Punctul termic situat pe strada Bistricioarei din Bistrița va fi demolat în prima lună a anului viitor, așa încât șoferii să poată parca la sol până vor începe lucrările la parcarea supraetajată care va avea, la ultimul etaj, o sală modernă de conferințe.
”Pe str. Bistricioarei, am preluat de la Consiliul Județean terenul pe care tot Primăria Bistrița l-a transmis CJ în urmă cu ceva ani ca să construiască o parcare, l-am preluat pentru că nu s-a construit respectiva parcare între timp. Terenul ne-a fost predat cu un studiu de fezabilitate pe care l-am revizuit pentru că orașul are nevoie de un spațiu dedicat pentru conferințe de nivel mare. Vom amenaja la ultimul nivel un spațiu pentru conferințe gândit după normele perioadei în care trăim. Acolo vom avea locuri de parcare, avem și hoteluri, sunt și instituțiile statului în proximitate. Până una-alta, în luna ianuarie vom demola punctul termic de pe str. Bistricioarei, vom pune un blocaj de piatră și vom deschide perimetrul pe care urmează să fie edificată parcarea etajată cu caracter temporar până la începerea lucrărilor pentru ca oamenii să poată parca”, a declarat primarul Ioan Turc.
Potrivit edilului, administrația locală a dat drumul unui program de realizare de parcări, iar în acest moment are trei contracte semnate pentru proiect tehnic și execuție.
”În fază PUZ suntem cu parcările de pe str. Crinilor și de pe str. Clopoțeilor. Pe str. C.R. Vivu suntem în fază de studiu de fezabilitate, iar pe str. Lupeni, pe terenul Bisericii Romano-Catolice, suntem la nivel de PUD plus studiu de fezabilitate. Vom avea circa 100 de locuri de parcare care vor compensa într-o bună măsură locurile de parcare care se pierd după operaționalizarea Liniei Verzi pe segmentul Gheorghe Șincai. În independenței Nord vom avea o parcare de 100 de locuri în cadrul proiectului de regenerare urbană. Pe str. Carpați urmează să avem o parcare etajată. Lucrăm la caietul de sarcini”, a spus Ioan Turc într-o conferință de presă.
Numai sală de conferițe ne mai lipsea un politruci să măcăie în continu fără rost. Faceți pe Bistricioarei o parcare supraetajată ca lumea de asta avem mare nevoie nu altă bazaconie inutilă.
Eu todeauna am avut impresia că lui Turc doar îi place să se audă vorbind nici nu contează ce prosti spune de aceea are nevoie și de o sală de conferință fiindcă wc-ul și sala de consiliu din primărie nu-i mai ajung.
Politicienii din ziua de azi nu mai au credibilirate si n-au nici voce sa tina conferinte. Mai nou sedintele de partid se tin prin biserici. Parcare si atat.
Alți bani aruncați cu sala de conferințe. În Timpurile actuale moderne totul este Online nimeni mai pierde vremea să se deplaseze aiurea pentru nu ştiu ce conferințe. O parcare etajată zdravănă este necesară în Centru.
Parcarea etajată Eminescu este prevăzută în PMUD şi în toate documentele strategice ale Bistriței şi trebuia să fi deja construită. Dacă parcarea Eminescu era construită acum altfel stăteau lucrurile fiindcă nu au fost în stare să o construiască sa ajuns la o situația asta dezastroasă şi Turc dă din colț în colț cu tot felul de minciunele.
Dacă tot am scăpat de căsuțele din Piața Mică până vă câcâiți voi să construiți parcări supraetajate în Centru până atunci puteți amenaja parcarea din Piața Mică cu intrare din Piața Centrală pe strada Albert Berger şi ieşire în Piața Centrală pe strada Vasile Nașcu.
Cum să ții conferințe deasupra unei parcări? Chiar nu se potrivesc una cu alta. Faceți o parcare ca lumea că e mare nevoie iar pentru conferințele de partid puteți fi liniștiți, există săli de sport, că tot un fel de sport e și politica.
Deciziile oricum se iau prin cafenele si la chermeze. In salile de sedinte se semneaza doar actele.
Domnule primar, dărâmați odată și punctul termic Aleea Ineu!
Despre parcarea supraetajată de pe strada Bistricioarei se vorbeste de foarte multă vreme, fără să se facă nimic. Acum primarul Ioan Turc promite că va fi demolat punctul termic pentru a face loc acestei constructii. Până atunci spatiul respectiv va fi amenajat pentru a putea fi folosit ca parcare de suprafată . Numai că Ioan Turc îşi imaginează desupra parcării etajate o sală de conferințe pentru că Bistrița ceea ce se incadrează la „lucruri trăsnite”. Nu de o sală de conferințe are nevoie orasul. Dacă tot se pune problema de a construi un nivel suplimentar, atunci acela ar putea fi destinat pentru suplimentarea locurilor de parcare de care este asa de mare nevoie.
Pe de altă parte, primarul promite să amenajeze o serie de locuri de parcare in diferite zone din oras, ceea ce este foarte bine. Numai că tot nu se rezolvă nevoia de locuri de parcare dispărute din centrul orasului in urma materializării proiectului „Linia Verde” si axa de mobilitate: Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.
De aceea, ar trebui găsită o solutie si pentru o parcare subterană in Piața Eminescu, sau cel puțin pentru a amenaja o grădină suspendată în suprafață de 7000 mp prevăzută cu parcare interioara, conform proiectului initial al complexului ce includea Casa de Cultură Sindicatelor. Varianta cu gradina suspendată ar fi mai putin costisitoare decât parcarea subterană, nefiind nevoie de relocarea retelelor de utilităti, dar asigurând un număr sporit de locuri de parcare fată de situatia actuală si oferind o noua infătisare pentru Piața Mihai Eminescu.
O parcare etajata trebuia și în zona Lidl -A.Muresanu. În acea zona era bine daca se făcea chiar un campus universitar cu tot ce tine de el. Direcția Agricolă se putea muta in altă parte. Dar nu se dorește dezvoltarea orașului , ci doar sa se facă care o ” îndemână” la x și y. Avem nevoie de parcări etajate in punctele cheie ale orașului cu cate 500- 1000 locuri de parcare. In zona Han, pentru cei ce au nevoie de Școală Generala Avram Iancu, S.G. Stefan cel Mare, SJCUBN, etc. În zona Big, pentru S.Gen 1 si magazinele din zona. In Piata Mihai Eminescu, pentru Policlinica, Poliție, Cinematograf, bănci, CNAM,, Trezorerie, etc. In zona Decebal , pentru piata, CNLR, ,magazine, etc. In zona Selgros , unde ar fi trebuit să se facă un Mall etajat care să includă toate magazinele din zona. Așa parca sunt tarabe înșirate unul langa altul pe ambele părți ale DN17. Dar daca se dau aprobări așa și pentru lanțurile de magazine prețul terenului in zona nu este o problema, de ce nu. Și mai sunt zone în oraș , care au nevoie de parcări etajate, ținând cont că marginile străzilor principale din oraș sunt piste de biciclete si că orașul are nevoie de spatii verzi și spații de joacă și pentru sport . Au trecut 33 de ani și încă orașul acesta nu are o strategie bună de dezvoltare. Centura ocolitoare nu, extindere a parcului mare nu (rămas mic, la cât s-a extins orașul), un mall mai acătări nu, o universitate nu, un parc industrial care sa duduie nu, baze sportive gratuite pentru diverse sporturi dedicate tuturor celor care vor să facă sport-daca tot vor să ajute sportul in masa, etc. Doar coțcării și cumetrii. Este doar o părere🙂
Sa elimini de la han pana la posta veche toate locurile de parcare de pe arterele principale fara sa creezi nimic in loc e un haos total… pana la executie mai e cale lunga… pe langa studii mai trebuie si finantare pe care nu stim daca o avem… ramane de vazut cum o sa fie orasul dupa implementarea culoarelor de mobilitate… parere proprie un fel de partie