Actualitate

Câţi bistriţeni au plătit taxa de salubrizare. Ce se întâmplă cu ceilalţi

Avem pretenţia să trăim într-un oraş curat în care gunoiul să fie ridicat cu regularitate, însă foarte puţini dintre noi înţelegem că acest serviciu trebuie plătit. Taxa de salubrizare instituită la Bistriţa a fost achitată, până acum, mai puţin de o treime din populaţie, potrivit informaţiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistriţa, Mihai Ruşti, la solicitarea Timp Online.

Până în 23 noiembrie a.c., la Direcţia de Venituri a Primăriei Bistriţa s-au prezentat cu deciziile de impunere 8.512 de proprietari de apartamente sau de case.

„Estimarea noastră este că e vorba de aproximativ 17.500 de persoane dintr-un total de 61.404 pe care le avem în acest moment în baza de date. Din luna septembrie până în data de 23 noiembrie, s-a încasat aferent taxei de salubrizare 463.471 de lei”, a precizat Mihai Ruşti.

Acest lucru înseamnă că, 28,4% din populaţie a răspuns invitaţiei Primăriei Bistriţa de a se prezenta la Direcţia de Venituri cu decizia de impunere în vederea calculării şi plăţii taxei de salubrizare. Unii dintre cei care au făcut-o s-au trezit cu diverse situaţii hilare. Spre exemplu, pentru proprietăţi unde nu locuieşte nimeni, funcţionarii Primăriei Bistriţa nu au vrut să accepte o declaraţie pe proprie răspundere care să ateste faptul respectiv, ci i-au trimis pe oameni la notar. Aşa că mulţi au renunţat să mai facă drumuri peste drumuri pentru o simplă formalitate.

Întrebat ce se va întâmpla cu cei care nu îşi achită taxa până la sfârşitul anului, Mihai Ruşti a spus că ei vor figura în evidenţele municipalităţii ca datornici. „Se vor percepe majorări de întârziere şi, mai grav decât atât, este faptul că, potrivit noului Cod Fiscal, nu îşi vor putea plăti taxele şi impozitele datorate bugetului local decât după ce îşi achită restanţele”, a spus Ruşti.

Prin Hotărârea nr. 166 / 29.09.2016 a Consiliului Local Bistriţa, privind modificarea şi completarea H.C.L. nr. 148/01.09.2016, de aprobare a instituirii taxei speciale de salubrizare, a Regulamentului de instituire şi administrare a taxei speciale de salubrizare în municipiul Bistriţa pentru persoanele fizice, diferenţa dintre noul tarif (9,9 lei/persoană/lună) şi cel vechi (6,6 lei/persoană/lună) pentru prestarea serviciului de salubrizare la persoanele fizice din Bistriţa se subvenţionează din bugetul local începând cu luna septembrie 2016.

În ședința din septembrie, CL Bistrița a aprobat subvenția de 3,3 lei/lună/persoană.

Conform HCL, stabilirea taxei speciale de salubrizare pentru persoanele fizice se face pe baza declaraţiei de impunere a acestora. În cazul nedepunerii declaraţiei privind taxa specială de salubrizare de către persoanele fizice, obligaţia de plată privind taxa specială de salubrizare se va stabili din oficiu si se vor emite decizii de impunere, care se vor transmite contribuabililor – persoane fizice. Direcţia Economică-Venituri, pe baza declaraţiilor de impunere depuse de către utilizatori conform legii şi a deciziilor de impunere din oficiu, va transmite lunar Direcţiei Servicii Publice situaţia la zi a persoanelor fizice beneficiare ale serviciului de salubrizare. Lunar în baza situaţiei, Direcţia Servicii Publice confirmă prestarea serviciilor către utilizatori prin serviciul de specialitate şi va achita contravaloarea prestaţiilor reprezentând taxa specială de salubrizare, pe baza facturilor emise de operatorul desemnat al serviciului de salubrizare precum si a altor documente justificative (procese verbale de recepție a lucrărilor, note de constatare, etc), întocmite de Serviciul de specialitate din cadrul Directia Servicii Publice Bistrița. În urma recepției lunare a serviciilor de salubrizare, Direcția Servicii Publice Bistrița va comunica operatorului numărul de persoane beneficiari ai serviciului, care va sta la baza emiterii facturii de către operator.

19 comentarii

  • dna Sabau, domnilor ALESI, de ce oare dvs aveti pretentii doar de la cetateni sa faca tot ce va tuna voua prin cap??? De ce eu ca cetatean trebuie sa ma conformez imediat oricarei decizii luata de voi??? Voi veniti in solutionarea interesului cetateanului??? da… veniti! in 30 zile …dar fix in a 30-a zi si cereti completari sau lamuriri, adica mai prelungiti termenul cu inca 30 zile+perioada in care cetateanul reuseste sa depuna cerintele voastre!
    De ce nu se poate sa nu purtati oamenii pe drumuri!??? Negociati in asa fel incat sa nu se atinga nimeni de procedura actuala…sau simplificat-o! nu o complicati!
    Eu personal nu am vazut sa-mi scada datoria la Asociatie!!! cu toate ca trebuie sa mai fac un drum la unul din sediile Primariei ca sa platesc nu stiu ce gunoi!!!
    Zic dna Sabau… pentru ca articolul nu e semat de nimeni si dvs apareti in josul paginii. Daca este un comunicat sec din partea primariei bistrita, atunci sa le respecte regulile schimbatoare cei care i-au votat!!!!
    Parerea mea este ca au platit prea multi oameni 28.4%! 16%…astia va sunt votantii… in principiu astia o sa accepte bataia voastra de joc la adresa mea… a cetateanului care va plateste!!! care lucreaza din greu ca voi sa fiti intr-un plan superior noua!!! NU SUNTETI IN STARE SA REZOLVATI O PROBLEMA???? LASATI-VA DE MESERIE!!!! Gunoiul a fost colecat din cele mai vechi timpuri…prin diferite metode…nu inventati voi gaura la macaroana!!! VOI SUNTETI PLATITI DE CETATEAN SA FITI IN SLUJBA LUI…A CETATEANULUI… (CETATEAN NU INSEAMNA DOAR ACEL OM ASISTAT SOCIAL CARE VA VINE IN AUDIENTA ZILNIC!!! CETATEAN SUNT EU CARE MUNCESC SA VA PLATESC SI PE VOI BUGETARII SI PE ASISTATII SOCIALI… SUNT UN CETATEAN PE CARE VOI NU MA CUNOASTETI! NU AM VREME SA VIN IN AUDIENTE … ) LUCREZ SA VA PLATESC!!!!!!!!!!!!!!! PE VOI TOTI PARAZITII!!!!!!!!!!!!!!!

  • Nu platesc.sa vad ce pot sa-mi faca.si asig de locuinte sint obligatorii……si ce pot sa le faca la cei ce nu se asigura???? Le da apart noi noute si bani. Asa ca…….pe baza acestui rationament i voi da in judecata in eventualitatea unor probleme ivite.

    • n-ai citit?
      se vor percepe majorari de intarziere
      cu care o sa te stergi la fund in decembrie
      ‘reati ai drec cu majorarile voastre cu tot
      ca pute tot orasul a supercom!

    • Da, eu platesc ca fraiera Asigurarea desi locuiesc intr-o zona total fara pericole iar cei care locuiesc in zone inundabile nici nu se gandesc s-o faca, cica, sa-i despagubeasca Statul!
      Revoltator este faptul ca nu-mi mai pot face asigurarea facultativa decat daca o fac si pe cea obligatorie.
      In tara asta nimic nu merge cum trebuie.

  • „Se vor percepe majorări de întârziere şi, mai grav decât atât, este faptul că, potrivit noului Cod Fiscal, nu îşi vor putea plăti taxele şi impozitele datorate bugetului local decât după ce îşi achită restanţele”

    poftim ?!?!?
    ce are sula cu prefectura?

    • Pai da!!! Ei lucreaza doar in folosul lor! Isi acopera legal toate magariile! Nu.i intereseaza deloc cetatenii!

  • Băi mafioților care sunteți voi mafioți, după ce că sunteți mafioți mai vreți să umiliți și cetățenii obligându-i să stea la cozi ca să-și plătească o taxă aberantă și mafiotă… DEMISIA!!!

  • Ha ha! PSD e la putere.
    Votați -l!
    Radu Moldovan si Primarul Crețu au rezolvat in halul acesta GUNOIUL! Ha ha. Si prețul și facturarea si mizeria de la containere. Cum sa plătesc ceva ce nu s- a facturat?
    Au toate datele la asociațiile de locatari, dar de ce să deranjăm un angajat al primăriei care stă la căldurică si ii vine salariul gros, când putem noi plătitori de impozite si taxe cca 30.000 de persoane să ne luăm zile libere,facem coada să plătim GUNOIUL!

  • sa vedeti cum peste 3 ani osa vina Curtea de Conturi si o sa zica ca este ilegala subventia de 3,3 lei/luna… o sa anuleze hotararea de consiliu si o sa oblige primaria sa recupereze banii de la contribuabili… (pardon – o sa-i recomande primariei sa recupereze banii de la contribuabili…)!
    Au mai fost situatii de genul acesta…si uite asa se joaca alesii nostri cu prostii…pe banii nostri! Adica niste incompetenti iau tot felul de decizii aiurea…pe banii altora!

  • Adica daca dai o declaratie pe propria raspundere ca nu locuiesti la adresa respectiva nu este valabila decat dupa ce notarul iti ia banii, deoarece notarul trebuie sa se imbogateasca. Cata nesimtire si prostie din partea unor persoane care se declara autoritati. Pai daca eu mint de exemplu ca la adresa respectiva nu locuieste nimeni dar in realitate locuieste si merg la notar si spun ca nu locuieste nimeni este in regula???? Tot de securisti cocalari suntem condusi

  • Din pacate, Romania este tara condusa de smecheri, cu legi facute pentru smecheri si cu politicieni corupti care isi vad numai propriile interese.

  • Luați fingerul mijlociu d’aci! Metodele astea de colectare a taxelor și impozitelor or fi valabile în Pesedistanul din căpățânile voastre tălâmbe, cu umflatul prețului gunoiului la preț de icre de Manciuria, după care-l subvenționați, plimbați oamenii la notari ” de-ai casei ” , etc.
    Tare am impresia că afacerea gunoaielor va ieși mai pestilentă decât pare a fi, mai mult ca sigur!

  • Eu nu am inteles de ce nu se putea plati prin Asociatia de proprietari/locatari. Sa ne mai plimbam pe la cozi……………..cred ca le dam banii in avans?

  • Cum s-a facut informarea populatiei oare? Nici macar in acest moment nu mi-e clar care sunt termenele de declarare a numarului de persoane si pana cand se plateste acest serviciu de salubritate. Cum primim tot felul de scrisori cand vor alesii nostri sa fie realesi nu ar trebui sa primim si cand se decid sa mai impuna niste biruri?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS