Dacă aveţi de trecut munţii spre Moldova, înarmaţi-vă cu răbdare! Se va circula cu dificultate încă mult timp de acum înainte fiindcă drumarii repară DN 17 inclusiv în week-end dacă vremea permite. Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Alexandru Slavita, a explicat pentru Timp Online de ce trebuie reparat drumul şi cât durează lucrările.
„După circa cinci ani de la recepţia finală a lucrărilor de reabilitare pe DN 17, pe sectorul de drum de la Bistriţa până la Piatra Fântânele se aplică un strat asfaltic foarte subţire, aşa numitul slam bituminos în două straturi. Acesta este necesar pentru a închide fisurile şi pentru a acopri unele neuniformităţi ale părţii carosabile. Deci are rol de închidere, cât şi rol de uniformizare a părţii carosabile, dar şi un rol de a spori rugozitatea îmbrăcăminţii asfaltice. Lucrarea a început anul trecut. S-au realizat 10 kilometri în zona Josenii Bârgăului şi anul acesta s-a reluat din zona de munte a tronsonului de la Piatra Fântânele. De fapt, partea cea mai afectată de fisuri este cea de la Valea Străjii până la Piatra Fântânele, sector unde, după cum se ştie, în perioada de iarnă se acţionează cu foarte multă sare, antiderapant şi este obligatoriu de aplicat un tratament de închidere a suprafeţei pentru a nu intra apa în corpul drumului”, a spus Alexandru Slavita.
Întrucât drumul a ieşit din garanţie, reparaţiile se fac pe banii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi costă 5,7 milioane de lei, bani din care se fac 415.000 de mp de îmbrăcăminte asfaltică la rece.
„Având în vedere că acest tip de lucrare poate fi executat dacă temperatura este de peste 15 grade Celsius, eu estimez că, la sfârşitul lunii septembrie a.c., lucrarea va fi terminată până în Bistriţa. Se lucrează inclusiv sâmbăta şi duminica dacă zilele sunt calde fiindcă nu e timp de pierdut. În zona de munte, iarna vine mai repede. Temperaturile încep să scadă în zona Pasului Tihuţa undeva începând cu 15 august. Acesta e motivul pentru care se lucrează acum la capacitate maximă. Şoferilor le cer să aibă răbdare şi să respecte semnalizarea rutieră în zonă pentru a nu trece peste mixtura proaspăt pusă pentru că rămân urme şi arată urât”, a spus Alexandru Slavita.
Întrucât drumarii toarnă asfalt pe kilometri întregi, se circulă alternativ pe benzi în zona în care se lucrează, iar coloanele de maşini se întind uneori pe kilometri întregi.
ïn romania se circula astfel pe un dum national :
-10 ani circului cu dificultate pana se hotarasc ca necesitatea si oportunitatea investitiei este justificata
– 5 ani lucrarile aprobate si castigate de o firma de casa care devine 5 ani rege al asfaltului
– 2 ani daca ai noroc si nu sunt lucrari refacute in perioada de garantie
– inca 10 ani lucrari post garantie
–adica daca te gandesti bine si locuiesti in preajma unui drum national poti sa-l vezi si de la orizontala pe drumul spre odihna si verdeata!!!!
SUNTEM O TARA DE FRAIERI CARE NE MERITAMA SOARTA….cum e aia ca in suedia cheltuielile zilnice din primarie se pot vedea pe internet?????????
slavita parca a avizitat gratiile de la interior …il intreb ,…din ce bani domnule director?
astea nu trebuiau facute in timpul lucrarilor?
SIMT CA MA MINTI!!!!!!
Explicatia domnului director general suna KAKAm asa…. TOCMAI AM ASTEPTAT CA LUCRAREA DE 300 MILIOANE DE EURO DIN FONDURILE EUROPENE ,,,,adica nu din banii companiei noastre (FOND EUROPEAN FORMAT SI DIN CONTRIBUTIA MEA) SA IASA DIN GARANTIE SI SA NU SUPARAM CONSTRUTORUL INITIAL AM trevuta sa facem niste retusuri care nu e deranjat pentru nimeni daca asteptati pana in toamna ca nu se simte la bugetul cnadreului care e numai bun sa MAI PLATIM ODATA LUCRAREA….ce daca a fisurat?
DACA ERA UN BARAJ FACUT DE CEAUSESCU cum il carpeati domnule director plin?