Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud a vrut să știe cât de mulțumiți sunt asigurații de serviciile medicale oferite de medicii de familie, spitale și farmacii.
Potrivit CJAS, au fost chestionate 400 de persoane, dintre care 61.25% au fost de sex feminin şi 38.75% de sex masculin, 52.25% din mediul urban şi 48.75% din mediul rural, 25.50% salariaţi, 8% coasiguraţi, 44.25% pensionari şi 23.75% alte categorii.
Din totalul persoanelor chestionate, 99% cunoșteau faptul că sunt în evidenţa CAS BN, iar 97% erau informaţi asupra drepturilor şi îndatoririlor care le revin în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
80.25% din persoanele chestionate au declarat că au aceste informaţii de la medicul de familie.
În ceea ce priveşte serviciile medicale acordate de către medicul de familie, 70.75% au apreciat ca foarte bună procedura programării consultaţiilor la cabinetul medicului de familie, iar 53.25% consideră că beneficiază de toată atenţia şi înţelegerea medicului de familie.
70% dintre cei chestionaţi se programează pentru consultaţie la medicul de familie, iar 70.75% declară că au fost programaţi cel puţin o dată pe an pentru efectuarea analizelor de laborator.
În ceea ce priveşte serviciile medicale spitaliceşti, 52% din cei chestionaţi declară că au fost internaţi într-o unitate sanitară în ultimii 2 ani, 87% sunt mulţumiţi de procedura de internare, 58% declară că au beneficiat de medicamentele necesare tratamentului în spital, 91% din cei chestionaţi se declară foarte mulţumiţi de atitudinea personalului medical din spital.
În ceea ce priveşte accesibilitatea la medicaţia specifică 78.25% dintre cei chestionaţi declară că găsesc întotdeauna în farmacii medicaţia prescrisă.
Referitor la viitorul sistem de asigurări sociale de sănătate 67.25% din cei chestionaţi optează pentru plata serviciilor neacoperite de pachet direct la furnizor şi 32.75% optează pentru o asigurare voluntară de sănătate.
Dintre cei chestionaţi, 97% consideră importantă opinia asiguraţilor faţă de calitatea serviciilor medicale furnizate iar 3% nu consideră importantă opinia asiguraţilor faţă de calitatea serviciilor medicale furnizate.
Sondajul a fost făcut în cea de-a doua parte a anului 2018.
Am o întrebare de pus: aveți încredere deplină în rezultatele acestei cercetări sociologice și sunteți mulțumiți cu acestea, credeți că ele reprezintă adevărul? Nu de alta, dar este o problemă importantă pentru pacienții care depind în mare măsură de faptul că beneficiază de asigurarea de sănătate, și marea majoritate a lor depind și de posibilități financiare limitate cantitativ, dar au diferite afecțiuni, unele chiar grave și nu au alt ajutor. Nu am citit printre întrebările din chestionar despre faptul că medicii de familie i-au vizitat pe bolnavii care nu se pot deplasa la cabinetul medicului și se află sub tratament la domiciliu. Oare vă cer prea mult dacă solicit răspuns și la această întrebare?
Oare de ce CJAS nu a fost interesată și de calitatea serviciilor Asociației Bisericii Ortodoxe pe care la decontează? Plățile făcute de CJAS către BOR sunt donații cu scop electoral?
Dar legat de respectare programului de catre medicii de familie cand faceti un sondaj??
Intreb pentru un prieten…
Programul afisat este intre 8-13 ….si unii medici de familie il „servesc” de pe la 9-9:20 si la 12:30 deja sunt obositi(altii obosesc si dupa 2 ore de munca)…si intre 13 -18 si ajung pe la 14- 14:30.
??? Nu i asa ca daca unii medici citesc acest comentariu se „regasesc” ??
in acest caz va sfatuiesc sa migrati la alti medici de familie, ca sa se invete domnii cu programul!!!! aveti perfecta dreptate!!!