Actualitate

Care este traseul propus pentru varianta de ocolire Bistrița. S-a discutat și cu ministrul Transporturilor

Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a aprobat participarea județului la realizarea obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița.

”În urma acordului semnat de către primarul Ioan Turc și directorul CNAIR, s-a stabilit ca Primăria Bistrița să sprijine CNAIR pentru realizarea acestui proiect important. În urma discuțiilor cu conducerea CNAIR și Primăria Bistrița, ținând cont de sesizările și propunerile făcute de cetățeni, am purtat discuții cu primarul comunei Budacu de Jos, Florin Sandu Simionca, și cu primarul comunei Livezile, Traian Simionca, și am luat decizia de a propune celor care vor câștiga licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate varianta mult discutată a centurii ocolitoare plecând din zona Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile spre nodul rutier care se preconizează a fi făcut între Livezile și Rusu Bârgăului”, a spus în ședință președintele CJ Radu Moldovan.

Ce urmează? ”Vom face în continuare demersuri împreună cu domnul primar Turc și cu domnii primari Sandu Simionca și Traian Simionca. Am purtat o discuție și cu vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, și în momentul în care vom fi gata cu toate documentele vom trece la parafarea acestor acorduri. Noi, cele patru UAT-uri, vom da tot concursul și sprijinul logistic și administrativ ca aceste lucruri să se deruleze într-un timp rezonabil. Sper ca într-un timp cât mai scurt să putem trece efectiv la realizarea acestui obiectiv vital pentru județ și pentru municipiul Bistrița”, a afirmat șeful CJ.

Obiectivul de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița” este componentă a Lotului 2, Bistrița – Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic.

Potrivit acordului de colaborare, părțile convin să colaboreze pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița-Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror alte activități necesare în scopul proiectului.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în doua etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat.

Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.

35 comentarii

    • Îmi pare bine că toată lumea este deaccord cu centura pe lângă Budac și comuna Budac și comuna Livezi !

    • Când se discuta despre un asemenea proiecte trebuie tinuta seama nu de doleanțele unora ci de utilitate! O centura prin sud rămâne doar o ruta ocolitoare pe când o centura prin nord ar face legătura atât cu Beclean cât și cu orașul Năsăud și în continuare un acces mai facil către județul Suceava.

    • @ Bistrițean, Centura prin Sud face legătura cu Târgu Mureșul respectiv autostrada Transilvania în continuare cu Brașovul și în continuare cu Bucureștiul și bineînțeles cu Clujul și Suceava.

    • Va dati seama ca si in 2013 se discuta despre centura!! Am ajuns in 2022 si tot la stadiul de discutii am ramas, nimic realizat! Vom ajunge in 2032 si noi tot fara centura vom fi, iar cei care decid azi nu vor mai fi in politica ci se vor bucura de pensiile speciale.

  • Pentru prima data intr-un mega-proiect domnul RADU MOLDOVAN pomeneste de sesizarile si pretentiile bistritenilor care au faultat fosta administratie OTC care s-a cramponat doar la varianta SUD 2 adica cu distrugerea a peste 10 ha. din padurea CODRISOR se dorea o centura NEOCOLITOARE care sa ne aduca noua mai mult dioxid de carbon in vecinatatea strandului si Parcului.
    Astfel Bistrita Civica si cei peste 4.000 de bistriteni care au depus semnaturi au iesit invingatori iar orasul nostru va beneficia de un alt proiect si mai important pt. sanatatea urbana.
    Padurea CODRISOR o OAZA de relaxare cu adevarat, nu sa iti treaca tiruri pe deasupra capului si curve pe centura langa strand.
    dealtfel aceasta alegere gresita a traseului de cei care erau habarnisti de vointa bistritenilor, impreuna cu vestita PARTIE COCOS in care s-a schiat cate 10 zile pe an a facut posibil ca PSD sa piarda alegerile locale la primarie.
    Acuma vedem noi ca si liberalii o iau razna si se tot pomeneste de ALPIN COASTER adica mai bagam si o sanie de vara pe strec tot in locul in care pamantul o ia la vale.
    Vom vedea rezultatele uimitoare la stirile PROty cu ANDREEA ESCA. cand din nou vom fi aratati cu degetul si romania se va mira de noi.

  • Traseul propus de CJ este o prostie și o mizerie. La nivelul lipsei de înțelegere și lipsei de gândire a celor care conduc județul. „Au luat decizia”. Și, pe ce s-au bazat? În loc să țină cont de perspectivele de dezvoltare pe termen lung a tuturor comunităților, ținând cont de teritoriul județului în ansamblul și de interconectarea cu vecinii, au decis să propună un traseu care să treacă pe lângă crama în care își fac veacul. La o primă privire, valea Șomajului, Ilvelor, Nasaudul si Becleanul sunt dezavantajate. Tranzitul est vest este dezavantajat prin lungirea cu 50 km fața de traseul optim, prin Nordul Bistritei. Multiple traversari peste CF si peste râul Bistrita care vor crește costurile nejustificat, pentru 0 avantaje. De analiză multicriteriala, consultare publică, analiză cost beneficiu scl. nici vorbă! Tovarășii au decis. Noroc că nici de data asta nu se va face nimic.

    • Centura Bistrița pe la Budac este singura posibilă. Centura nu se face pentru Năsaud sau Sângeorz Băi. Centura trebuie să ocolească Bistrița nu Năsaudul etc. Despre Beclean el va avea o centură este destul de rușinos pentru Bistrița fiindcă va avea o centură înaintea Bistriței care este municiupiu reședință de județ.

  • Sa nu uitam o clipa de cele doua drumuri europene spre Tg. Mures si Cluj Napoca iar in zona Teraplast mai jos putin se poate face jonctiunea si cu ocolire pe la Monari-Jelna, Livezile traficul greu se poate scurge usor fara sa demolezi nimic ci doar sa expropriezi ceva arabil lasat oricum de izbeliste.
    Aici pe aceste segmente se misca marfurile multe nu prin alte parti.
    B-ta Civica de la inceput a indicat acest traseu dupa multe discutii cu bistritenii la cortul de pe Pietonal, la Primarie la intalniri multe si strangand peste 4.500 semnaturi de la opozantii variantei 2 SUD pe care incapatanatul de fost Primar a tinut-o in brate impreuna cu aparatul de vot automat din CL.
    Deci nu este izbanda consilierilor Jud. ci a cetatenilor mobilizati de B-ta Civica, iar noi cu totii vom beneficia de un proiect sanatos prin care padurea Codrisor va redeveni o OAZA de recreere si refugiu in fata caldurii urbane si a poluarii din oras si nu de distrugere ca sa faci loc la tiruri si la curve pe centura NEOCOLITOARE care se dorea.
    Traiasca BISTRITA CIVICA !

  • Las ca eia de pe ILVE au pciatra si taie ce o mai ramas din paduri.Nu e nici o vale a somajului atata timp cat in Romania se fuge-n draci de pe santiere.

  • Parerea mea este ca ar trebui purtate discutii si cu celalalt (domn) Simionca , evident ma refer la d-l Ionut Simionca. Daca dansul nu e de acord cu traseul , atunci ce ne facem? Lasand la o parte mica glumita , ma intreb de ce se dau bani multi pentru SF , daca se cunoaste deja traseul. Un studiu de fezabilitate (printre altele) chiar asta trebuie sa faca , sa aleaga traseul optim , care deja a fost vehiculat in spatiul public de multa vreme. Asadar , cel putin inca o varianta va fi cuprinsa in SF numai ca umplutura (ca sa se justifice niste bani). Oare , tara , judetul , municipiul , isi permit sa dea multi bani in conditiile acestea ? Dupa umila mea parere trebuie sa se dea bani numai pentru o varianta (cea propusa si agreata) urmand ca in SF sa se determine cat mai bine traseul si sa se estimeze implicatiile tehnice si costurile lucrarilor , numai pentru aceasta varianta si nicidecum pentru inca una sau inca doua , asa cum se obisnuieste in tara studiilor de fezabilitate. Cine are urechi , sa asculte! Asadar , SF pentru o singura varianta!

  • Totuși, pe unde se va ieși de la Jelna la Livezile? O varianta mai bună ar fi fost prin nord, după Șintereag urma drumul actual de Blăjeni și de-acolo printre dealuri scos cumva drumul la Livezile. Asta ar fi fost o centură adevărată, scurta drumul și scotea traficul din toată zona metropulitană a Bistriței. Plus că puteai să faci conexiunea și cu DN17C și Năsăud.

    • @ whiteman, Nu ar fi mai bună varianta lui Crețu care are girul Bistrițenilor la referendum și care a fost deja adoptată de primărie și care este validă nefiind anulată de nici-un document ?

    • Punem pariu că cei care vin dinspre Cluj/Baia Mare și merg către Moldova tot pe la Sigmir vor circula? Trebuie să fii sado-maso ca să îți lungești drumul de bunăvoie cu 50 km (o oră în plus).

    • @ witheman, Da pun pariu pe o casetă de bere cu tine că cei ce vin de la Cluj/ Baia Mare spre Moldova vor merge pe drumul cel mai rapid pe la Budac. Te voi aștepta să-mi dai caseta pe la cabană pe Dealul Negru. Despre fanteziile tale maso păstrează-le în dormitorul tău.

    • Sony man, din păcate nu vom afla niciodată pentru că nicio centură nu se va face, cel puțin nu în următorii 30 de ani… Va rămâne la stadiul de intenție, dar va toca milioane de euro cu diverse studii, apoi se va bloca în licitații și contestații. Între timp vor expira studiile și ciclul se va relua la nesfârșit.

  • Dej nu are centura, Reghin nu are centura, Vatra Dornei, Campulung Moldovenesc, Gura Humorului toate trei nu au centura, Sighisoara nu are centura, practic toate orasele prin care treci cand pleci din Bistrita. Exceptie e Becleanul, unde pare ca incep anul asta lucrarile la o centura care trebuia sa fie gata de vreo zece ani.

  • Uni pot alți nu pot ! Câteva exemple de orașe cu centuri noi : Sibiul are și de aceea Sasul a ajuns președinte, Clujul are chiar mai multe centuri și Autostradă, Târgu Mureșul are un tronson de autostradă, Bacăul are, Brașovul are, Rădăuțul care este mult mai mic ca noi are și lista continuă. Dacă alți nu pot noi de ce trebuie să fim ca ei ? Noi nu putem să fim din categoria celor care pot ?

  • Targu Mures nu are nici o centura, doar niste lucrari incepute si abandonate, autostrada nu-l ajuta cu nimic, nu e centura ca la Sibiu.
    Clujul are o singura centura, spre Turda, plus autostrada care are si ea rol de centura. Dar daca mergi spre Oradea sau Zalau treci prin oras si aglomeratie. Putin pentru cel mai important oras din Ardeal.
    Uite ca nici marii nostri vecini n-au putut, in schimb mai la vest, in Oradea, Bolojan are pregatit studiu de fezabilitate pentru autostrada Oradea-Arad, care va intra in executie cu bani de la PNRR. Ai nostri conducatori ce au pregatit? Ca la Consiliul Judetean e deja la al treilea mandat. Dar asta e, unii pot, altii nu.

  • Dá cat e halatu'(hectarele de teren agricol din Sarata, Monariu, Simionesti, Jelna si Livezile), care se vor vinde cu 300 eur/mp ca si cum ar fi teren construibil in centrul Clujului)? Nu cred ca milionarii Bistritei vor permite exproprieri!

  • Bogdan. Citeste legea privind amenajarea teritoriului si vezi ce scrie si despre Xeproprieri.
    Nu merge dupa milionari. Despagubirile se fac dupa natura terenului la pretul pietei si cum arabilul lasat de izbeliste este cel mai ieftin nu e nici o mare scofala din partea statului. Documentati-va fratilor inainte de a va da o parere gresita. Basta !

  • Haideti sa vedeti ceva:
    Pe langa Alba, Sibiu, Turda care au infrastructura apar intr-una noi depozite imense, fabrici si locuri de munca mult mai bine platite.
    Noi Bistrita, oras izolat de lume avem aceleasi fabrici doar ca cu mai putin muncitori, politicienii nu-s in stare sa aduca investitori.

    Turda, un oras jumatate cat Bistrita atrage fonduri de 100 de milioane de euro, un centru superb si tuturor le merge bine.
    Bistrita: trebuie sa cumpere Primaria cladirile ca sa nu se darame.

    Fratilor, nu mai merge asa cu smechereala si furatul, trebuie fapte

  • Profesorul Bojor aduce cateva puncte tari pt. o centura ocolitoare prin Nord.
    Cel mai tare atuu il are punctul prin care ni se spune ca varianta aduce o conexiune rapida la cimitirul ortodox.
    De pe centura direct la capela si cimitir,
    Tare, tare de tot !

  • Centura poate fi pe partea de sud dar AUTOSTRADA trebuie să fie pe partea de NORD pentru a apropia toate orașele județului.
    Centura, da se face pentru Bistrița, dar autostrada se face pentru tot județul.
    Centura pe partea de sud a orașului este bună și se va integra cu un drum rapid care va fi cândva spre Tg. Mureș.
    Autostrada Nordului duceți-o prin nordul Bistriței având mult mai multe avantaje decât prin sud pentru județul nostru. În primul rând va apropia orașele județului creând un pol de dezvoltare mai puternică. Dar sunt și mai multe avantaje privind construcția și exploatarea.
    De autostradă trebuie să beneficieze de la vest le est Valea Someșului și Valea Bârgăului, de aceea trebuie trasată printre aceste două văi importante ale județului.
    Cândva în viitor va fi și o autostradă sau drum rapid spre Mureș de care va beneficia restul județului (sudul).
    Aceasta ar fi o strategie bună pentru viitorul județului nostru.
    Apropo la consultare, dacă ați consultat cetățenii orașului pentru centură, consultați cetățenii județului pentru autostradă.

    • Centura Bistriței trebuie să fie la Sud pe malul râului Bistrița.
      Acum zona respectivă este subdezvotată vai de capul ei plină de nomazi.

    • apolitic nu știu despre ce vorbești Centura pe la Budac este parte a Autostrăzii Nordului și este pentru tot județul. De acest traseu va beneficia Valea Bârgăului vezi intersecția de la Rusu Bârgăului plus că așa Autostrada trece chiar prin Valea Bârgăului. Valea Someșului va beneficia de Autostrada nordului via Beclean pe unde trece Autostrada ( Becleanul estr chiar pe Someș ) . În plus pe actualul traseu vor beneficia de Autostradă și Valea Șieului și Lechița și locuitorii din câmpie , etc…
      În concluzie traseul Autostrazi gândit prin partea de Sud a Bistriței este gândit pentru tot județul Bistrița Năsăud nu numai pentru Bistrița.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Balan Marius -Horea Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS