Statul vine în ajutorul persoanelor vulnerabile şi le oferă 1.400 de lei sub forma unor carduri de energie, care nu vor avea bani pe ele, ci atestă faptul că o persoană beneficiază de ajutorul de la stat. Cardurile de energie vor fi emise începând cu 1 februarie de Compania Națională Poşta Română.
Ce spune Compania Națională Poșta Română
”Distribuirea cardurilor se va face acasă la domiciliu, la beneficiari. Beneficiarii nu trebuie să depună niciun efort. Trebuie doar să aştepte acasă şi poştaşul le va aduce şi acest card”, a declarat directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, Valentin Ştefan.
Cei care nu pot ajunge la poştă pot folosi cardul de energie pentru plata facturilor direct la poştaş, care va fi dotat cu dispozitiv de citire a facturilor.
”Aștepți cardul de energie? Noi ți-l aducem acasă! Vei putea plăti facturile direct la poștașul tău sau la oficiul poștal, folosind cardul de energie. Ai doi pași simpli de urmat:
- Completezi suma plătită prin mandat poștal, în contul furnizorului de energie sau al asociației de proprietari/locatari;
- Primești dovada plății pe care este scrisă suma rămasă, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care ai făcut plățile.
Ca să plătești, ai nevoie de:
- Card de energie primit prin Poștă;
- Act de identitate;
- Factura curentă/ restantă;
- Alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului);
- Certificatul de validare a datoriei de la asociația de proprietari/locatari. Asta, doar dacă locuiești la bloc și ai datorii la Asociația de proprietari/locatari.
Certificatele de validare a datoriei se emit în două exemplare. Unul rămâne la asociația de proprietari/locatari, iar pe celălalt i-l dai lucrătorului poștal, atunci când faci plata.
Ajutorul de energie este de 1.400 de lei și îl primești în două tranșe egale. Cardurile sunt distribuite după următorul calendar:
- 1-28 februarie 2023 (pentru perioada 01.01.2023 – 30.06.2023);
- 1-30 septembrie 2023 (pentru perioada 01.07.2023 – 31.12.2023).
Poți folosi cardurile pentru plată, începând cu luna martie”, anunță CN Poșta Română.
Ce spun guvernanții
Subiectul cardurilor de energie a fost discutat în şedinţa de Guvern din această săptămână.
„Guvernul a adoptat o ordonanţă simplă cu patru modificări importante pentru beneficiarii de card de energie. Prima problemă şi prima măsură reglementată este cea privitoare la beneficiarii care au domiciliul fără nomenclator stradal. La sate mai ales, în zona rurală, unde încă nu s-au elaborat nomenclatoarele stradale, aici e posibil ca beneficiarii noştri să figureze toţi la o singură adresă. Repet, nu e întocmit încă nomenclatorul stradal. Sunt din estimările noastre peste 550.000 de astfel de situaţii. Dau exemplu judeţului Teleorman. Este o situaţie cu care ne-am întâlnit: 40.000 de beneficiari figurează sau au această situaţie a domiciliului fără nomenclator stradal, respectiv toţi beneficiarii sunt la aceeaşi adresă. Iar Guvernul a aprobat ca printr-un sistem de declaraţii pe propria răspundere şi cu informaţiile culese din teren de către Poşta Română practic să ajungem în posesia acestor informaţii cu beneficiarii noştri şi cu clarificarea domiciliului şi respectiv a situaţiei locative raportate la locul de consum şi în acest fel să putem face verificările în ceea ce priveşte plafonul de venit şi respectiv calculul venitului mediu pe membru de familie pe loc de consum şi în acest fel beneficiarii să poată intre în drepturi”, a spus ministrul Marcel Boloş la finalul şedinţei Executivului.
Ce spun președinții asociațiilor de proprietari
”Cu ajutoarele pentru încălzire, Guvernul e studiu de caz pentru birocrația reinventată: cetățeanul se duce la Poștă cu buletin, cardul la energie primit de la Guvern și un certificat de la Asociația de Proprietari care arată datoria. Funcționarul de la Poștă ia documentele (le și verifică probabil) și face plata către Asociația de Proprietari. Cred că nimeni din Guvern n-a fost la Poștă sa vadă ce cozi sunt. Vă imaginați peste acele cozi niște sute de mii de oameni (să nu zic cca 1 milioane de oameni) mergând la Poștă cu acest nou dosar cu șină, iar funcționarul de la Poștă verificând documentele, preluându-le si făcând plăți către cele 190.000 de Asociații de Proprietari din România?!?!
Toate aceste vouchere date de Guvern au reinventat efectiv birocrația și absurdul în România. Unde mai pui că Guvernul a descoperit că nu știe unde să trimită tichetele acestea pentru energie pentru ca nu au bazele de date cu adesele și veniturile oamenilor actualizate”, a transmis un președinte.
”Despre ce au uitat să le spună beneficiarilor de carduri de energie. Cum acestea vor intra în plată (???) abia după 1 martie, până atunci nevoiașii sunt obligați să achite din propriile lor buzunare facturile aferente. În caz contrar, furnizorii îi vor decupla de la servicii.De menționat că Poșta Română nu deține sistemul digital necesar citirii cardurilor, iar licitația pentru achiziționarea acestuia nu a fost încă inițiată. Investiția va costa statul 22 de milioane de lei, cheltuială neprevăzută în buget”, a scris altul.
La București s-au transmis deja protocoale de colaborare între asociațiile de proprietari și Poșta Română.
Adaugă comentariu