul . Aceasta prelungire ar asigură o legătură mai ușoară cu cei care vor veni la piață din centru orașului.
    În altă ordine de idei suma prevăzută 60,00 este foarte mică nu știu ce sar putea face cu această sumă poate doar să se cumpere niște timbre.

  • Mamă ce denumire bombastică ” Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița ” ce o mai fi și aia ? O fi oare centura lui Crețu – Niculae cu altă denumire ?!!!!!!

    • Pompoase is toate proiectele boombastice care au titluiri interminabile dar care sunt fara nicio valoare. Coridor? Se vede ca au imbatranit degeaba cei care au putut denumi ceva in halul asta. Se duc banii sa fie dusi numa.
      Ada primare oameni de viitor care pot gandi nu copy paste de la altii. Chiar n-ai mandrie si vlaga-n tine?

  • Văd in sfârșit ca este alocat o investiție pe strada Dinu Lipatti . Felicitările le veți primi la finalizarea lucrării , sa vedem in ce consta modernizarea: asfaltare, curent electric , trotuare etc .

    • Mario, nu te bucura prea devreme asta este doar o momeală pentru a vă îndupleca să acceptați blocurile prevăzute a se construi în cartierul de case Compozitorilor.

  • Proiectul de buget nu contine noutati . Prezinta sf fanteziste gen pasaj trecere peste calea ferata Sarata sau trecere pasaj subteran cale ferata in diverse zone ale orasului care nu se pot finanta niciodata. De remarcat faptul ca se mentine Centrul Intermodal , lucrare mare aflata in evaluare de comisia de licitatie conform unor ofertanti, care abia asteapta sa castige lucrarea . Din spusele acestora in maxim 30 de zile se va da si castigatorul.

    • Cum nu se pot finanța pasajele subterane la nivel de cale ferată, atunci pentru ce are Bistrița buget nu pentru a face lucruri bune în oraș? Noi pentru ce plătim taxe și impozite la primărie nu pentru lucrările de infrastructură necesare orașului ?

  • La capitolul 67.02.05.03- „Intretinere grădini publice, parcuri, zone verzi, baze sportive si de agrement” apare punctul 5, intitulat „Intervenții de urgență în urma alunecării de teren pe amplasamentul pârtiei de schi din Complexul Sportiv Polivalent Bistrita”.
    Nu-i prima dată când la Pârtia Cocoș se manifestă fenomenul de alunecare de teren. Mai precis, în anul 2018 au avut loc alunecări de teren în amonte de lacul artificial din care sunt alimentate tunurile de zăpadă. Atunci comisia de evaluare a pagubelor, a constatat că lacul de acumulare și lucrările din zona acestuia au suferit grave degradări, stabilind totodată că alunecarea este activă.
    Tot atunci s-a făcut o rectificare bugetară pentru realizarea unei expertize tehnice si îneperea lucrărilor de consolidare si punerea în siguranță a zonei respective. Numai că fiind vorba de o alunecare activă, iată că fenomenul a reapărut cu intensitate mai accentuată a degradărilor. Fostul primar Ovidiu Crețu spunea că înainte de amenajarea pârtiei Cocoș nu s-a făcut un studiu geo temeinic pe fiecare metru pătrat, pentru că ar fi costat foarte mult, desi se stie că dealurile Bistritei sunt alcatuite din structuri sedimentare monoclinale si cute diapire dezvoltate pe invelisuri neozoice inclinate. Aceste dealuri sunt predispuse alunecarii de teren, proces care consta in deplasarea unei mase se pamant aflata in panta, ca urmare a umectarii puternice . Alunecarile de teren sunt asociate cu fenomenele de eroziune, iar padurea prin vegetatia lemnoasa protejeaza solul impotriva eroziunii si reduce riscul alunecarilor de teren. Acolo unde se defriseaza padurea sunt necesare lucrari complexe de consolidare impotriva alunecarilor de teren care sunt foarte costisitoare.
    Orice manual de „Imbunatatiri Funciare” subliniaza faptul ca defrisarea padurii favorizeaza alunecarile de teren si recomanda impadurirea ca masura de prevenire a fenomenelor de alunecare.
    Chiar si in cazul unor lucrări de consolidare impotriva alunecărilor de teren cu ziduri de sprijin din beton, acestea nu au făcut fată stopării fenomenului. De aceea se recomandă ca si astfel de lucrari să fie asociate cu impăduriri si nicidecum cu defrisarea pădurii.
    In aceste conditii investitia prevăzută la punctul 10- Instalatie de vară tip „Alpine Coaster” pe amplasamentul pârtiei de schi din Complexul Sportiv Polivalent Bistrita, devine inutilă.

  • La Secțiunea Transporturi, capitolul 84.02.03. – Transport rutier defalcat se prevede la punctul 15- Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrita, ceea ce se referă la asa numita „Linie albastră” intre Sărata si Unirea. De asemenea, la punctul 16- Coridor de mobilitate urbană in centrul istoric al municipiului Bistrita, ceea ce reprezintă de fapt o portiune din traseul cunoscut sub numele de „Linia verde”. Cele două puncte au ceva in comun. In primul rând Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este evident că traseul trebuie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. De aceea, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde poate fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri . In al doilea rând, amenajarea coridorului „Linia albastră” intre Sărata si Unirea trece pe la poalele pădurii Codrisor, ceea ce ar permite inchiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc. Pe de alta parte, pentru descongestionarea circulatiei din oras ar fi nevoie de mai multe „coridoare” de legatură intre Viisoara si Unirea.
    Vezi:https://timponline.ro/orasul-este-mutilat-si-sufocat-spune-ioan-turc-ce-solutii-propune/

    • Sergiu, Linia Verde trece prin centru pe Dornei și Teilor, singurul loc pe unde ar putea fi amenjat un ” coridor de mobilitatea urbană prin centru istoric” este pe Liviu Rebreanu și Titulescu ceea ce înseamnă desfițarea zonei pietonale care nu este o ideie tocmai rea. Reamintesc că străzile Gării și Bd Republici nu sunt în centru istoric. Bulevardul Republici este singurul care a scăpat de acesteste ” regenerări urbane ” idioate care sunt făcute doar de dragul de a mai sifona niște bani europeni, ar fi tragic dacă am strica si Bulevardul Republici acesta este bun și frumos așa cum este nu vă atingeți și de el să nu-l distrugeți și pe acesta.

    • Ați încercat să distrugeți fostul cinematograf 23 August și nu ați reușit iar acum încercați să distrugeți și Bulevardul Republici singurul Bulevard frumos pe care-l mai are Bistrița unde te poți plimba ( porțiunea de la poliție la CEC ). Potolițivă odată !

    • Singurul lucru ce trebuie făcut pe bulevardul Republici este de instalarea pe insula cu Tei din mijlocul lui a unor băncuțe unde să poată să se așeze iubitori de frumos, așa cum sunt în Târgu Mureș spre exemplu.

  • Tot ce ati scris voi aici edilii nu le asculta daca nu le trimiteti cum trebuie civilizat pe emailul Primariei si sa participati la dezbatere publica pe Buget la sala de sedinte CL. Restul sunt insemnari de postaci fara valoare fara asumare.V-ati obosit de pomana .

    • Dacă primarul ar fi băiat deștept ar ține seama de ce vor cetățenii Bistriței, dacă nu asta va fi fix problema dânsului el o să suporte consecințele și nu angajați primăriei.
      El este în serviciul cetățenilor orașului și trebuie să caute prin orice mijloace să afle ce vor cetățeni și nu invers cetățeni să caute să afle ce vrea primarul și consilieri lui efemeri.

  • Turc deja și-a câștigat un renume internațional de acum va fi cunoscut ca ” primarul din budă „.

  • Primarul face și lucruri bune, unul dintre ele este începerea construcției mult așteptatei piste de biciclete de pe strada Drumul Cetății. Felicitări și mult spor în continuarea pentru finalizarea acestui frumos și util proiect.

  • Anonimule ai dreptate. Un cur este pentru tine . Daca iti tacea fleanca nu ma exprimam dur, dar cu tine trebuie sa iti dau in gura ca la cosa .De fiecare data ma provoci si asteapta reversul. Nu iert pe nimeni care ma jigneste fara motiv intemeiat. Sa iti fie botul gros !

    • Tu ca propagandist al „sistemului”, fost securist și fiu de torționar comunist ar cam trebui să taci!

    • Pai ce draq de orientare politică ai tu, Bălane? Eco-liberal convertit din comunist inflacarat? De asta nici nevasta nu te votează.

  • Bugetul nu e important! Important e că primarul și-a făcut closet propriu și personal în primărie. Restul să aștepte!

  • Anonimule. Mai bine CLOVN decat NEBUN . Eu iti doresc sa inchei cu bine Postul si nu uita de bataia Divina atunci cand te legi pe nedrept de aproapele tau.Intre timp iti recomand o vizita la psiholog si un tratament specific apucaturilor tale.Oricat de analfabet si comunist ma consideri tu, macar am o verticalitate mostenita si o asumare pe masura, am un nume si il scot la iveala fara rusine. Tie iti este rusine de chipul si numele tau ? Cred ca DA .

    • Și care ești? Bălan? Veveritz? Eu? Partidul Verde? Pe care ți-l asumi? Sa știu care dintre ei e cel neprihănit.

  • Mars la treaba comentatori psd isti, ma mir ca va mai păstrează prin primarie, lichelelor.
    După Crețu cu voi la reparat partia.

  • pesedistul Kolonelu alias Anonimul alias Rabinul alias nroman horea niste lingai fara scrupule. mizerabililor de Victor Hugo.

  • Pe anonimul,care se numeste in mai multe feluri de prostanac postac needucat, tot ma chinui sa-l fac barbat sa nu-i fie rusine ca masa i-o dat un nume. Dar nu ai cu cine domnule !

  • Poate sa verifice cineva daca acel excedent de 47,163,000 lei chiar exista, fizic, in conturile primariei? Sau vorbim de niste bani „pe hartie”, reprezentand mai mult datorii irecurabile catre bugetul local? Tind sa cred ca daca banii ar fi existat, administratiile trecute i-ar fi cheltuit deja…

  • Centrul cultural are deja un plan de activitati finalizat pt 2021? Caci in primul trimestru (asa cum nici in 2020) nu am vazut nici un spectacol, cu toate ca acestea areau periodic posibile. Pt ce atat de multi bani??? Sa plateasca salariile unor angajati care de fapt nu fac nimic? Domnule Turc, daca tot ati luat „lectii” de la D-l Bolojan, de ce nu vreti sa copiati modelul de acolo: total 3-4 angajati, in rest finantati proiectele ONG-urilor pe care cei 3-4 doar le supervizeaza? Ia calculati va rog cat de multi bani s-ar econimisi prin desfiintarea zecilor de posturi de la CC. Toti acesti bani s-ar putea realoca in mod direct pe evenimente…

  • In proiectul de program de investitii publice pe anul 2021, la a Secțiunea Transporturi, capitolul 84.02.03. – Transport rutier defalcat, este prevăzut la punctul 4 -Centrul intermodal de transport public str. Gării- Tărpiului -Industriei, mun. Bistrita, desi primarul Ioan Turc a declarat in repetate rânduri că renuntă la acest obiectiv pe care l-a numit pe bună dreptate o aberatie marca Cretu.
    Si asta pentru că după mintea fostului primar Ovidiu Cretu, centrul intermodal de transport urma să fie o platforma de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la cateva trenuri de călători. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma betonată deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucat străzile din jurul gării sunt destul de inguste.
    Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care facilitează utilizarea in mod succesiv a cel putin două moduri de transport si nu are nici o legatură cu platforma cocotată peste calea ferată. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme , sau chiar si printr-o trecere la nivel.
    Astfel, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS