Actualitate

Când își începe activitatea în județ operatorul Supercom. Controale inopinate la Tărpiu

Consiliul Județean și Consiliile Locale ale UAT-urilor membre în ADI Deșeuri se vor întruni joi în ședințe extraordinare pentru a aproba raportul comisiei ADI Deșeuri privind procedura de achiziție pe durată determinată a operatorului desemnat să colecteze și să transporte la Tărpiu deșeurile din județ, firma Supercom din București. Ulterior, reprezentanții UAT-urilor se vor reuni în AGA ADI Deșeuri pentru a valida decizia comisiei de negociere.

”Vineri, sâmbătă, duminică se va preda infrastructura, iar luni dimineața cel târziu operatorul își va intra în drepturi pentru eliminarea neplăcerilor create de această situație”, a precizat președintele CJ Radu Moldovan.

Ședința de îndată a Consiliului Local Bistrița are loc joi la ora 16.00, iar cea a CJ la ora 14.00.

Controale la Tărpiu

Vicepreședintele CJ Ioan Țintean conduce o comisie a CJ care face verificări la depozitul de la Tărpiu, operat de firma Vitalia, privind respectarea contractului.

”Lucrăm la o formulă de rectificare a modului în care se implementează acest sistem integrat de management al deșeurilor. Facem verificări legate de modul în care se operează, verificăm procedurile, funcționarea corectă a utilajelor și tot ce ține de proiect. Vom face inclusiv verificări pe linie economică. Vom face săptămânal controale inopinate la Tărpiu”, a menționat Ioan Țintean.

Din comisia de verificare vor face parte, pe lângă Ioan Țintean, și consilierii județeni Florin Moldovan și Ciprian Ceclan.

În curând va fi organizată și o întâlnire cu cetățenii de la Tărpiu a reprezentanților CJ, Prefecturii și instituțiilor abilitate să verifice și să sancționeze dacă este cazul modul în care se derulează activitatea la depozitul ecologic.

Supercom va colecta gunoaiele

Firma Supercom Bucureşti a câştigat, prin negociere directă, contractul pe durată determinată pentru serviciul de salubrizare din judeţ pe care nu l-a mai asigurat Vitalia întrucât a pierdut licenţa de la ANRSC. Contractul are valabilitate de trei luni, dar poate fi prelungit până la desemnarea unui nou operator prin licitaţie publică prin SEAP, însă procedura poate dura până la un an şi jumătate.

O comisie formată din reprezentanţi ai ADI Deşeuri, CJ (prin administratorul public Florin Moldovan), primăriilor din Bistriţa (prin administratorul public George Avram), Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi, Lechinţa (prin viceprimar), Nuşeni şi Romuli a decis, marţi, că oferta Supercom este cea mai avantajoasă, locuitorii din mediul rural urmând să achite pentru ridicarea şi transportul deşeurilor 3 lei inclusiv cu TVA, cei din mediul urban 10 lei cu TVA.Familiile de la ţară nu vor plăti însă mai mult de 12 lei, tarif pentru patru persoane.

În schimb, firmele vor plăti mai puţin decât le-a cerut vechiul operator, respectiv 340 de lei cu TVA în loc de 360 de lei fără TVA cât plăteau la Vitalia, au declarat pentru Timp Online surse din comisia de negociere.

În aceste condiţii, preţurile pentru persoane fizice au crescut cu peste 20% atât în mediul rural, cât şi urban! Singurele care par a avea de câştigat sunt firmele.

Preţurile au fost obţinute prin negociere după ce oferta Supercom a fost considerată cea mai avantajoasă. Noutatea este că persoanele fizice nu vor mai încheia contracte individuale cu operatorul de salubritate, ci factura va fi achitată de primării, care vor impune taxe speciale de salubritate. Singurele care vor avea contracte directe vor fi companiile.

ADI Deşeuri Bistriţa-Năsăud a finalizat în 24 august documentaţia necesară atribuirii unui nou  contract de prestare a Serviciului de salubrizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, pe o perioadă determinată. Pe baza acesteia, tot în data de 25.08.2016, a fost transmisă către operatori “Invitaţia de participare la procedura de negociere”. Luni, 29.08.2016, Comisia de negociere și evaluare a ofertelor trebuia să înceapă negocierile cu toţi operatorii care şi-au depus, în termen legal, ofertele, trei la număr, însă abia marţi a fost stabilit câştigătorul care va încheia un contract, pentru perioadă determinată, până la finalizarea procedurii de achiziţie publică a Serviciului de salubrizare prin concesiune.

8 comentarii

  • Proiectul ”Sistem integrat de management al deşeurilor solide în judeţul Bistriţa-Năsăud”, constand din Centru de management integrat al deşeurilor în satul Tărpiu din comuna Dumitra,precum si din cinci staţii de transfer în Bistriţa, Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Galaţii Bistriţei, trebuia sa functioneze ca un ceasornic.
    Din pacate s-a ajuns in situatie de „criza gunoaielor” in primul rand din cauza managementului defectuos al operatorului Vitalia dar si din cauza lipsei de implicare a conducerii judetului si a primariilor, in special al primarilor din orasele judetului. Raducu este preocupat mai mult de taierea panglicilor si de pupat poala popii, decat de problemele curente ale judetului, iar primarul Cretu, s-a ocupat mai mult de veverite decat de curatenia orasului.

  • Cer scuze dar informatia nu este corecta.Am in fata ultima factura emisa de Vitalia iar pentru o tona de deseu platesc doar 256 lei fara TVA respectiv 89,76 lei /mc.In concluzie pretul a crescut de la 307 lei cu TVA cat practica Vitalia la 340 lei cat cere Supercom respectiv 118,88 lei/mc pentru Agenti Economici.In concluzie toate tarifele s-au majorat,mai mult se doreste ca primariile sa platesca pentru toti cetatenii,inclusv pentru cei plecati cat si pentru cei care nu beneficiaza de serviciu.Asta da tun ,bani pentru campanie pentru baietii destepti.Acum sa-i vad pe consilierii locali cu cine tin cu hotii sau cu cetatenii? Multumim Timponline ca si de aceasta data sunteti de partea cetatenilor

    • Mai bine v-ati vedea voi de reusitele voastre….turnați beton pe conducta ce alimenteaza Feldru cu apa….anul viitor sapati din nou si iarasi bagati conducta noua pentru apa….profesionistilor…..

  • Am auzit ca sef de divizie la Supercom este dl. Pasca, care a fost unul din directorii de la Vitalia. Ce pregatire are acest om indispensabil, ce il recomanda? (relatia de rudenie cu presedintele CJ?) Sunt curios, fiindca trebuie sa scot mai multi bani din buzunar pentru incopetenta unora. Aceasta noua firma a marit costurile la persoane fizice cu mult mai mult de 20% cum se spune in articol.
    Auziti, merge dl. Tintean in controale la rampa de deseuri de la Tarpiu! Mai bine ar merge DNA, DIICOT……! Dar nu numai la rampa, ci si la acesti administratori judeteni care nu si-au facut treaba si s-au ocupat numai de propriile „afaceri” si bunastarea lor.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS