Actualitate

Peste 11.000 de angajaţi în administraţia publică locală din judeţ. Câţi au fost angajaţi în ultimii trei ani

Odată cu creşterea salariilor în administraţia publică locală şi posturile din primării au devenit foarte atractive. Spre exemplu, în Primăria Bistriţa sau la Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, directorii au salarii de peste 6000 de lei lunar, iar ocupanţii unor funcţii precum cele de administrator public pot câştiga peste 13.000 de lei lunar.

Dintre toţi salariaţii din Bistriţa-Năsăud, 8,8% lucrează în administraţia publică locală, arată informaţiile date publicităţii de Ministerul Finanţelor Publice la cererea Hotnews.ro. Unui funcţionar public din judeţ îi revin mai puţin de 30 de locuitori, în timp ce alţii din ţară au cu zece mai mulţi.

Numărul de posturi în administraţia publică locală  a crescut în Bistriţa-Năsăud, între 2014 şi 2017, cu 6,38%, mult peste alte judeţe din ţară, cum ar fi Vaslui, Olt, Botoşani sau Bihor.

Unui funcţionar public din judeţ îi revin 29,38 de locuitori, în timp ce unul din Bucureşti, spre exemplu, are în responsabilitate cu zece mai mulţi. Faţă de 2014 când în judeţ erau angajate la stat 10.520 de persoane, în 2017 numărul acestora a ajuns la 11.191.

11 comentarii

    • Nu cred că ti-ar plăcea ca la căminul la care mege fiul tău, să fie 1 educatoare la 30 de copii.
      Sau la şcoala generală să fie un profesor la 35 de elevi.

      Putem să inchidem „Biblioteca Județeană”, „Casa de sub portiță” din Nasaud sau „Centrul medico-social”din Susenii Bârgăului să scadă numărul de angajați în administrația publică.

      Cum crezi că este să ajungi la Azilul de Bătrâni şi să nu fie suficienți angajați să te ajute să mergi la baie sau să te scoată la plimbare.

      Un numar redus de angajati in administratia publică inseamnă SCADEREA NIVELULUI SERVICIILOR.

  • Cred că cel mai bine ar fi să ne situăm undeva la mijloc, adică nici să nu fim printre județele cu cei mai mulți angajați în administrația publică, nici printre județele cu cei mai puțini.
    Aş vrea să ştiu care este nivelul serviciilor în județele cu puțini angajați. Cine curăță străzile de zăpadă? Cine tunde iarba? Cine se ocupă de asistații sociali? Cine are grijă de bătrâni? Cine are grijă de orfani? Cine se ocupă de problemele stomatologice ale elevilor? Cine tunde iarba pe stadionul municipal? Cine asigură ordinea publică? etc.
    Eu nu mi-aş dori să locuiesc în județul cu cei mai puțini angajați publici. Dar nici in județul cu cei mai mulți angajati, pentru că plăteşti prea mult în comparație cu ce primeşti inapoi de la stat.
    Cel mai bine este să ne situăm LA MIJLOC.

  • Desfid primii 5 angajatori autorități publice să facă publică lista nominală a noilor angajări din ultimii 3 ani, și vă veți minuna cum – din competență, desigur nu din întâmplare – pe ele figurează fie copiii tatei (mamei) fie chiar tati ori mami activiști ori apropiați ai activiștilor partidului aflat la putere.
    O asemenea cerere vizează informații de interes public și ar fi obligatoriu de rezolvat de către instituțiile în cauză.
    S-ar putea face astfel, transparent, legătura între actualele (doar) suspiciuni și realitatea existentă în aceste instituții.
    Credeți că o va face vreo instituție ?
    Eu nu cred.

    • E destul sa ne uitam in declaratiile de avere ( daca sunt publicate pe site si daca sunt actuale ) si vom vedea o multime de „coincidente” de nume…

  • E gresita formularea ca unui functionar public ii revin 30 de locuitori. Chiar daca sunt 11 mii de angajati la stat, nu toti sunt functionari publici. Intre cei 11 mii sunt: medici, asistente, politisti, sereisti, militari, profesori, educatoare, bibliotecari, femei de serviciu, padurari, asistenti sociali, asistenti personali, procurori, judecatori, grefieri, soferi, bucatari, pedagogi, muncitori si multe alte meserii. Functionarii publici pe tot judetul nu cred ca depasesc 2000.
    Numarul total al functionarilor publici in toata tara este sub 150 de mii. Spre exemplu, in judetul Cluj sunt aproape 4000 de functionari publici, ei avand 5 municipii si un oras.

    • Bun, de ce să ne împiedicăm în cifre câți de mulți ar trebui să fie sau cât de puțini.
      Cât de competenți, ar trebuie să fie primul punct serios de discuție.

      Uite, doar pe subiectul *Pistei ciclabile*
      Pe firul aprobării proiectului au fost probabil nu un funcționar, probabil vreo zece. De la cei cu proiectarea, avizarea până la cei cu executarea și recepția.
      Și ce a ieșit?
      Un fâss.

    • Eu cred totusi ca nici cantitate nici calitate corespunde cu adevaratele nevoile pentru o administratie buna. De altfel Romania dupa aproape 3 deceni ar arata altfel si nu aveam un grad asa de mare de saracie si saracie relativa in comparatie cu ceva virfuri care au adunat averi frumoase.

    • Aceleasi probleme sunt si in mediul privat, poate chiar mai mari. Managementul in mediul privat cred ca este sub cel public, ca medie. la fel si angajatii. Vorbesc ca medie. Normal ca sunt firme unde este la nivel occidental, dar sunt la multe firme mici si medii, managementul este sub orice critica.
      Poate o sa ma atace unii ca as fi bugetar. Ghinion, nu sunt bugetar!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.