Pe Bd. Decebal din Bistrița, parte a proiectului cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”, se lucrează în prezent la realizarea forajelor pentru pasajul subteran din zona pieței.
”Este poziționată în șantier o instalație care practic a fost închiriată de constructor și se lucrează cât se poate de intens pentru realizarea forajelor. Eu apreciez că undeva în martie-aprilie vom fi în măsură să venim cu placa respectivă care va fi pusă peste pasajul din zona Pieței Decebal. Sigur, celelalte lucrări de amenajare vor dura mai mult. Nu vreau să creăm așteptări mult prea optimiste, degeaba suntem în măsură să deschidem un anumit tronson dacă imediat ce lucrările sunt gata acolo închidem alt tronson. Și zona Năsăudului, care este pulbere, și zona Andrei Mureșanu, și Decebal și Gării urmează să fie închise pentru realizarea unor lucrări de mare complexitate. Mi-aș fi dorit să deschidem tronsonul de pe Bd. Decebal în perioada sărbătorilor, aceasta a fost intenția pe care am avut-o, dar lucrările continuă”, a spus primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.
Din 16 august, traficul rutier a fost închis complet pe Bd. Decebal, pe tronsonul cuprins între intersecția cu str. Zimbrului și sensul giratoriu din intersecția B-dul Decebal – str. Crinilor – str. Andrei Mureșanu – str. Ioan Slavici, în cadrul lucrărilor de reconfigurare a axei de transport.
Lucrările în proiectul cu fonduri europene ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” (58,4 milioane lei, circa 12 milioane euro) constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.
Vai de capul nostru! Arunca primarul vorbe in vant si ne va prinde 2024,pt ca habar nu are ce vorbeste, iar cei din jurul lui isi bat joc de el si de noi.
Au gasit petrol de au adus utilajele de foraj???
Sa vina primaria sa puna o roaba de pietris in groapa care se tot adanceste langa parcarea unde se schimba valuta. Decebal cu Trandafirilor. Avem clienti si cand pleaca isi rup masinile in gropile astea. Schimbam valuta de 30 de ani dar conditiile de santier alunga clientii.
Woauuu.Am si vazut o asfaltare urgenta pe 31 decembrie 2022(surpriza domnului primar).Oare pentru firmele din zona are ceva mesaj optimist?
La scoala de muzica ,clasa acordeon si taragot asa se vad lucrarile de constructii.Inchizi in 16 aug si te umfli ca in 31 dec ,asfaltezi.E ca la dat din degete la clape si suflat in mustuc sau la dat din gura ca guristul la doina de jale.Nici la vestitul bideu al orasului nu a fost chiar ada de simplu.Si acolo au durat lucrarile vreo 2 luni.
Doamne iarta-ne ,cît ne cred de prosti. Acest șantier din Decebal este o mașinărie de făcut bani pentru politicieni și acolitii lor. Că sa fie mai multi bani trebuie prelungit termenul . 2,5 km in timp pe construiesc într-o țară normală.
Deci constructorul s-a bagat la niste lucrari de asemenea anvergura fara ca sa aiba macar sculele necesare.
E ca si cum m-as duce eu cu mâna în buzunar acasa la primar ca sa-i zugravesc locuinta, iar dupa ce marca banul (gros de tot – ca nu ne încurcam cu virgule) dau o fuga pâna la dedeman ca sa cumpar sau sa închiriez tot ce-mi trebuie sa-i mâzgalesc peretii.
Da, nu vorbim de zugravit ci de mâzgalit, ca doar eu nu-s zugrav de meserie ci sunt muncitor forestier coborât din padurea pe care tocmai am terminat-o de taiat (si exportat la austrieci) si acuma m-am reprofilat pe altceva.
„Reconfigurarea axei……” folosim niste cuvinte pompoase ca sa se poata cheltuii banul public frumos, lucrarea nu are nu stiu ce grad de compexitate pentru o firma serioasa de constructii, dar firma castigatoare cu experienta in furatul lemnului pardon industria lemnului nu are nici destul personal (ingineri si muncitori constructori) si nici utilaje specifice pentru astfel de lucrari (acel utilaj „special” inchiriat este de fapt o foreza verticala) asa ca lucreaza cu firme subinchiriate ca sa suplineasca, asa cum nici firma cu specific lemnos nu e o firma de constructii nici primarul nostru nu e primar, e un fel de bufon care a cazut la admiterea la ATC care acum face figuratie, faceti o comparatie cu Becleanul, la lucrari realizate, dar o comparatie si intre primari!
Eu sunt curios in cat timp foreaza pentru un pilon. Au de forat pentru vreo doua sute de piloni de 10m. Totul pentru un pasaj la care muuulta lume nu-i vede rostul…