Actualitate

Camelia Tabără: Nu mă interesează portofoliile! Ce contează în evaluarea cadrelor didactice

Sfârşitul de an şcolar aduce cu sine şi procesul de evaluare a activităţii cadrelor didactice. Directorii de şcoli din tot judeţul au fost solicitaţi de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean să parcurgă etapa foarte serios întrucât aceste evaluări pot face diferenţa între cine rămâne într-o şcoală şi cine pleacă. De ce nu e interesată Camelia Tabără de portofolii.

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără le-a cerut directorilor de şcoli, la ultima şedinţă, să evalueze corect activitatea fiecărui cadru didactic din şcoală întrucât există instrumente în acest sens.

„Aveţi instrumente să daţi măsură fiecărui punctaj în funcţie de cum vă ştiţi oamenii, de cum sunt feedback-urile din partea părinţilor. Nu are rost să ne ascundem după deget. Sunt profesori despre care părinţii vin şi ne spun cu insistenţă că nu îi mai vor la clasă pentru că nu vorbesc frumos cu copiii, nu explică, nu au răbdare, nu fac ce trebuie. Aveţi un instrument la dispoziţie pe care vă invităm să-l folosiţi”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul general a explicat că şi ISJ îşi va muta atenţia în timpul inspecţiilor în exclusivitate pe competenţele pe care le-au dobândit elevii.

„Am fost în cele mai îndepărtate colţuri ale judeţului, în Ciosa I şi Ciosa II, şcoli care nu au lumină, cu simultan de la clasa zero până la clasa a V-a, şcoli în care copiii noştri învaţă în condiţii cu totul şi cu totul deosebite şi m-am jenat de mine şi de instituţia pe care o reprezint pentru că reflexul doamnelor – am văzut două doamne învăţătoare şi o educatoare – a fost să-mi arate portofoliul. Le-am spus că nu mă interesează! Mă interesează ce ştiu copiii, ce probleme au, ce greutăţi au şi în ce condiţii putem face cât mai bine lucrurile în situaţia dată”, a spus inspectorul general.

Camelia Tabără a adăugat că vizavi de evaluarea cadrelor didactice, lucrurile s-au axat exagerat de mult „pe formă şi nu pe fond”.

„În această perioadă începeţi evaluarea. Acolo unde sunt colective mari vă rog să faceţi interevaluarea şi, în şedinţă de catedră, 12-15 învăţători, fiecare să spună cu voce tare care e punctajul pe care îl are pentru că, la o restrângere de activitate, e în competiţie cu un coleg şi el crede că a făcut mai mult. Descoperă eventual la sfârşitul anului că celălalt a fost cu mult mai harnic. Aveţi fiecare în şcoală dascăli care au spus că vin de la ora 5 în şcoală fără niciun fel de problemă. Alţii însă au întors capul când aţi lansat acest apel. Asta trebuie să se răsfrângă cel puţin în punctajul diferenţiat dacă nu în calificative. Până la urmă suntem excepţionali la evaluarea copiilor, dar noi între noi cumva o pasăm şi toată lumea e foarte bine. Ne însuşim ce şi-au notat ei în autoevaluare şi cu asta închidem anul şcolar şi ne ducem mai departe şi apoi anul viitor la restrângere, la toate etapele de mobilitate vine bumeranjul cumsecădeniei noastre. E un apel extrem de serios vizavi de ce aveţi de făcut în această perioadă în activitatea de evaluare a cadrelor didactice”, a spus Camelia Tabără.

6 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.