Actualitate

Ce firme vor să adune gunoiul din județ. Când se va semna contractul și unde ”s-a bâlbâit” ADI Deșeuri

Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, a spus unde ”s-a bâlbâit” ADI Deșeuri, ce societăți și-au manifestat intenția de a participa la negocieri pentru colectarea gunoaielor pe perioadă determinată și cum s-au făcut juridic pașii de rezolvare a situației de urgență.

”La ora actuală, ADI Deșeuri este cu documentele pentru procedura de desemnare a unui operator gata. Trebuie să recunosc că luni ne-am bâlbâit în legătură cu procedura pe care să o aplicăm pentru rezolvarea problemei în regim de urgență. Cu toate că domnul prefect ne-a spus foarte clar în scris că trebuie să aplicăm Legea 98, a achizițiilor care face referire la situații de urgență, cu toate că președintele ANRSC ne-a spus același lucru, cu toate că aveam deja o aprobare a AGA ADI Deșeuri să aplicăm această lege, discuțiile pe teme juridice, inclusiv cu casa de avocatură, ne-au dus într-un punct mort, încât nu știam dacă să mergem pe această variantă sau să mergem pe Legea 100 pe varianta de concesiune, diferența dintre ele fiind una esențială, taxă sau tarif, adică și pe viitorul operator să îl trimitem să facă contract cu fiecare cetățean, luni de zile să colinde pe la porți și după aia să constate că a încheiat 30%, sau mergem pe taxă specială, înființată în aproape UAT-urile. Așteptam o informare și de la ANAP, dar am concluzionat că ne bâlbâim și așteptăm degeaba și în calitate de președinte (n.r. – înlocuitorul președintelui ADI Deșeuri) am luat decizia de a dispune să se meargă pe Legea 98 și să se facă documentele ca atare. Colegii de la ADI Deșeuri au lucrat în schimburi prelungite, inclusiv astă noapte, astfel că avem documentele pregătite și verificate. Ele vor fi predate comisiei care aplică procedura de atribuire, comisie condusă de administratorul public al județului și care are în componență specialiști în achiziții publice și câțiva primari. Ei vor lansa invitațiile pentru toate firmele care s-au arătat interesate, vor fi invitate pentru negociere și pentru atribuirea acestui serviciu în regim de urgență la nivel de județ, pe o perioadă limitată, până când vom finaliza procedura de atribuire a contractului de concesionare.


Luni comisia poate începe negocierile cu firmele. Din zona noastră pot vă spun că Supercom și-a manifestat interesul, în scris nu pe povești, Urbana din Bistrița, cei doi parteneri ai Vitaliei în vechiul contract, Floricon Salub din Câmpina și Brantner din Cluj. Pe lângă ele probabil că vor mai fi două-trei.

Contractul se va baza pe taxă specială, contractarea se va face fie cu ADI și primăriile vor vira fondurile necesare către ADI care va face plata către operator, fie direct între primării și operator, se va plăti la numărul de persoane deservite. Nu se va merge pe tarif, nu va mai fi varianta asta. Vom vedea la negocieri se se va stabili. Suntem în regim de urgență și consider că miercuri ar trebuii să avem contractul semnat cu operatorul, s-ar putea și mai repede, eu spun miercuri cel mai târziu, iar de miercuri sau joi să intre să facă colectarea. Noi ne vom afla în situație de urgență până se încheie un nou contract de concesiune. Contractul care se va încheia în regim de urgență poate fi prelungit.

ADI a atacat în instanță denunțarea unilaterală a contractului de către Vitalia și a acceptat încheierea contractului pe motiv de pierdere de licență, care practic este din culpa Vitaliei. Nu ne așteptam să nu mai primească licență, ei cu o zi înainte au văzut că nu vor primi și au denunțat contractul. Nici acea denunțare nu ne îndreptățea să luăm măsuri în situație de urgență, acea denunțare e contestată înj instanță. Dar când au pierdut licența, toate acțiunile ADI Deșeuri s-au focusat pentru rezolvarea situației în regim de urgență. Aveam obligația să obținem negație scrisă, și au fost primii pași, de la cele două firme cu care Vitalia a venit în asociere, firmele aveau dreptul să continue activitatea conform contractului. Negația din partea lor s-a obținut în câteva zile, de aici încolo am făcut pașii. Nu ne puteam mișca altfel în acest contract. Vitalia nu și-a îndeplinit țintele de performanță financiar și acuză ADI că numărul de persoane furnizat în documentele de licitație nu este real, cantitatea de deșeuri reciclabile care se colectează selectiv nu o asigurăm, sunt câteva elemente care au fost prevăzute în caietele de sarcini inițiale și care nu au fost respectate”.

21 comentarii

  • niste trepadusi,….pusi politic asta inseamna
    am dat plus balane

    sper sa se rezolve oricum corb la corb,,…..se stie

  • Vad o multime de articole si la niciunul nu scrie despre componentele Bistritei. Astazi la noi in Viisoara ar fi fost cazul de ridicare deseuri. Ce facem? Vine, nu vine? Miecuri, joi care ? Saptamana asta, cea viitoare, la pastele caiilor?
    Ar trebui se exista macar un numar telefon unde poti suna si intreba. Totul este in ceata, articole si comentari multe, informatii putine si cit mai ne-exacte.

  • Deci se face cum vrea muschii lui Cretu, taxa speciala,pe care trebuie sa o plateasca fiecare contribuabil,indiferent daca locuieste acolo sau nu,daca produce gunoi sau nu. Democratie bistriteana,oras european, cu reguli speciale inventate, sau aplicate in situatie de urgenta,decretata de Prefect! Asta da solutie pentru rezolvarea situatiei,care trebuia evitat pana acum! Au fost institutii si persoane platite sa rezolve inainte de a se ajunge la situatia limita. Acum au venit „specialistii” cei mai mari ai Judetului care ne-au „salvat”. Totul pompieristic si plin de importanta rezolvarii unei situtaii pentru care de fapt sunt platiti de fiecare din noi . Sfidare fara limite si incompetenta cat incape in amarata asta de tara! Si nimeni vinovat,poate doar noi care ii votam!

  • Indiferent de firma castigatoare a noului contract de colectare a deseurilor,ar trebui schimbat sistemul de colectare,la momentul actual ei ridica acei saci din care curge tot ce este mai degradat din acel guni acele lichide raman in jurul containerelor si miroase de-ti rupe nasul sa nu mai vorbim de adevaratul focar de infectie, sa duca naibi gunoaiele cu tot lichidull creat sa nu ne lase noua lichidul infect !

  • Pana acuma firma care se ocupa de curatenia orasului(Supercom) si-a facut foarte bine datoria. Nu cred ca orasul a fost ,din acest punct de vedere, niciodata mai curat in ultimii 26 de ani. As prefera ca primaria sa lucreze tot cu ei pentru colectarea gunoiului.

    • In coditiile in care primesti lunar bani de la Primarie pentru serviciul prestat este simplu ! Problemele apar in momentul in care serviciul prestat trebuie incasat direct de la cetateni ( in cazul colectarii deseurilor menajere).

  • Exact ce am bănuit, TAXĂ SPECIALĂ incasată de primări prin includerea acesteia în impozitele și taxele contribuabililor, plătită direct la operator, adică, cu alte cuvinte, o firmă privată ne impozitează… ILEGAL și IMORAL…

    • pai ce credeai stimate Vali , ca acest primar iti face ceva gratis ??? ptr oameni. ??? haahahahhahahah….ha !! o sa ne ia si pielea de pe noi , o sa vedeti.la cit de arogant si incapatinat este …………………nici nu ma mir.

    • Nu mă aștept să fie gratis colectarea gunoiului, dar nici să-și bată joc de noi la modul cel mai ordinar și cu încălcarea legilor și a bunului simț elementar… E ca și în zicala aceea „S-a întâlnit hoțul sau șmecherul cu proștii”… Iar în ceea ce privește aroganța acestui om este fără margini, este cred cel mai arogant individ pe care l-am văzut și fără să aibă nici un motiv cât de mic, nu că ar exista motive care să justifice aroganța dar unii mai au și competențe reale care vin uneori și cu puțină aroganță… Cred că nici Ioan Oltean nu are atâta aroganță…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS